W ciągu pierwszego tygodnia od startu IKO – innowacyjnej aplikacji PKO Banku Polskiego, nową usługę płatności mobilnych aktywowało blisko 6500 osób.
70 procent aktywacji IKO jest dokonywanych na urządzeniach z systemem Android, a pozostałe 30 procent to telefony z systemem iOS. Już piątego dnia po starcie przekroczona została bariera 5 tys. aktywacji IKO. Dla porównania, według podanych w tym tygodniu informacji, płatności mobilne T-Mobile MyWallet przekroczyły ten próg dopiero po trzech miesiącach od wprowadzenia usługi.
Wśród dokonywanych dotychczas przy pomocy IKO transakcji zdecydowanie najpopularniejsze są wypłaty z bankomatów PKO Banku Polskiego. W ciągu pierwszych 6 dni (7.03-12.03) dzięki IKO wypłacono gotówkę 1065 razy. Sumaryczna wartość wszystkich wypłat dokonanych przy pomocy aplikacji w tych dniach to 110690 zł. Duża popularność tego rodzaju transakcji – jak można wnioskować po komentarzach umieszczanych na fanpage’u IKO na Facebooku – wynika przede wszystkim z szybkości i prostoty tego rozwiązania w porównaniu z wypłatą przy pomocy karty. Dodatkowo użytkownicy zwracają uwagę na wygodę nowego sposobu wypłaty. Dzięki aplikacji nie trzeba nosić ze sobą portfela, aby uzyskać dostęp do gotówki – teraz wystarczy już tylko telefon z aplikacją IKO.
Sporą popularnością w ciągu pierwszych dni po starcie cieszyły się także przelewy na numer telefonu. W okresie między 7 a 12 marca użytkownicy IKO przesyłali między sobą pieniądze 368 razy. Średnia wartość przelewu na numer telefonu w tych dniach to nieco ponad 40 zł.
Oprócz wypłat z bankomatów i przelewów na numer telefonu, IKO umożliwia również płatności w terminalach płatniczych i sklepach internetowych. Funkcje płatnicze są uzupełniane przez bankowość mobilną, m.in. możliwość sprawdzania salda rachunku i historii transakcji. Aplikacja jest w tej chwili dostępna na systemy Android i iOS, w najbliższym czasie planowane jest jej udostępnienie również na systemy BlackBerry, Java i Symbian, a w kolejnym etapie również Windows Phone.