Szef banku w rozmowie z gazetą podkreśla, że „to nie jest strategia wprowadzająca jakąś rewolucję do działania banku. To nie jest żadna ‚cudowna broń’. Głównym jej założeniem jest przyspieszenie tego wzrostu organicznego, który w PKO BP właśnie się odbywa”.
Zbigniew Jagiełło zapowiada zmiany w bankowości elektronicznej. „Inteligo było przez ostatnie lata bardzo zaniedbanym projektem i teraz, dzięki zmianom, chcemy, aby docelowo był to największy bank internetowy w Polsce. My chcemy Inteligo dostosować do potrzeb młodych ludzi, ale to raczej dynamiczna ewolucja. To jest to dostosowywanie się do potrzeb rynku, wykorzystywanie nowych możliwości. Chcemy też odmłodzić program Szkolnych Kas Oszczędzania […] Chcemy przenieść SKO do internetu – w szkołach są pracownie internetowe, w domach coraz częściej dostęp do internetu jest standardem”, mówi prezes.
„Dla nas najważniejsza jest teraz praca organiczna – to, co chcę zmienić w PKO Banku Polskim, to szybkość działania, szybkość reagowania na zmiany rynkowe i dostosowywanie się do potrzeb klientów”, dodaje.
Podstawowym efektem realizacji nowej strategii ma być wyraźny wzrost skali działalności banku wyrażający się przyrostem aktywów. Mają się one zwiększyć o ponad 30 proc. osiągając na koniec 2012 roku poziom powyżej 200 mld zł. Jednym z kluczowych projektów w najbliższych latach będzie rozwój banku oparty na dostosowywaniu struktury i oferty do realnych potrzeb klientów. Strategia PKO Banku Polskiego zakłada także synergię i wykorzystanie potencjału całej grupy finansowej banku zarówno w segmencie bankowości indywidualnej, jak i korporacyjnej.
Więcej w artykule „Nie oddamy przewagi w bankowości dla firm” autorstwa Marcina Piaseckiego i Mirosława Kuka.
WB