Innowacyjna usługa Money Collection, pozwalająca w bezpieczny i szybki sposób wpłacić pieniądze pochodzące z utargu na konto, już wkrótce będzie dostępna dla klientów Idea Banku. Dzięki współpracy banku z iTaxi, mikro i mali przedsiębiorcy będą mogli zamówić specjalny samochód-wpłatomat, który bezpiecznie dostarczy gotówkę wprost do banku.
Mimo intensywnej promocji obrotu bezgotówkowego, płatności gotówkowe wciąż dominują w rozliczeniach dokonywanych przez polskich przedsiębiorców. Co trzeci badany przez Idea Bank właściciel małej firmy deklaruje, że przyjmuje płatności wyłącznie w gotówce. Pozostałe dwie trzecie łączą płatności gotówkowe z bezgotówkowymi.
Mali przedsiębiorcy nie korzystają z usług konwoju, we własnym zakresie dostarczając zarobione pieniądze do banku. Aż 80% badanych deklaruje, że robi to osobiście. Czynność ta pochłania czas – w skrajnym przypadku nawet ponad godzinę dziennie – oraz pieniądze, wydane na paliwo czy parkometr.
Ponieważ misją Idea Banku jest tworzenie rozwiązań, które ułatwiają życie przedsiębiorcom, pozwalając im koncentrować się na istocie swojego biznesu, bank postanowił odpowiedzieć ma potrzebę związaną z zabezpieczeniem dziennego utargu polskich przedsiębiorców. W prowadza na rynek rewolucyjne rozwiązanie – usługę Money Collection. Za sprawą specjalnej aplikacji każdy przedsiębiorca będzie mógł bezpłatnie zamówić samochód z wbudowanym wpłatomatem, który dostarczy utarg bezpiecznie do banku. Urządzenie będzie jednocześnie pełniło funkcję bankomatu, będąc do dyspozycji przedsiębiorców, którzy chcą wypłacić gotówkę aby rozliczyć się ze swoim kontrahentem. Kierowcami samochodów będą profesjonalnie przeszkoleni pracownicy banku.
– Jako Idea Bank stawiamy przede wszystkim na innowacyjność i użyteczność proponowanych rozwiązań. Naszym celem jest tworzenie usług, które pozwalają przedsiębiorcom do minimum ograniczyć czas przeznaczany na czynności administracyjne – podkreśla Dominik Fajbusiewicz, członek zarządu Idea Banku i pomysłodawca usługi Money Collection. –Ponieważ gotówka wciąż dominuje w rozliczeniach między przedsiębiorcami a ich klientami, postanowiliśmy wprowadzić mobilną usługę, która zdejmie z nich obowiązek codziennego poruszania się z pieniędzmi pochodzącymi z utargu. Mam nadzieję, że mając do dyspozycji wpłatomat w dowolnym wskazanym przez siebie miejscu, przedsiębiorcy będą częściej wpłacali gotówkę na konto, niż przechowywali ją w domu. Obok wygody i bezpieczeństwa, dodatkowo zwiększy to ich wiarygodność kredytową – ocenia przedstawiciel Idea Banku. Co ważne, po dokonaniu wpłaty, środki będą niemal natychmiast księgowane na rachunku bankowym przedsiębiorcy. Zajmie to maksymalnie 30 minut.
Początkowo usługa będzie dostępna w Warszawie, Poznaniu oraz w Elblągu. W tych miastach mobilne e-bankomaty z funkcją wpłatomatu pojawią się jeszcze w tym roku. Docelowo Idea Bank planuje rozszerzyć ją na wszystkie większe miasta w Polsce.
Partnerem, który dostarczy niezbędne rozwiązania technologiczne, umożliwiające realizację projektu od strony logistycznej jest spółka iTaxi. –Dzięki wieloletniemu doświadczeniu zabranemu przy tworzeniu oraz wdrażaniu aplikacji iTaxi, wiemy jak przygotować nowy system od każdej strony: technologicznej i bezpieczeństwa. Nowa aplikacja dla klientów Idea Banku pozwoli przedsiębiorcom na optymalne zaplanowanie czynności wpłaty. System GPS będzie pokazywał, gdzie dokładnie znajduje się samochód i za ile zjawi się w konkretnym miejscu.– zaznacza Stefan Batory, prezes iTaxi. W ramach projektu wykorzystane zostaną także dane statystyczne zebrane przez iTaxi na temat ruchu samochodów w miastach i tego jak korki wpływają na czas dojazdu w poszczególnych dniach, godzinach czy dzielnicach – podkreśla szef iTaxi.
Money Collection to innowacyjne narzędzie stworzone z myślą o przedsiębiorcach które, zrewolucjonizuje funkcjonowanie tego segmentu rynku.
W nowoczesnym świecie to produkt przychodzi do klienta. Mobilne wpłatomaty to rozwiązanie, które zmienia dotychczasowe zasady gry w sektorze usług bankowych. Nasze społeczeństwo jest coraz bardziej mobilne, chętniej też korzysta z nowych technologii. Idea Bank i iTaxi wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów. Jestem pewien, że to dopiero początek rewolucji w sektorze usług bankowych a jej katalizatorem będzie technologia – twierdzi Łukasz Wejchert, założyciel firmy Dirlango i współwłaściciel iTaxi.
Opis aplikacji
Aplikacja (system Android i iOS) będzie pozwalała na łatwe i szybkie zamówienie mobilnego wpłatomatu dla klientów Idea Banku. Logowanie będzie się odbywało za pomocą tokenu, który użytkownicy otrzymają w systemie bankowym. Użytkownik po zalogowaniu będzie zlokalizowany za pomocą GPSu w telefonie, a następnie będzie mógł zamówić najbliższy samochód z wpłatomatem podobnie jak taksówkę. Zastosowany zostanie geo-fencing, który będzie pilnował, żeby samochody mogły być zamawiane tylko przez użytkowników z ograniczonego obszaru.
Po przyjęciu zamówienia na odbiór gotówki, samochód pojedzie do klienta, który na mapie będzie mógł obserwować jak do niego dojeżdża. W przypadku klientów, którzy będą chcieli zamówić odbiór gotówki na konkretną godzinę, aplikacja pozwoli na wskazanie miejsca i terminu odbioru gotówki, a system po sprawdzeniu dostępności samochodu potwierdzi, czy operacja będzie możliwa.
Kierowcy samochodów z wpłatomatami będą wyposażeni w aplikację (system Android), która na bieżąco będzie śledziła ich pozycję GPS i przesyłała ją do systemu. W przypadku otrzymania zamówienia na odbiór gotówki dostaną powiadomienie o terminie i miejscu, w które mają pojechać. Na tej podstawie podejmą decyzję czy są w stanie odebrać gotówkę i potwierdzić wezwanie.
Aplikacja będzie również wyposażona w terminarz, w którym będą zapisane terminy i miejsca odbioru gotówki „zaprogramowane” przez klientów z wyprzedzeniem. System będzie pilnował, żeby możliwe było dojechanie w poszczególne miejsca na czas poprzez dodanie odpowiedniego bufora czasu.
W przyszłości, przy większej liczbie samochodów, niezbędne będzie wprowadzenie optymalizacji pozwalającej na optymalizację trasy samochodów jeżdżących po odbiór gotówki zamówionej z wyprzedzeniem.