PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaPocztowe TUW konsekwentnie zwiększa udział w rynku

Pocztowe TUW konsekwentnie zwiększa udział w rynku

Ubezpieczenia 23.11.2010 (14:10)

Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych należące do Poczty Polskiej utrzymuje szybkie tempo wzrostu. W ciągu trzech kwartałów  2010 r. firma oferująca ubezpieczenia majątkowe i osobowe uzyskała 25,97 mln zł przypisu składki brutto, przy czym w samym III kwartale wyniósł on 10,63 mln zł.

– W tym roku roku planowaliśmy uzyskać ok. 40 mln zł przypisu składki brutto, co jest w naszym zasięgu. Zbudowanie takiego portfela będzie stanowić solidną podstawę do rozwoju naszej firmy w przyszłości. Średnioterminowa strategia do 2015 r., nad którą trwają obecnie finalne prace, przewiduje utrzymanie zrównoważonego wzrostu przychodów w kolejnych latach  – mówi Bogdan Koczorowski, prezes Pocztowe TUW.

Zrównoważony wzrost

Wzrost przypisu składki jest efektem intensyfikacji sprzedaży ubezpieczeń dla klientów indywidualnych, m.in.: wypadkowych, chorobowych, odpowiedzialności cywilnej (OC) posiadaczy pojazdów mechanicznych (OC komunikacyjne), mieszkań oraz OC ogólnej. Dzięki tym działaniom Towarzystwo rośnie kilkakrotnie szybciej niż rynek, konsekwentnie zwiększając w nim udziały. Po trzech kwartałach br. przypis składki brutto Pocztowe TUW zwiększył o 25,4 proc., licząc rok do roku, podczas gdy sektor ubezpieczeń majątkowych w Polsce rośnie obecnie w tempie 4-5 proc. – Systematycznie poszerzamy bazę klientów, oferując im nowe produkty i atrakcyjne warunki ubezpieczenia. Jednocześnie starannie dbamy o bezpieczeństwo naszego portela, a więc także naszych klientów. Dlatego wnikliwie analizujemy jego szkodowość, dostosowując poziom cen do występującego ryzyka ubezpieczeniowego – mówi Bogdan Koczorowski, prezes  Pocztowe TUW.

W październiku br., na wniosek obecnego zarządu, Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Pocztowe TUW zmieniło statut Towarzystwa obniżając  wartość udziałów członkowskich, a także liczbę udziałów, które należy wykupić przy zawarciu umowy ubezpieczenia (to specyficzne rozwiązanie obowiązuje wszystkie towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych). Obecnie osoby fizyczne i prowadzące działalność gospodarczą powinny wykupić jeden udział płacąc symboliczną złotówkę. Do tej pory musiały wykupić odpowiednio jeden lub dziesięć udziałów członkowskich płacąc za nie 5 zł i 50 zł. Z kolei osoby prawne płacą 50 zł, zamiast 250 zł. Otwarcie na segment klienta indywidualnego i małe i średnie przedsiębiorstwa powinno przełożyć się na większą dywersyfikację portfela i rozproszenie ryzyka ubezpieczeniowego z korzyścią dla wyników finansowych Towarzystwa w kolejnych okresach.

Wyniki lepsze niż rynek

Po trzech kwartałach 2010 r. odszkodowania brutto (z udziałem reasekuratorów) wypłacone przez Pocztowe TUW zwiększyły się o 2,2 proc., do 19,54 mln zł,  podczas gdy u konkurentów odszkodowania rosły średnio w tempie dwucyfrowym (w I półroczu – według danych Urzędu Komisji Nadzoru Finasowego zwiększyły się dla całego rynku o 13,9 proc). Koszty działalności ubezpieczeniowej Pocztowe TUW wyniosły na koniec września br. 5,52 mln zł, o 9,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2009 r. – Wzrost kosztów, wyraźnie niższy niż przypisu składki, to efekt dyscypliny, jaką sobie narzuciliśmy. W sytuacji gdy sektor ubezpieczeń majątkowych w Polsce boryka się z bardzo poważnymi problemami wynikającymi m.in. ze zjawisk zewnętrznych, jak tegoroczna powódź, ale też agresywnej polityki cenowej niektórych konkurentów, uznaliśmy, że musimy zadbać o bezpieczeństwo firmy i naszych klientów, kontrolując w sposób odpowiedzialny wydatki – mówi prezes Koczorowski.
Pocztowe TUW spełnia przy tym z nadwyżką ustawowe wskaźniki bezpieczeństwa. Na koniec września br. pokrycie marginesu wypłacalności środkami własnymi wynosiło 598,2 proc., a rezerw techniczno-ubezpieczeniowych (wartość teoretyczna zobowiązań wobec klientów) – 167 proc. Obowiązująca Ustawa o działalności ubezpieczeniowej nakłada obowiązek 100-proc. pokrycia tych wskaźników.

Pierwsze efekty strategii

Obecny zarząd Pocztowe TUW zakłada większą koncentrację i intensyfikację sprzedaży ubezpieczeń za pośrednictwem podmiotów z Grupy Poczty Polskiej (Poczta Polska, Bank Pocztowy, Pocztowa Agencja Usług Finansowych), co już widoczne jest stopniowo w osiąganych przychodach. – Stale zwiększamy liczbę punktów, w których klienci mogą kupić nasze produkty. Od października rozpoczęliśmy ścisłą współpracę z Bankiem Pocztowym, naszym naturalnym partnerem strategicznym, oferując jego klientom, posiadaczom kart płatniczych pakiet „Bezpieczna karta”. Do końca roku chcemy wprowadzić wspólnie jeszcze kilka nowych produktów. Na dniach poszerzymy ofertę o atrakcyjne ubezpieczenie następstw nieszcześliwych wypadków, wkrótce dostępne będą kolejne produkty – mówi prezes Bogdan Koczorowski. Bank Pocztowy jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się instytucji finansowych w Polsce. Obecnie, choć działalność detaliczną prowadzi od dwóch lat, ma już 620 tys. klientów, a ponad 100 tys. z nich ma karty płatnicze.

Pocztowe TUW stawia na rozwój oferty produktowej, przy jednoczesnej dywersyfikacji kanałów dystrybucji. Towarzystwo podpisało umowę generalną z notowaną na NewConnect, alternatywnym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, spółką Telestrada. Jej klienci otrzymali możliwość wykupienia wraz pakietem usług telekomunikacyjnych ubezpieczenia mieszkania (lub domu).

Źródło: Pocztowe TUW

ubezpieczenia 2010-11-23
Redakcja PRNews.pl
Tagi: ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Agata Dorożuk

Agata Dorożuk

Agata Dorożuk, Rzecznik Prasowy, Kierownik Wydziału Public…

Piotr Rutkowski

Piotr Rutkowski

Zastępca rzecznika prasowego, mBank Piotr Rutkowski jest…

Łukasz Piasta

Łukasz Piasta

Dyrektor, Komunikacja Korporacyjna & Usługi Finansowe Łukasz…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców