26 kwietnia MultiBank wprowadził szereg nowych funkcjonalności dla klientów korzystających z bankowości elektronicznej. Definiowanie i autoryzacja nawet 20 przelewów jednocześnie, przygotowanie przelewów offline oraz opcja ponownego zlecania wykonanych już operacji to tylko niektóre z nowości proponowanych przez bank.
– Bankowość elektroniczna zmierza dziś w stronę upraszczania procedur i przygotowania serwisów tak, aby były one maksymalnie intuicyjne. Klienci oczekują rozwiązań gwarantujących wygodę i skracających czas wykonywania operacji – mówi Konrad Kinderman, Naczelnik Wydziału Rozwoju Systemów Informatycznych MultiBanku – Takim rozwiązaniem jest koszyk płatności, czyli funkcjonalność pozwalająca na wykonanie do 20 przelewów jednocześnie. To propozycja przydatna szczególnie przedsiębiorcom, którzy wykonują dużą ilość operacji np. przelewają wynagrodzenie pracownikom, lub regulują płatności wobec kontrahentów. Dzięki zmianom w naszym serwisie, takie płatności będzie można zrealizować „w paczce”, wykonując niemal taką samą ilość czynności jak przy jednym przelewie. Jestem przekonany, że ta propozycja spotka się również z uznaniem Klientów indywidualnych, którzy np. comiesięczne świadczenia regulują przelewami internetowymi.- dodaje Kinderman
Lista nowych funkcjonalności serwisu MultiBanku
1. Koszyk płatności
Funkcjonalność umożliwiająca łączną autoryzacją kilku płatności (przelewów) jednocześnie. Koszyk jest dostępny w serwisie internetowym dla klientów autoryzujących operacje z użyciem kodów SMS. Klienci będą mogli po zarejestrowaniu przelewu umieścić go w „koszyku płatności”. Po zarejestrowaniu większej liczby takich przelewów będzie możliwość ich łącznej autoryzacji przy pomocy jednego kodu SMS. Usługa jest dostępna zarówno dla klientów firmowych, jak i indywidualnych.
2. Import płatności
To dodatkowa funkcjonalność koszyka płatności, który można „załadować” przelewami przygotowanymi w zewnętrznym programie księgowym/płatniczym firmy. „Załadowanie koszyka” będzie następuje poprzez import przelewów z pliku wprost do internetowego serwisu transakcyjnego MultiBanku. Funkcjonalność importu płatności będzie dostępna tylko dla rachunków firmowych i będzie umożliwiała importowanie przelewów krajowych zwykłych (bez przelewów do ZUS i US).
3. Eksport danych finansowych
Funkcjonalność pozwalająca na eksportowanie z kanału Internet historii operacji oraz potwierdzeń operacji do popularnych formatów plikowych. Obok aktualnie funkcjonujących w serwisie transakcyjnym wydruków w formacie HTML zostaną udostępnione:
– eksport listy historii operacji na rachunku w formacie CSV.
– eksport szczegółów operacji w formie dokumentu PDF (z podpisem cyfrowym gwarantującym integralność pliku).
4. Nowy sposób rejestracji przelewu
Prosty sposób zlecania przelewów z poziomu historii operacji:
– dla przelewów wychodzących jest dostępna opcja „Wykonaj ponownie”,
– dla przelewów przychodzących jest dostępna opcja „Wykonaj przelew zwrotny”.
W wyniku wybrania jednej z tych opcji, klient zostanie przeniesiony do 1 kroku rejestracji przelewu jednorazowego uzupełnionej już danymi odbiorcy.
Źródło: MultiBank