PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćBZ WBKPierwszy Narodowy Test Zakupów on-line
Santander Bank Polska

Santander Bank Polska

Głównym akcjonariuszem Santander Bank Polska jest Banco Santander, pierwszy bank w strefie euro i 11. na świecie pod względem kapitalizacji.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/santander-bank-polska

Pierwszy Narodowy Test Zakupów on-line

BZ WBK 17.12.2008 (06:44)
Santander Bank Polska
Pierwszy Narodowy Test Zakupów online przeprowadzony przez Bank Zachodni WBK objął ponad 23 i pół tysiąca polskich internautów. Specjalne banery zachęcające do udziału w teście zamieszczono w komunikatorze GADU-GADU, portalach GAZETA.PL, ONET.PL, WP.PL, O2.PL, GAZETA.PL, INTERIA.PL oraz w serwisach LOGO24.PL, CENEO.PL, NOCOTY.PL oraz SNOBKA.PL. Ankiety można było wypełniać w serwisie www.wystarczysiec.pl.
Ogromna większość spośród ankietowanych miała już doświadczenie z zakupami w Internecie. Na pytanie „Czy pierwsze zakupy on-line masz już za sobą?” twierdząco odpowiedziało aż 89% uczestników Testu. Większość z badanych (66%) kupuje w Internecie co najmniej 1-3 razy w miesiącu, z tego 8% co najmniej raz w tygodniu. Test pokazał wyraźnie, że o popularności internetowego kupowania wśród Polaków decyduje przede wszystkim atrakcyjna oferta cenowa e-sklepów. Aż 31,3% osób kupujących w sieci i 26,1% osób, które jeszcze nie kupują w Internecie stwierdziło, że czynnikiem, który najbardziej zachęca do zakupów on-line są niższe ceny. W internetowym kupowaniu cenimy sobie również wygodę, możliwość dokonywania zakupów bez wychodzenia z domu, a także szybkość i oszczędność czasu.
Zakupy on-line zabierają jedynie 1-2 godziny (69% badanych), a 10% deklaruje, że załatwia je w nie więcej niż 15 minut. Cały dzień potrafi spędzić na zakupach w Internecie jedna piąta ankietowanych. Takie wyniki pokazują podobieństwo Polaków do innych mieszkańców Unii Europejskiej. Również w innych krajach europejskich, cena i oszczędność czasu zajmują pierwsze miejsca w rankingu powodów decyzji dokonywania zakupów w Internecie. Wygodę wynikającą z możliwości płacenia przelewem wybiera ponad dwie trzecie ankietowanych (70%). Kartę płatniczą, jako ulubione narzędzie wskazuje 10%, natomiast co najbardziej zaskakujące, zaledwie 20% respondentów wybiera możliwość płatności przy odbiorze. Jednak jedna piąta tych, którzy jeszcze nie zdecydowali się na zakupy w sieci, właśnie brak umiejętności wykonania przelewu elektronicznego wymienia jako największą przeszkodę. Niewiele mniej (15%) wskazuje na brak wiedzy na temat dokonywania zakupów on-line kartą płatniczą.
Dominująca wśród polskich internautów orientacja na najatrakcyjniejsze cenowo oferty znajduje swoje potwierdzenie w popularności aukcji internetowych. Ta cecha wyróżnia polskich e-konsumentów na tle krajów sąsiednich. Aż 61% z nich deklaruje, że to właśnie na aukcjach najczęściej wydają pieniądze w sieci. Niemal dwukrotnie mniej uczestników badania (34% wskazań) wymieniło sklepy internetowe jako miejsca najchętniej odwiedzane w celu dokonania zakupów. Jedynie 5% kieruje się w swoich wyborach odniesieniami do „realnego świata” i preferuje zakupy on-line w sklepach, które wyrobiły sobie markę działając poza Internetem.
Prawie połowa polskich internautów to kobiety. Jak pokazują wyniki badań, rośnie grupa kobiet kupujących on-line. Wyniki ankiety obalają stereotyp kobiety, która spędza na zakupach znacznie więcej czasu niż mężczyzna. Przedstawiciele obu płci bardzo podobnie odpowiadali na pytanie o czas, jaki jest im potrzebny do dokonania zakupów. Najwięcej (ok 69%) ankietowanych i kobiet i mężczyzn stwierdziło, że zakupy zajmują im nie więcej niż 1-2 godziny.
Ważnym zagadnieniem było również poznanie najbardziej istotnych czynników zniechęcających do kupowania w Internecie. Okazało się, że dla wielu ankietowanych nie kupujących w sieci, e-zakupy są jak przysłowiowe „kupowanie kota w worku”. Dlatego przewagę zakupów realnych nad internetowymi według 71% z nich stanowi możliwość dokładniejszego sprawdzenia kupowanego towaru. Dla 24% „prawdziwe” sklepy są lepsze, ponieważ oferują zakupy „na miejscu”, bez konieczności czekania na przesyłkę. Polacy nie kupują w Internecie, ponieważ obawiają się, że po pierwsze, zakupiony towar nie będzie odpowiadał opisowi, po drugie, boją się, że będą mieli problemy ze zwróceniem zakupów, z których nie będą zadowoleni. Kolejną, bardzo ważną przeszkodą na drodze do kupowania w sieci jest obawa o bezpieczeństwo w Internecie. Aż 90% wymienia strach przed złodziejami internetowymi jako główny powód, dla którego nie decyduje się na zakupy w Internecie. Również strach, ale tym razem przed współmałżonkiem, powoduje, że 8% badanych powstrzymuje się przed zakupami w Internecie. Dla 2% respondentów, przeszkodą jest spodziewana, negatywna reakcją szefa. To ważne, ponieważ aż 64% badanych decyduje się na zakupy w Internecie między godziną 12:00 i 20:00, czyli najczęściej w pracy, a 33% w godzinach wieczornych, po powrocie do domu. Nic więc dziwnego, że dla 8% najważniejsza jest gwarancja anonimowości.
Budujący jest fakt, że spośród osób, które jeszcze nie zdecydowały się na dokonanie swoich pierwszych zakupów w Internecie, niemal połowa (46%) zadeklarowała chęć uzyskania dokładniejszych informacji na ten temat, a 37% bardzo chce ich spróbować, jednak nie wie „jak się za to zabrać”. Jedynie 17% wykazuje zupełny brak zainteresowania tematem zakupów on-line. Podstawowym problemem, na drodze rozwoju zakupów internetowych jest zatem brak dostatecznych gwarancji bezpieczeństwa transakcji oraz odpowiednich informacji. Dlatego też ważne dla całej branży e-commerce są inicjatywy poszerzające wiedzę internautów z zakresu bezpieczeństwa transakcji dokonywanych w Internecie, takie jak serwis www.wystarczysiec.pl, gdzie wyjaśniane są wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące kupowania w sieci. Częścią serwisu jest forum, na którym użytkownicy dzielą się swoimi doświadczeniami, oceniają internetowe sklepy, polecają ciekawe dla sieciowych konsumentów inicjatywy oraz informują o atrakcyjnych promocjach. Strona jest również dobrym źródłem informacji na temat najnowszych rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo zakupów on-line (np. poradnik bezpiecznego kupowania w sieci).
Pobierz Raport z Pierwszego Narodowego Testu Kupowania on-line
e-commerce 2008-12-17
Redakcja PRNews.pl
Tagi: e-commerce

Sprawdź także:

a 0 Worldline wprowadza na polski rynek Android SmartPOS
13.06.2025 (04:48)

Worldline wprowadza na polski rynek Android SmartPOS

Worldline wprowadza na polski rynek nowe rozwiązanie płatnicze dla małych i średnich przedsiębiorstw. Android …

a 0 Prawie połowa młodych planuje założenie własnej firmy. Badanie ING
13.06.2025 (04:45)

Prawie połowa młodych planuje założenie własnej firmy. Badanie ING

Badanie ING Banku Śląskiego ujawniło, że Polki i Polacy uważają się za osoby przedsiębiorcze, choć tylko niektórzy …

a 0 Zakupy w social mediach? Codzienność dla 31 proc. konsumentów, wyzwanie dla firm
13.06.2025 (04:44)

Zakupy w social mediach? Codzienność dla 31 proc. konsumentów, wyzwanie dla firm

40 proc. polskich konsumentów oczekuje możliwości robienia zakupów na wielu platformach jednocześnie – w social …

a 0 Compensa nagrodzona Srebrnym Parasolem 2025
13.06.2025 (04:42)

Compensa nagrodzona Srebrnym Parasolem 2025

Compensa otrzymała nagrodę Srebrny Parasol 2025 za wprowadzenie do oferty nowych produktów ubezpieczeniowych, …

a 0 Niewidzialni, ale równie ważni – Provident Polska stawia na włączenie społeczne i wsparcie młodych dorosłych
13.06.2025 (04:40)

Niewidzialni, ale równie ważni – Provident Polska stawia na włączenie społeczne i wsparcie młodych dorosłych

W Polsce setki młodych dorosłych opuszczających pieczę zastępczą lub mierzących się z kryzysem bezdomności …

a 0 Powstała pierwsza samoregulacja dotycząca sprzedaży usług dodatkowych przez instytucje pożyczkowe
13.06.2025 (04:38)

Powstała pierwsza samoregulacja dotycząca sprzedaży usług dodatkowych przez instytucje pożyczkowe

Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (ZPF) opublikował dokument: „Dobre Praktyki w zakresie Dystrybucji …

PRNews.pl

Zobacz również

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Niezmiennie rośnie liczba użytkowników korzystających z bankowości…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

41,5 mln kont osobistych prowadziły na koniec…

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Bankowcy nie mogą narzekać na brak klientów.…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców