„Polisy wystawiać będzie firma należąca do grupy Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych. – Jeszcze w tym półroczu ruszymy ze sprzedażą ubezpieczeń majątkowych w specjalnych stanowiskach finansowych – mówi „Rz” Robert Kieroński, dyrektor Biura Rozwoju Usług Finansowych Poczty Polskiej. Do końca roku polisy będą dostępne w 250 takich punktach. Monika Skiba, prezes zarządu firmy Pocztowe TUW, ujawnia, że oferowane będą polisy komunikacyjne, mieszkaniowe, odpowiedzialności cywilnej, turystyczne i dla małych i średnich firm. – Klient od razu otrzyma polisę dzięki zintegrowaniu systemów informatycznych – wyjaśnia.”, czytamy w „Rz”.
„Tylko czy TUW jest przygotowane do likwidacji szkód, zwłaszcza komunikacyjnych? – Będziemy stosować system mieszany: przez własnych likwidatorów oraz firmę zewnętrzną – mówi pani prezes […].
Czy uruchomienie przez Pocztę sprzedaży polis komunikacyjnych zrewolucjonizuje ten rynek w Polsce? – To bardzo ciekawa koncepcja sprzedaży, choć wymaga dobrej kooperacji między sprzedażą a obsługą – komentuje Zofia Dzik, przewodnicząca rady nadzorczej Link4. Jej zdaniem będzie to konkurencja przede wszystkim dla tradycyjnych ubezpieczycieli, którzy są aktywni poza dużymi miastami (np. PZU, HDI Asekuracja czy MTU), szczególnie w sprzedaży polis OC.”, czytamy dalej.
Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych zostało utworzone w grudniu 2002 r. Obecnie w ofercie firma posiada ubezpieczenia majątkowe i pozostałe osobowe (z wyłączeniem ubezpieczeń ochrony prawnej). Działalność towarzystwa została podzielona na trzy podstawowe etapy. W etapie pierwszym ubezpieczono majątek Poczty Polskiej oraz pozostałych spółek z grupy. W etapie drugim towarzystwo skierowało specjalną ofertę ubezpieczeniową do pracowników poczty oraz pozostałych spółek. Obecnie trwający etap trzeci polega na wyjściu z nową ofertą do wszystkich klientów poczty.
Więcej szczegółów w „Rzeczpospolitej”.
Na podstawie: Aleksandra Biały