PKO Bank Polski, po raz siódmy został uhonorowany tytułem „Bank of the Year in Poland” przyznawanym przez prestiżowy miesięcznik „The Banker” należący do grupy Financial Times.
· Bank został doceniony przez grono międzynarodowych ekspertów przede wszystkim za cyfryzację, która jest jednym z głównych kierunków rozwoju banku.
· PKO Bank Polski rozwija się stawiając na cyfryzację, innowacje i rozwój nowoczesnych technologii, które wpływają na jego wyniki, udziały rynkowe oraz satysfakcję klientów.
– PKO Bank Polski, jako lider krajowego sektora bankowego, kontynuuje drogę transformacji cyfrowej i dzięki kolejnym innowacjom oraz rozwiązaniom technologicznym zmienia oblicze polskiej bankowości. Zaawansowane rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji, blockchain, analityki danych czy digitalizacji procesów bankowych kształtują naszą zwinną kulturę cyfrową, której centralnym punktem jest klient i jego potrzeby. Mimo wymagającego otoczenia rynkowego, zmian makroekonomicznych, regulacyjnych i społecznych realizujemy ambitne cele biznesowe i dynamicznie się rozwijamy pozostając filarem stabilności finansowej milionów polskich rodzin i przedsiębiorstw. Dziękuję wszystkim pracownikom PKO Banku Polskiego, bez których osiąganie tych ambitnych celów byłoby niemożliwe. Cieszę się, że nasza praca zyskała uznanie na międzynarodowej scenie finansowej – podkreśla Paweł Gruza, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego, kierujący pacami Zarządu banku.
Najlepszy bank roku 2022 w Polsce
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, systematycznie zwiększa skalę działania i notuje poprawę wyniku na działalności biznesowej. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały m.in. w rynku depozytów i kredytów. Liczba klientów banku sięga 11,6 mln, a wartość jego aktywów wynosi 439 mld zł. Bank pełni ważną rolę w systemie gospodarczym kraju i konsekwentnie rozwija nowoczesne usługi oraz produkty, w tym te, oferowane w kanałach zdalnych. Aplikacja mobilna IKO oferuje coraz szerszy i stale się rozwijający wachlarz funkcji. Rekordem na polskim rynku jest liczba aktywnych aplikacji mobilnych IKO, która wynosi już ponad 7 mln. Kolejnym jest liczba transakcji przeprowadzonych w aplikacji IKO: 172 mln, co oznacza wzrost o ponad 40 proc. r/r.
Bank systematycznie zwiększa udział kanałów zdalnych oraz botów w obsłudze klienta i sprzedaży. Udział sprzedaży cyfrowej dla kredytów konsumpcyjnych to już 82 proc. Rośnie też znaczenie digitalizacji procesu rozmów z klientami. Liczba rozmów realizowanych przez boty konwersacyjne banku to niemal 16,5 mln. W październiku 2022 roku, otwarty na nowe rozwiązania PKO Bank Polski dokonał pionierskiego przeniesienia jednego ze swoich oddziałów – warszawskiej PKO Rotundy do metaświata. Obecność w Metaverse bank wykorzysta do zdobywania doświadczenia i testowania rozwiązań technologicznych, które posłużą mu do rozwoju nowego kanału komunikacji z klientami oraz jego wykorzystania biznesowego w przyszłości.
Konkurs „Bank of the Year” organizowany jest przez miesięcznik „The Banker” wydawany przez Financial Times Group od 1926 r. Kapituła konkursowa wybierając najlepszy bank analizuje wyniki biznesowe, strategiczne inicjatywy i kluczowe technologie, związane także ze specyfiką funkcjonowania w danym kraju. Zwycięzca w kategorii „Najlepszy Bank Roku” z danego kraju otrzymuje statuetkę nazwaną na cześć Brendana Brackena, założyciela miesięcznika „The Banker”.