PKO Bank Polski dysponuje 3190 bankomatami, w tym ponad 1000 z funkcją wpłatomatów, dzięki czemu posiada największą sieć wśród operatorów bankowych. Jak co roku w sezonie narciarskim bank dodatkowo udostępnia bankomaty mobilne – tym razem siedem w najpopularniejszych ośrodkach zimowych.
– W ciągu 5 lat udostępniliśmy naszym klientom ponad 1000 wpłatomatów. Dziewięć z nich to stanowiska samoobsługowe. Nasze oddziały w ponad 90 proc. wyposażone są już w urządzenia z funkcją wpłaty – mówi Maciej Wyszoczarski, dyrektor pionu sieci i operacji.
Podobnie jak w poprzednich latach, PKO Bank Polski udostępnia w trakcie sezonu zimowego bankomaty mobilne, które funkcjonować będą do końca marca br. Zainstalowane są w poniższych ośrodkach narciarskich:
- Szklarska Poręba, Polana Jakuszycka
- Duszniki Zdrój, Zieleniec 67
- Brenna, ul. Wyzwolenia 75
- Białka Tatrzańska, ul. Środkowa 160
- Tylicz Ski, ul. Boczna 4
- Krynica Zdrój, Azoty Słotwiny
- Szczawnica, ul. Główna 32 a
W bankomatach mobilnych można realizować takie same operacje, jak w pozostałych bankomatach PKO Banku Polskiego. Urządzenia dostępne są 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu. Wszystkie wyposażone są w udogodnienia dla osób niewidomych – poszczególne elementy urządzenia oznaczone są naklejkami z napisami w języku Braille’a, a po włożeniu słuchawek do gniazda bankomatu klient otrzymuje dostęp do komunikatów głosowych, które „prowadzą go” w trakcie realizacji transakcji. Bankomaty mobilne rozpoznają dziecięce karty przedpłacone z oferty PKO Junior. Po ich identyfikacji, na ekranie pojawiają się odpowiednie, dedykowane najmłodszym komunikaty w atrakcyjnej szacie graficznej.
PKO Bank Polski udostępnia swoim klientom tzw. recyklery, czyli bankomaty z funkcją wpłat z zamkniętym obiegiem gotówki – obecnie funkcjonuje już ponad 322 takich urządzeń. W Banku funkcjonuje też 337 wrzutni gotówkowych, z czego większość to nowoczesne wrzutnie on-line, dzięki którym wpłacane środki są niemal natychmiast (do pół godziny) księgowane na koncie firmowym.
W wybranych placówkach banku (po dwa w Warszawie, Jeleniej Górze, Wrocławiu oraz trzy w Gdańsku) od kilku miesięcy testowane są stanowiska samoobsługowe. Mogą z nich korzystać wszyscy klienci indywidualni i firmowi posiadający karty do rachunku bankowego. Klient autoryzuje się w urządzeniu przy użyciu karty debetowej, podając numer PIN.
Urządzenia zostały wyposażone w ekrany dotykowe oraz dodatkowe oprogramowanie, które pozwala na realizację bardziej skomplikowanych transakcji niż sama wpłata i wypłata gotówki. Lista dostępnych transakcji będzie sukcesywnie zwiększana. Obecnie klienci mogą skorzystać z funkcji wpłaty gotówkowej na konto własne, wypłaty gotówki, przelewu między własnymi rachunkami, przelewu na dowolne konto, założenia lokaty, sprawdzenia lub wydruku salda, sprawdzenia historii rachunku oraz innych operacji dostępnych obecnie w bankomatach takich jak doładowanie telefonu komórkowego, sprawdzenie salda rachunku czy zmiany PIN. Sama wypłata gotówki w bankomacie, dzięki aplikacji mobilnej IKO, możliwa jest już także za pomocą telefonu komórkowego.