Nowa strategia polega na koncentracji działalności w obszarze „casual dining” przy zachowaniu sprzedaży z dostawą do domu. Jej celem jest zmiana pozycjonowania i wzmocnienie brandu Pizza Hut w Polsce oraz wzrost jego rentowności. Jednym z elementów strategii są kończone właśnie renowacje i remonty 15 restauracji. Dodatkowo przewiduje się otwarcie kolejnych restauracji w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach (m.in. w centrach handlowych). Pizza Hut planuje również likwidację lub przeniesienie 12 mniej rentownych lokali, które nastawione są głównie na sprzedaż z dostawą do domu. Sprzedaż ta będzie obsługiwana przez pozostałe i nowo otwarte restauracje. Oznacza to, że klienci Pizza Hut w dalszym ciągu będą mogli składać telefoniczne zamówienia na pizzę.
Wprowadzenie nowej strategii zapewni efektywniejsze wykorzystanie aktywów AmRestu i poprzez koncentrację na dochodowych obszarach działalności restauracyjnej uzyskanie wyższych zwrotów z inwestycji. Struktura sprzedaży pozostaje bez zmian. Zarząd spółki AmRest – właściciela sieci restauracji Pizza Hut i KFC – przewiduje, że w krótkiej perspektywie zmiana strategii może mieć ograniczony, ujemny wpływ na sprzedaż, jednak finalnym jej efektem będzie pozytywny wpływ na wzrost marży i poprawienie wyników rentowności marki Pizza Hut.
„Nowa strategia sprzedaży Pizza Hut sprawi, że nasze lokale będą dostępne dla większej liczby potencjalnych klientów. – mówi Artur Listwan, dyrektor ds. Planowania i Analiz firmy AmRest – Rynek restauracyjny w Polsce ulega ciągłym przeobrażeniom. Zmieniają się zwyczaje konsumenckie i zwyczaje mieszkańców wielkich miast. Dostrzegamy te zmiany. Chcąc pozostać jednym z liderów na tym rynku, staramy się aby strategia sprzedaży Pizza Hut podążała „zgodnie z pulsem i trendami miasta”.”