PayPo ma nowego partnera – bramkę płatniczą imoje, za której działanie odpowiada ING Bank Śląski. Od teraz sklepy internetowe, które korzystają z płatności online oferowanych przez imoje, mogą udostępnić usługi PayPo swoim klientom.
Usługi PayPo łatwo dostępne dla klientów imoje
PayPo nawiązało współpracę z imoje – nowoczesnym rozwiązaniem płatniczym online dla klienta biznesowego, dostarczanym przez wiodący bank w Polsce – ING Bank Śląski. W jej ramach fintech zaoferuje swoje usługi klientom e-sklepów, które mają wdrożoną bramkę imoje. W ten sposób umocni już i tak silną pozycję na rynku płatności. Według szacunków własnych, do końca roku z usług PayPo skorzysta ponad 1 milion osób, a liczba transakcji zrealizowanych tylko w 2022 r. sięgnie aż 8 milionów.
– Integracja z imoje to zdecydowany krok w strategii biznesowej PayPo. Dzięki tej współpracy mamy możliwość dotarcia do nowych klientów oraz zjedzenia kolejnego, sporego kawałku tortu polskiego rynku e-commerce. Jednocześnie coraz mocniej czujemy, że polscy merchanci dostrzegają znaczenie rozwiązań BNPL i coraz chętniej decydują się na udostępnienie tej opcji płatności w swoim sklepie. Tym bardziej cieszy nas, że imoje, które w swojej ofercie ma już płatności odroczone innych operatorów, zdecydowało się na integrację z nami i zaoferowanie swoim klientom usług PayPo – mówi Radosław Nawrocki, prezes zarządu i założyciel PayPo.
Nawiązanie współpracy pomiędzy dwoma, wiodącymi na rynku firmami w swoich segmentach rynku to odpowiedź na rosnące potrzeby klientów, którzy w dynamicznie zmieniających się czasach coraz częściej realizują płatności bezgotówkowo i chcą płacić szybko, wygodnie i bezpiecznie. Kupujący w sieci, którzy zapłacą za pośrednictwem imoje i zdecydują się na odroczenie płatności PayPo mogą opłacić swoje zamówienie za 30 dni bez żadnych dodatkowych opłat lub rozłożyć płatność na wygodne raty.
Standaryzacja rozwiązań BNPL
Płatności odroczone już od jakiegoś czasu kształtują nowoczesny, niezwykle dynamiczny rynek e-commerce i nawyki zakupowe konsumentów. Współcześni klienci szukają takich usprawnień i udogodnień, które zapewnią im pewne, wygodne i bezpieczne zakupy online. Niewątpliwie do nich należą elastyczne metody płatności, wśród których coraz większa popularnością i zaufaniem cieszą się rozwiązania BNPL.
Transakcje „Buy now, pay later” przestały być nowinką czy ciekawym trendem, a stały się płatniczym standardem, który przesądza o zakupie i decyduje się na niego coraz więcej sklepów online. Jak wynika z danych dostępnych w Raporcie Koszyk Roku 2022, jeszcze przed dwoma laty BNPL oferowało 30% badanych sklepów, a do 2022 roku procent ten zwiększył się prawie 2,5 krotnie. Według Badania Izby Gospodarki Elektronicznej, aż 53% badanych internautów wie, na czym polega transakcja „Kup teraz, zapłać później”, a 22% już skorzystało z tej metody płatności.
– Wzrost popularności płatności odroczonych obserwujemy zarówno w Polsce, jak i na rynku globalnym. Według raportu Worldpay „The Global Payments Report”, płatności buy now pay later w Europie zwiększą swój udział w e-commerce z obecnego poziomu ok 7% do niemal 14% w 2024 roku. Jako wiodąca bramka płatności online w sektorze bankowym, widzimy potencjał w tym postępującym trendzie i chcemy dać więcej możliwości naszym klientom. Poszerzamy zatem nasze portfolio i w ramach metody imoje płacę później integrujemy różnych dostawców BNPL. W imoje klient znajdzie wszystkie najpopularniejsze metody płatności za zakupy online: BLIK, natychmiastowe przelewy bankowe, karty płatnicze i płatności odroczone. Dzięki temu właściciele sklepów otrzymują różne metody płatności w ramach jednej integracji technicznej oraz jednej umowy z nami na bramkę płatności imoje, a klienci ich sklepu internetowego mogą wybrać swoją ulubioną. Płatności odroczone są stosowane przez sklepy internetowe już od kilku lat. Mogliśmy przez ten czas zauważyć, jakie korzyści ze sobą niosą – wzrost konwersji, zwiększenie wartości koszyka zakupowego oraz lojalności klientów. Dzięki współpracy z PayPo, rozszerzamy ofertę imoje o dodatkowe, popularne płatności odroczone – Kup teraz, zapłać za 30 dni – mówi Kamil Adamski, Dyrektor Merchant Services ING Bank Śląski SA.
Rynek BNPL rośnie w siłę i wszystko wskazuje na to, że tendencja wzrostowa będzie się utrzymywać, zjednując sobie przychylność coraz większej liczby e-konsumentów – również w sektorze usług bankowych.