Postulaty Komisji Nadzoru Finansowego, o ile zostaną zrealizowane, z pewnością ucieszą ubezpieczonych. KNF skierowała do 30 towarzystw zalecenia, by nie utrudniały wypłaty odszkodowania, jeśli klient nie posiada druku polisy. Ta może przecież zostać zniszczona wskutek pożaru czy zalania mieszkania, zwraca uwagę „Dziennik Gazeta Prawna”.
„- Teraz do obowiązków towarzystwa będzie należało zidentyfikowanie w swoim systemie informatycznym klienta w oparciu o podstawowe dane, np. imię i nazwisko, czy adres. Wyjątkiem są tzw. polisy na okaziciela, ale to rzadko stosowany dokument”, czytamy w dzienniku.
” Na szczęście ubezpieczyciele praktycznie nie odmawiają wypłaty odszkodowania, jeśli klient nie ma odpowiedniego druku. – Nie uzależniamy wypłaty świadczenia ubezpieczeniowego od okazania lub dostarczenia dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia”, zapewnia w „DGP” Andrzej Kinal z PZU.
Komisja Nadzoru Finansowego zabrała głos w tej sprawie jako główny i nadrzędny podmiot nadzorujący rynek ubezpieczeniowy w Polsce. Jednym z jej wiodących zadań jest właśnie usprawnianie funckjonowania poszczególnych sektorów rynku.
Więcej na ten temat w dzisiejszym wydaniu „Dziennika Gazety Prawnej”, w artylule Marcina Jaworskiego pt. „Klient nie musi mieć druku polisy, żeby otrzymać odszkodowanie”, s. C10.