PKO BP poinformował klientów o planach odświeżenia stron logowania do iPKO i Płacę z iPKO. Nowe strony zostały przygotowane w technice RWD, dzięki czemu dopasują się do każdej rozdzielczości ekranu.
Witryny zostaną odświeżone w sierpniu, ale bank nie podaje dokładnej daty. Mają dopasowywać się do każdej rozdzielczości ekranu, dzięki czemu będzie można z nich wygodnie korzystać zarówno na komputerze, jak i w telefonie czy tablecie. Bank podaje, że użyje większych czcionek, odświeży przyciski i pola na wpisanie loginu i hasła. Nowe rozwiązanie ma zapewnić większy komfort obsługi osobom z dysfunkcją wzroku.
Pojawi się też CAPTCHA, czyli opcja wymagająca podania zdefiniowanego wcześniej obrazka w trakcie procesu logowania do iPKO i podczas realizacji płatności iPKO. Po podaniu przyjaznego loginu lub numeru klienta wyświetli się zestaw kilku zdjęć z prośbą o zaznaczenie tych, na których widać konkretną rzecz, np. samochody. Bank podaje jednak, że klient będzie miał możliwość wyłączenia testu – w tym celu trzeba będzie skontaktować się z konsultantem.
PKO BP przypomina też, że we wrześniu zmieni się sposób logowania do bankowości internetowej. Bank zastosuje logowanie dwuetapowe z mobilną autoryzacją. Skróci się też czas sesji po zalogowaniu z 10 do 5 minut (w przypadku braku aktywności klienta). Więcej o zmianach w logowaniu do systemów bankowości internetowej po 14 września przeczytacie w tym tekście.