Na polskim rynku oficjalnie zadebiutowała firma Straal, która zajmuje się obsługą cyklicznych płatności elektronicznych. Z przygotowanego przez nią raportu wynika, że w Polsce z subskrypcji za dostęp do treści w internecie korzysta 48 proc. respondentów.
Do tej pory rozwiązania firmy Straal dostarczane były innym firmom w modelu white label lub na podstawie rekomendacji partnerskich. Teraz firma oficjalnie rozpoczyna działalność w Polsce. Straal zajmuje się dostarczaniem rozwiązań z zakresu obsługi płatności cyklicznych za treści w internecie (akceptacji płatności kartami, ochrony przed fraudami, optymalizacji, etc.).

Z raportu „Subskrybcje PL”opublikowanego przez spółkę wynika, że z cyklicznych płatności korzysta dziś mniej niż połowa (48 proc.) polskich konsumentów robiących zakupy przez internet. Dla porównania, w krajach tzw. „starej Unii” odsetek subskrybentów w analogicznej grupie wynosi 85 proc.
Polscy subskrybenci najczęściej opłacają w modelu subskrypcyjnym składki ubezpieczeniowe (44 proc.), rachunki (43 proc.), korzystają z VoD (39 proc.), płacą za dostęp do zajęć sportowych (30 proc.) oraz do środków transportu i oprogramowania (po 25 proc.). Większość z nich wydaje na subskrypcje miesięcznie poniżej 200 zł, przy czym wśród osób wydających ponad 600 zł miesięcznie zaobserwowano największy udział amatorów VoD (81 proc.).
Najczęściej wybieranymi metodami płatności za subskrypcje są karty płatnicze (27 proc.), zlecenia stałe (26 proc.) oraz e-wallety (22 proc.).
Z raportu wynika też, że rodzaje towarów i usług o największym potencjale wzrostu w modelu subskrypcyjnym to: opłacanie rachunków (+22 p.p.), usługi medyczne (+16 p.p.), składki ubezpieczeniowe (+15 p.p.), VoD (+15 p.p.), prenumeraty prasowe (e-wydania) (+14 p.p.), platformy edukacyjne (+13 p.p.), oprogramowanie komputerowe (+12 p.p.) oraz usługi sportowe (+11 p.p.).
WB/PRNews.pl/Straal
