ING Bank Śląski jako jeden z pierwszych banków w Polsce udostępnił płatności powtarzalne BLIK. Klienci banku korzystający z aplikacji Moje ING mobile mogą teraz opłacać cykliczne rachunki za pomocą BLIKA.
Płatności powtarzalne BLIK to nowa usługa, dzięki której klienci nie muszą pamiętać o cyklicznych płatnościach, w tym rachunkach, subskrypcjach i abonamentach. Usługa jest dostępna dla klientów indywidualnych i osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą korzystających z systemu bankowości internetowej poprzez aplikację Moje ING mobile oraz posiadających aktywnego BLIKA.
– Nowa usługa BLIK to wygodne rozwiązanie dla osób płacących abonamenty i inne cykliczne zobowiązania – dzięki niej nie muszą co miesiąc pamiętać o powtarzających się płatnościach. Nowa usługa jest także alternatywą dla karty płatniczej lub kredytowej – eliminuje konieczność podawania danych karty, ale przede wszystkim ułatwia zarządzanie powtarzalnymi płatnościami. Cieszymy się, że użytkownicy aplikacji Moje ING mobile mogą korzystać z nowej usługi jako jedni z pierwszych na rynku – mówi Barbara Borgieł-Cury z ING Banku Śląskiego.
– Płatności cykliczne zarządzane przez użytkowników za pośrednictwem BLIKA to duże udogodnienie, które daje poczucie kontroli i łatwość zarządzania tego typu zobowiązaniami. Wierzymy, że na wprowadzeniu tej innowacji skorzystają także dostawcy usług udostępnianych w abonamencie lub na zasadach subskrypcji, gdyż klienci chętniej będą decydowali się na tego typu usługi. Otrzymują bowiem łatwy dostęp do zarządzania nimi w jednym miejscu – aplikacji mobilnej banku, bez konieczności logowania się w wielu różnych serwisach dostawców – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.
Klient wybiera na stronie usługodawcy płatność BLIK, podaje kod, a następnie w aplikacji Moje ING zatwierdza płatność pinem. Natychmiast po zatwierdzeniu klient może otrzymać od usługodawcy propozycję zapisania cyklu płatności – jej kwoty, częstotliwości i daty końca subskrypcji. Po zaakceptowaniu takiej propozycji transakcje będą wykonywane automatycznie.
Włączaniem i wyłączaniem potwierdzeń płatności klient może zarządzać w systemie Moje ING. Jeśli kwota lub data płatności przesłanej od dostawcy będzie różnić się od zaakceptowanej przez klienta propozycji, zostanie ona zaprezentowana klientowi do potwierdzenia w systemie banku. To gwarantuje bezpieczeństwo i komfort korzystania z usługi.
Obecnie płatności powtarzalne BLIK pozwalają opłacić abonament w Play oraz składki w Link4. Wkrótce dołączą kolejni usługodawcy, w tym oferujący serwisy muzyczne i filmowe.
Źródło: ING