PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRPodsumowanie sezonu zimowego i analiza przedsprzedaży ofert w promocji first minute portalu turystycznego easygo.pl

Podsumowanie sezonu zimowego i analiza przedsprzedaży ofert w promocji first minute portalu turystycznego easygo.pl

Marketing i PR 27.03.2006 (15:50)

Akcja przedsprzedaży fisrt minute zaczęła się w tym sezonie wyjątkowo wcześnie – informuje Iwona Sokołowska zarządzająca pracą centrum rezerwacji w portalu turystycznym easygo.pl. Pierwsze importy oferty letniej otrzymaliśmy już w przededniu Bożego Narodzenia 2005 roku. Do tej pory 26% naszych klientów kupujących oferty w przedziale od 1 stycznia do dziś wybrało propozycje i terminy letnie. Nasze wyniki potwierdzają więc informacje podawane przez touroperatorów – dodaje.

Zainteresowanie zakupem ofert w promocji first minute jest coraz większe. Najważniejsza korzyść wynikająca z tak wczesnej decyzji i rezerwacji to maksymalnie szeroki wachlarz wyboru.

Rezerwując wakacje np. na wrzesień już na początku roku kalendarzowego możemy wybierać praktycznie spośród całej oferty przygotowanej przez danego organizatora. Dostępne są wszystkie terminy i wszystkie opcje zakwaterowania i wyżywienia. Oferta jest po prostu największa. – przypomina zalety promocji Tomasz Domżalski, szef marketingu w easygo.pl. Nie bez znaczenia są też zniżki sięgające średnio 30% oferty katalogowej i dodatkowe bonusy w postaci np. gratisowej wycieczki fakultatywnej lub ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z imprezy w cenie kupowanego produktu.

Najlepiej różnicę i korzyści wynikające z tytułu różnych form promocji obrazuje przykład z bieżącej działalności portalu. W ubiegłym roku mieliśmy klienta, który wykupił wycieczkę w promocji last minute we wrześniu do Bułgarii – opowiada Andrzej Glapiak, PR manager w easygo.pl. W tym roku, już w styczniu wykupił taką samą ofertę do tego samego obiektu i z takim samym programem w pakiecie first minute. Za wyjazd zapłacił aż o 1000 zł mniej.

Wcześniejsze zakupy nie są spowodowane zwiększeniem się zasobności portfela polskich turystów. Biura podróży wychodząc na przeciw oczekiwaniom wprowadzają coraz atrakcyjniejsze formy rozliczenia za wycieczki. Ponad 98% rezerwacji w promocji first minute odbyło się na zasadzie zaliczkowania. Klient ma obowiązek uregulowania całości za wyjazd najczęściej dopiero na 30-40 dni przed wyjazdem.

Może więc wiążąco zamówić wycieczkę nie mając konkretnych pieniędzy w portfelu, ale zakładając, że uzbiera taką kwotę w określonym przez umowę terminie. To jasne i bardzo korzystne zasady dla klienta
– przypomina Sokołowska.

Dane statystyczne easygo.pl pozwalają przewidywać, że w sezonie lato`2006 najczęściej wyjeżdżać będziemy do Grecji. Z całą pewnością spory wpływ na takie decyzje ma m.in. jej przynależność do struktur unijnych i wolność od konfliktów narodowościowych.

Niezmienna popularnością wciąż cieszy się Tunezja i słoneczny Egipt. Kraj Faraonów posiada bogatą bazę, dobre ceny, na co wpływ ma korzystny przelicznik dolarowy i gwarantuje słońce, a to wciąż przyciąga naszych rodaków. Na kolejnych miejscach znalazły się Hiszpania, oraz stosunkowo tańsze Bułgaria i Chorwacja.

W pierwszym kwartale 2006 roku najczęściej sięgaliśmy po rodzinne pakiety 7-dniowe.

To zauważalna tendencja w zmieniających sie preferencjach naszych rodaków – komentuje Sokołowska. Jednorazowo wyjeżdżamy na tydzień, ale za to przynajmniej 2-3 razy w roku.

44% klientów easygo.pl kupujących wakacje w promocji first minute wybrało na miejsce swojego odpoczynku obiekty 3-gwiazdkowe. Hotele o wyższym, 4-gwiazdkowym standardzie zarezerwowało 30% klientów. Na urlop najczęściej polecimy samolotem, a średnia wartość jednej rezerwacji z uwzględnieniem zniżek promocyjnych first minute wyniosła 4265 PLN.

Koniec marca to także umowny koniec sprzedaży oferty zimowej.

Na początku listopada ubiegłego roku uruchomiliśmy w ramach portalu odrębny serwis zimowy http://narty.easygo.pl/- przypomina Andrzej Glapiak Przez 5 miesięcy wysłaliśmy na stoki ponad 1,5 tysiąca klientów. Zima to wciąż tzw. drugi i alternatywny sezon wyjazdowy naszych rodaków. Daleko mu do wartości letnich, ale widać ciekawe perspektywy i tendencje wzrostowe.

Najwięcej osób na kraj białego szaleństwa wybrało Włochy (33%), a w dalszej kolejności Słowację (27%) i Austrię (17%). Najrzadziej wybieraliśmy stoki niemieckie. Do naszych zachodnich sąsiadów wybrał się zaledwie 1% klientów portalu. Podobne niskie wartości uzyskały dość droga Szwajcaria (2%) i Francja (3%) oraz ciągle jeszcze gorzej przygotowane w infrastrukturę narciarsko – snowboardową Polska (4%) i Czechy (8%).

Na deski najczęściej wybieraliśmy się w lutym (35% klientów). Nieco mniej osób wyjechało szusować w styczniu (26%) i marcu (23%).

Na miejsca naszego pobytu wybieraliśmy dobrze usytuowane względem stoków pensjonaty i kameralne hotele. Dominował dojazd własny, a średnia wartość jednej rezerwacji przy najczęściej wybieranym, 7-dniowym pobycie wyniosła 2170 PLN.

easygo.pl ciągle monitoruje zdarzenia rynkowe i ich odbicia w swojej działalności.

Interesują nas potencjalne wybory i preferencje naszych klientów. Skupiamy się na rzeczach ważnych, ale czasem niejako przy okazji wyłapujemy ciekawostki. – komentuje analizy portalu Andrzej Glapiak. Taką ciekawostką jest informacja, że najczęściej kupującą u nas kobietą jest pani o imieniu Anna, a mężczyzną pan Piotr. Najczęściej powtarzające się nazwisko wśród kupujących to Nowak. Żartujemy więc, że nasza ulubioną parą statystyczną, kupującą swoje marzenia w Internecie są państwo Anna i Piotr Nowakowie – dodaje Glapiak.

easygo.pl na sezon lato ‚2006 przygotowało ponad 500 000 ofert wyjazdowych. Zarząd spółki szacuje, że firma w tym roku obsłuży blisko 18 tys.

2006-03-27
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Marek Baran

Marek Baran

Dyrektor biura komunikacji korporacyjnej Grupy PZU Marek…

Barbara Pijanowska-Kuras

Barbara Pijanowska-Kuras

Dyrektor Zarządzający Zintegrowaną Komunikacją Marketingową i Korporacyjną,…

Katarzyna Siwek

Katarzyna Siwek

Katarzyna Siwek W przeszłości Dyrektor Biura Analiz…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców