Od połowy listopada w sklepach Żabka i Freshmarket na terenie Warszawy i wybranych miejscowości w województwie mazowieckim możliwy będzie odbiór przesyłek kurierskich wysłanych za pośrednictwem Poczty Polskiej. Usługa ta będzie sukcesywnie rozwijana, aby docelowo była dostępna w ponad 4700 sklepach w całej Polsce. Sieć click & collect Poczty Polskiej, największa w Polsce, powiększy się do ponad 11 000 punktów odbioru.
Poczta Polska posiada największa w Polsce sieć click & collect. Uzupełnienie już istniejącej sieci (stacje PKN ORLEN, kioski/saloniki RUCH, własne placówki) o sklepy Żabka i Freshmarket spowoduje, że klient będzie miał do dyspozycji 11 000 punktów odbioru. Sam też zdecyduje gdzie i o której godzinie chce odebrać paczkę. Sama usługa jest tańsza niż doręczenie przesyłki do domu.
Jak to działa? Dokonując zakupu w internecie i wybierając formę dostawy „Poczta Polska – Odbiór w Punkcie”, klient otrzymuje możliwość odbioru przesyłki z wybranego sklepu Żabka lub Freshmarket. Gdy przesyłka trafi do wybranego przez kupującego sklepu otrzyma powiadomienie SMS-em z: numerem paczki oraz adresem i kodem odbioru. Przesyłkę będzie można odebrać w godzinach otwarcia sklepów Żabka i Freshmarket – od 6.00 do 23.00.
Poszerzenie usługi w sieci sklepów Żabka i Freshmarket o kolejnego operatora to odpowiedź na aktualnie panujące trendy. Rok 2016 był pierwszym w historii, w którym segment przesyłek kurierskich osiągnął największy udział w ogólnej wartości rynku usług pocztowych – według „Raportu o stanie rynku pocztowego w 2016 roku” (UKE 2016). Wynika to m.in. z dynamicznego rozwoju sektora e-commerce oraz silnej konkurencji ze strony operatorów pocztowych.
Źródło: Poczta Polska