CBRE, wraz z firmą RegioPlan Consulting przygotowały wspólnie publikację pt. Retail Developers Guide (Przewodnik dla deweloperów powierzchni handlowych). Jest to pierwszy tego typu przewodnik wydany w Europie Środkowo-Wschodniej, który został stworzony, by wspierać deweloperów powierzchni handlowych przy podejmowaniu trafnych decyzji dotyczących budowy nowych projektów.
Przewodnik jest przygotowany w formie podręcznika zarówno dla nowych, jak i doświadczonych deweloperów obiektów handlowych, i zawiera wytyczne związane z kompleksowym planowaniem i wielofazowym przygotowaniem tego typu obiektów. Wspólna publikacja międzynarodowych specjalistów z firm CBRE oraz RegioPlan Consulting zawiera specjalistyczne porady opracowane z perspektywy zarówno konsumenta, jak I najemcy przyszłego centrum handlowego.
Retail Developers Guide (Przewodnik dla deweloperów powierzchni handlowych) zawiera całe spectrum porad związanych z przygotowaniem projektu – od zagadnień dotyczących właściwej lokalizacji, oceny potencjału danego rynku, poprzez analizy zasięgu oddziaływania przykładowego centrum oraz odpowiedniego doboru najemców, aranżacji powierzchni do wartości inwestycyjnej centrum.
Po dwóch dekadach dynamicznego rozwoju, polski rynek powierzchni handlowych osiągnął dojrzałość. Pomimo wciąż rosnącej konkurencji, ten segment rynku posiada nadal duży potencjał, chociaż należy podkreślić, że jest znacznie bardziej selektywny. Nasza publikacja jest dedykowana do istniejących, jak i nowych na polskim rynku firm deweloperskich, aby wspierać ich plany inwestycyjne. Istotną rzeczą jest zrozumienie, że planowanie budowy centrum handlowego to proces kompleksowy, który wymaga dużej wiedzy oraz szeregu analiz zarówno z perspektywy przyszłego konsumenta, jak i konkurencji na rynku. – powiedziała Karina Kreja, dyrektor w dziale doradztwa deweloperskiego w fimrie CBRE, autorka raportu.
Lokalizacja determinuje sukces centrum handlowego, ale wybór odpowiedniej lokalizacji to tylko jeden z pierwszych kroków. Specjalistyczna wiedza i doświadczenie dotyczące analiz zasięgu oddziaływania centrum są niezbędne. Każda decyzja wpływa na pozostałe i determinuje przyszłe opcje. Podstawą jest kompleksowe spojrzenie na cały proces przygotowawczy, aby na rynku pojawiło się dobre centrum handlowe, które odniesie prawdziwy sukces i będzie przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Należy jeszcze raz podkreślić, że ten sukces zależy przede wszystkim od przyszłych konsumentów centrum, i to właśnie oni są częścią składową sukcesu sieci handlowych obecnych w centrum oraz właściciela. – dodała Hanna Bomba – Wilhelmi, CEO firmy RegioPlan Consulting.
Autorzy przewodnika nie skupiają się na skomplikowanych szczegółach, ale w przystępny sposób przeprowadzają czytelnika przez najważniejsze fazy procesu planowania centrum handlowego, zwracając jednocześnie uwagę na najważniejsze, strategiczne fazy. Przewodnik w prosty sposób pokazuje jak uniknąć błędów w planowaniu i przygotowywaniu projektu centrum handlowego.
RegioPlan Consulting
