PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaPocztowe TUW rośnie w dwucyfrowym tempie

Pocztowe TUW rośnie w dwucyfrowym tempie

Ubezpieczenia 25.11.2011 (10:27)

Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych, którego 100-proc. udziałowcem jest Poczta Polska działa zgodnie z przygotowaną przez zarząd strategią średnioterminową do końca 2015 r. Zakłada ona utrzymanie szybkiego wzrostu przychodów ze sprzedaży ubezpieczeń w kolejnych latach.

W ciągu trzech kwartałów 2011 r. towarzystwo, oferujące na polskim rynku ubezpieczenia majątkowe i osobowe uzyskało 30,08 mln zł przypisu składki brutto, o 15,8 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. – 2011 rok jest pierwszym pełnym rokiem wdrażania naszej strategii. Kolejny kwartał potwierdza, że obraliśmy dobry kierunek, bo wygląda na to, że wzrost wartości naszego portfela jest szybszy niż rynek (w I półroczu br. według danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego przypis składki z ubezpieczeń majątkowych ogółem zwiększył się o 12,7 proc.) – mówi Bogdan Koczorowski, prezes Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych.

Koszty i ryzyko pod kontrolą

Szybkiemu rozwojowi Pocztowe TUW towarzyszy ścisła kontrola kosztów i ryzyka. W ciągu trzech kwartałów 2011 r. koszty działalności ubezpieczeniowej zwiększyły się o 10,9 proc. (do 6,12 mln zł), a więc rosły wolniej niż przychody. Wartość odszkodowań i świadczeń brutto (z udziałem reasekuratorów) wypłaconych przez Pocztowe TUW wzrosła o 10,3 proc., do 21,54 mln zł.

Zarząd dbając o bezpieczeństwo powierzonych środków utrzymywał wysoki poziom rezerw techniczno-ubezpieczeniowych (teoretyczna wartość zobowiązań wobec klientów), które na koniec września br. wyniosły 53,97 mln zł. Mimo systematycznej poprawy, po trzech kwartałach br. towarzystwo wykazywało 401 tys. zł straty technicznej, która zmalała o jednak 79,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Na koniec września br. firma miała 27 tys. zł zysku netto, wobec 702 tys. zł straty netto przed rokiem. – Nasze wyniki finansowe poprawiają się z kwartału na kwartał. Liczę, że cały 2011 r. zamkniemy na niewielkim plusie – wyjaśnia Bogdan Koczorowski, prezes Pocztowe TUW. – Nasze towarzystwo, choć szybko zwiększa przychody, nadal jest dopiero na początku swojego rozwoju, co ma oczywisty wpływ na wyniki finansowe. Spodziewamy się ich trwałej poprawy od 2013 r., gdy osiągniemy już odpowiednią skalę działalności – dodaje prezes Bogdan Koczorowski

Zgodnie z przyjętą we wrześniu ub.r. średnioterminową strategią Pocztowe TUW, na koniec 2015 r. przypis składki brutto ma wzrosnąć do 256 mln zł, co ma umożliwić mu wejście do pierwszej 20-tki krajowych zakładów ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych. Towarzystwo ma trwale wypracowywać dodatni wynik techniczny i wynik finansowy netto przysparzając grupie Poczty Polskiej SA dodatkowych dochodów i zwiększając wartość spółki matki.

Kierunek: zacieśnianie współpracy

Obowiązująca strategia zakłada intensyfikację sprzedaży ubezpieczeń za pośrednictwem podmiotów z Grupy Poczty Polskiej (Poczta Polska SA, Bank Pocztowy SA oraz Pocztowa Agencja Usług Finansowych S.A.). Od roku Towarzystwo ściśle współpracuje z Bankiem Pocztowym, swoim partnerem strategicznym w segmencie bancassurance, a jego klientom zaoferowało już cztery produkty dołączane do kredytów i pożyczek oraz kart płatniczych. Pod koniec lipca br. rozpoczęły się szkolenia dla menedżerów Usług Finansowych, rekrutujących się spośród kadry Poczty Polskiej, którzy będą odpowiedzialni za grupy pracowników zajmujących się sprzedażą ubezpieczeń w jej placówkach w całej Polsce.

– Już wkrótce Bank Pocztowy SA i Poczta Polska SA zaoferują w swoich placówkach nasze produkty stand-alone np. ubezpieczenia komunikacyjne, czy mieszkań. Zawarcie umowy zajmie ich klientom zaledwie kilka minut, bo dzięki nowemu centralnemu systemowi IT do obsługi polis będzie to odbywać się on-line – mówi Bogdan Koczorowski, prezes Pocztowe TUW. – Dzięki umowom partnerskim nie musimy inwestować w sieć sprzedaży, co przy rosnącej skali działalności pozwoli nam na wypracowywanie dodatniego wyniku finansowego, jednocześnie mamy pewność, że utrzymamy wysokie tempo rozwoju w kolejnych latach – dodaje prezes Bogdan Koczorowski.

Zgodnie z nową strategią Pocztowe TUW ma być fabryką produktów dla Poczty Polskiej SA i Banku Pocztowego SA, oferując milionom ich klientów proste i tanie produkty, m.in.: ubezpieczenia komunikacyjne (OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, autocasco, assistance), osobowe (NNW – następstw nieszczęśliwych wypadków), turystyczne czy mieszkań. Przykładem takiego produktu może być nowe ubezpieczenie mieszkań i domów jednorodzinnych „Bezpieczny Dom”, w którym składka wyliczana w prosty sposób, w wersji pakietowej wyłącznie w oparciu o powierzchnię użytkową ubezpieczanego mieszkania lub domu. Początkowo nowy produkt będzie sprzedawany przez multiagentów oraz Pocztową Agencję Usług Finansowych SA. Od 1 stycznia 2012 r. pakiet Bezpieczny Dom będzie stopniowo udostępniany w kolejnych placówkach Poczty Polskiej S.A. w całej Polsce, co skokowo zwiększy dostępność dla jej klientów, także innych produktów Pocztowe TUW.

Źródło: Pocztowe TUW

ubezpieczenia 2011-11-25
Redakcja PRNews.pl
Tagi: ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Niemiecki nadzór finansowy BaFin zaostrza nadzór nad N26. Neobank dostaje „specjalnego pełnomocnika” i ograniczenia w hipotekach
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
16.12.2025 (09:47)

Niemiecki nadzór finansowy BaFin zaostrza nadzór nad N26. Neobank dostaje „specjalnego pełnomocnika” i ograniczenia w hipotekach

BaFin ogłosił 15 grudnia 2025 r. pakiet środków wobec berlińskiego N26 po wykryciu uchybień w obszarze zgodności. …

a 0 Magdalena Różczka przedłużyła współpracę z VeloBankiem. Rozmowa z aktorką
16.12.2025 (05:38) – informacja prasowa

Magdalena Różczka przedłużyła współpracę z VeloBankiem. Rozmowa z aktorką

Magdalena Różczka przedłużyła na kolejne dwa lata współpracę z VeloBankiem. W rozmowie aktorka opowiedziała o …

a 0 ING sponsorem filmu „Lalka”
16.12.2025 (05:35) – informacja prasowa

ING sponsorem filmu „Lalka”

ING Bank Śląski będzie Sponsorem Strategicznym najnowszej ekranizacji powieści Bolesława Prusa …

a 0 Robert Tomaszewski na czele zarządu Link4
16.12.2025 (05:34) – informacja prasowa

Robert Tomaszewski na czele zarządu Link4

Rada Nadzorcza LINK4 SA w wyniku przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego podjęła 5 grudnia 2025 r. uchwałę w …

a Kariera w finansach 0 Zmiany w zarządzie Unum Życie TUiR od stycznia 2026 roku
16.12.2025 (05:33) – informacja prasowa

Zmiany w zarządzie Unum Życie TUiR od stycznia 2026 roku

Rada Nadzorcza Unum Życie TUiR S.A. zdecydowała powołać do zarządu spółki dwóch nowych członków - Renatę Stawiczny …

a 0 Szerszy dostęp do e-podpisu mSzafir. KIR wprowadza nową metodę weryfikacji tożsamości
16.12.2025 (05:31) – informacja prasowa

Szerszy dostęp do e-podpisu mSzafir. KIR wprowadza nową metodę weryfikacji tożsamości

Od momentu wprowadzenia na rynek, kwalifikowany e-podpis mSzafir był dostępny online, dzięki weryfikacji tożsamości …

PRNews.pl

Zobacz również

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Placówek bankowych w Polsce nadal ubywa, choć…

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Po publikacji artykułu o nagrodach rocznych w…

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Apple Watch SE 3 to jeden z…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

manhee:

Co za idiotyzm: betoniarka, chirurżka, cieślini, drukarka, majsterka, nianiek, rybaczka, szlifierka, tapicerka …

sob., 13 gru 2025 (15:59) • Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców