Po raz pierwszy z tej możliwości będą mogli skorzystać pasażerowie warszawskiej komunikacji miejskiej, którzy będą mogli w ten sposób kupować bilety czasowe ZTM. „Płać komórką” ma szansę w krótkim czasie stać się pierwszym powszechnym standardem płatności mobilnych w Polsce.
– „Płać komórką” to przełom na rynku płatności mobilnych możliwy dzięki historycznemu porozumieniu. Po raz pierwszy bank, operator sieci komórkowej oraz agent rozliczeniowy porozumiały się co do modelu biznesowego. Dzięki takiemu porozumieniu, klienci posiadający konto w Citi Handlowy oraz komórkę w sieci Plusa mogą w prosty i pewny sposób dokonywać płatności mobilnych. Wprowadzana przez nas innowacja w płatnościach mobilnych może stać się dzięki temu masowa, z czasem standardem, do którego będą dołączać inni – tłumaczy Sonia Wędrychowicz-Horbatowska, Wiceprezes Zarządu banku Citi Handlowy – Citi Handlowy jest pierwszym bankiem, który umożliwi klientom płacenie komórką bezpośrednio z konta. Tym samym, kolejny raz potwierdzamy naszą konsekwencję w realizacji strategii, w której kluczowym jest budowanie satysfakcji klienta. Tworzymy rozwiązania, w których innowacja spotyka się z prostotą użytkowania oraz z wygodą.
– Plus jest pierwszą siecią komórkową w Polsce, która już ponad rok temu zaoferowała klientom możliwość korzystania z mobilnych płatności. Teraz, jak na innowatora na polskim rynku telefonii komórkowej przystało, przy współpracy z bankiem Citi Handlowy i mPayem wchodzimy w nowy, kluczowy etap rozwoju tego projektu, a przy tym wyznaczamy kierunki rozwoju i standard dla całego rynku – powiedział Jarosław Bauc, Prezes Zarządu Polkomtel S.A. Wierzymy, że dzięki powiązaniu usługi bezpośrednio z kontem bankowym mobilne płatności w szybkim tempie staną się bardzo popularne, a Polacy szybko odkryją ich liczne zalety. Należy również dodać, że Polska jest pierwszym krajem w Europie gdzie taka współpraca powiodła się z korzyścią dla klientów – dodał J. Bauc, Prezes Polkomtela.
– Dzięki Zarządowi Transportu Miejskiego nowa usługa ma szansę na stałe zaistnieć w świadomości Warszawiaków. A pasażerowie komunikacji miejskie zyskują nowy, wygodny sposób płacenia za bilety czasowe. Żeby kupić bilet, nie będą musieli szukać czynnego kiosku, nie będą musieli nawet mieć przy sobie pieniędzy. Wystarczy, że będą mieli telefon komórkowy. Dzięki możliwości płacenia za bilet komunikacji miejskiej przez komórkę, pasażerowie będą mogli kupić bilety o każdej porze i z każdego miejsca – mówi Leszek Ruta, Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
Usługa „Płać komórką za bilet czasowy komunikacji miejskiej z konta” jest wygodna i prosta. Nie wymaga instalacji dodatkowych aplikacji, dostępna jest dla posiadaczy każdego modelu aparatu telefonicznego.
Wystarczy wpisanie w telefonie numeru *145*, a potem kodu dla odpowiedniego rodzaju biletu i kolejno znaku #. Kody dla biletów są następujące: 20 minutowy – 220020, 40-minutowy – 220040, 60-minutowy – 220060, 90-minutowy – 220090.
Płatności mobilne „Płać komórką” akceptowane są dzisiaj w ponad 1.500 punktach usługowo-handlowych. W pierwszym etapie realizacji projektu usługa jest dostępna przede wszystkim w Warszawie. W płatnościach realizowanych za pomocą telefonu komórkowego z konta w Citi Handlowy wprowadzono limity bezpiecznych płatności. Pojedyncza transakcja nie będzie, więc mogła być wyższa niż 300 złotych, a dzienny limit płatności mobilnych ustalony został na poziomie 500 złotych. Usługa płatności mobilnych „Płać komórką” jest bezpłatna, a klienci będą mogli aktywować usługę podpisując umowę o elektroniczny instrument płatniczy w oddziałach banku Citi Handlowy lub przez Citiphone.
mPay jest pierwszym Agentem Rozliczeniowym w Polsce, który już w 2007 roku wdrożył usługę płatności za pomocą telefonów komórkowych. Firma mPay, jako twórca innowacyjnego polskiego rozwiązania, przywiązuje dużą wagę do faktu, iż nasi partnerzy – Polkomtel i Citi Handlowy – zaprosili nas do wspólnej inicjatywy wytyczającej nowe trendy dla rynku płatności. Obecną inicjatywę postrzegamy jako ważny krok w drodze do integracji największych podmiotów rynku płatności mobilnych. Naszym celem jest dostarczanie rozwiązań umożliwiających masowe wykorzystanie telefonu jako instrumentu płatniczego. Warto podkreślić, że w obszarze tej nowoczesnej formy wykorzystania telefonu, jesteśmy w czołówce krajów europejskich” – powiedział Konrad Łuczak, Prezes Zarządu mPay S.A.
Szczegóły dotyczące usługi „Płac komórką” dostępne na stronie: www.plac-komorka.pl