PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePolacy coraz bardziej mobilni – już 9 na 10 użytkowników smartfona za jego pomocą robi przelewy
Alior Bank

Alior Bank

Alior Bank SA – bank uniwersalny w Polsce, który rozpoczął działalność operacyjną 17 listopada 2008. Bank kieruje swoją ofertę zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Największym akcjonariuszem Banku jest Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka Akcyjna, kontrolowany przez Skarb Państwa, który posiada około 29% akcji (dane 2017 r.).

https://www.bankier.pl/smart/banki/alior-bank

Polacy coraz bardziej mobilni – już 9 na 10 użytkowników smartfona za jego pomocą robi przelewy

Informacje 13.01.2020 (11:45) informacja prasowa
Bankowość mobilna Alior Bank

Trzy czwarte Polaków nosi w swojej kieszeni smartfon, a niemal co drugi za pośrednictwem zainstalowanej na nim aplikacji bankowej wykonuje szereg różnych operacji – tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Alior Banku. Nie ma wątpliwości, że kanały mobilne systematycznie zdobywają coraz więcej zwolenników. Dziś dzięki nim możemy już nie tylko sprawdzić stan konta, ale także opłacić zakupy lub zgłosić wniosek o pożyczkę.

– Celem badania było sprawdzenie, co Polacy myślą o nowoczesnej bankowości. Zależało nam, aby zweryfikować, jak możliwości, które dają kanały mobilne, wykorzystują mieszkańcy wsi i dużych miast, a także, czy istnieje rozdźwięk między młodszym a starszym pokoleniem. Okazuje się, że wśród wszystkich grup kanały cyfrowe zyskują popularność. Potwierdza się również to, że zwyczaje klientów nieustannie się zmieniają – dziś większość spraw związanych z finansami wolimy załatwiać zdalnie – mówi Dorota Mielewczyk, Menedżer ds. Badań Marketingowych i Rozwoju w Alior Banku.

Smartfon zamiast oddziału                                                                   

Według badania przeprowadzonego na zlecenie Alior Banku z bankowości internetowej korzysta 70 proc. Polaków, natomiast już 45 proc. używa do “bankowania” aplikacji mobilnej. Podstawowymi operacjami wykonywanymi przez ankietowanych w kanałach mobilnych jest sprawdzenie stanu rachunku (95 proc.) oraz realizacja przelewów (91 proc.). Czterech na dziesięciu użytkowników aplikacji bankowej kupuje za jej pomocą bilet komunikacji miejskiej, a co piąty opłaca miejsce parkingowe. Natomiast więcej niż co dziesiąty składa przez telefon wniosek o pożyczkę.

– Nie jest zaskoczeniem, że w grupie osób, które preferują bankowanie poprzez kanały mobilne, przeważają młodsi klienci. Także oni częściej korzystają z funkcjonalności innych niż weryfikacja stanu konta czy zlecenie przelewu. Z naszego badania wynika, że na zakupy przez smartfona decyduje się 84 proc. osób w wieku 18-24 lata. Co ciekawe, jednak nie tylko młodzi deklarują chętne korzystanie z tego rozwiązania – dodaje Dorota Mielewczyk.

Przeszkody w korzystaniu z e-bankowości

Pomimo że bankowość elektroniczna cieszy się coraz większą popularnością, to część z nas się do niej jeszcze nie przekonała. Jak wynika z badania, blisko co czwarty Polak korzystający z usług finansowych w ogóle nie korzysta z kanałów cyfrowych. W tej grupie osób, prawie 30 proc. jako główną barierę wskazuje kwestię bezpieczeństwa. Najczęściej taka obawa towarzyszy respondentom w wieku 25-34 lata (42 proc.). To jednak nie jedyna przeszkoda, o której wspominają uczestnicy. Co piąty odpowiedział, że problemem jest przede wszystkim brak wiedzy na temat możliwości, jakie daje bankowość internetowa. Istotnym ograniczeniem jest również brak odpowiedniego sprzętu. Co dziesiąty badany deklaruje, że nie posiada komputera, smartfona lub tabletu, na którym mógłby bankować.

– Chcąc eliminować wskazywane przez ankietowanych przeszkody, musimy jako bank przywiązywać większą wagę do działań edukacyjnych. W procesie transformacji cyfrowej szczególnie ważne jest stworzenie przestrzeni, w której wszyscy klienci, bez względu na stopień zaawansowania technologicznego, będę mogli otrzymać wsparcie i wskazówki doradców. Nasza rolą jest pokazywanie, że e-bankowość to nic groźnego, a obsługa konta internetowego może być nie tylko wygodna, ale przede wszystkim bardzo bezpieczna – mówi Dorota Mielewczyk.

Polacy za zakupy chętnie płacą bezgotówkowo…

Coraz więcej osób decyduje się na zakupy przez internet – to wygodne, szybkie i można wybrać najlepszy towar z szerokiej gamy asortymentu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Alior Banku -konsumenci płacą przelewem  równie chętnie jak gotówką. Takie sposoby płatności jak płatność gotówką za pobraniem, zwykły przelew oraz przelew pay-by-link zyskały po blisko 50 proc. wskazań. Kupując w sieci Polacy często też posługują się kartą – tym sposobem płaci 44 proc. ankietowanych. Z kolei z płatności telefonem typu BLIK korzysta na razie co piąty badany.

Wzrost zainteresowania zakupami online nie oznacza jednak, że sklepy stacjonarne straciły swoich zwolenników. Do tej pory spora grupa konsumentów decyduje się na kupowanie w tradycyjny sposób. A jak płacą za produkty i usługi? – Jeśli chodzi o zakupy w stacjonarnych punktach to najbardziej popularne pozostają karta i gotówka. Tę pierwszą wybiera ponad 82 proc., tymczasem banknotami płaci trzy czwarte Polaków. Co ciekawe, w takich miejscach już co piąty klient banku decyduje się na użycie kodu BLIK. Wyniki badania wyraźnie pokazują więc, że dla Polaków istotnym kryterium podczas płacenia jest wygoda i szybkość transakcji. Telefon to najwygodniejsza forma płatności już dla 37 proc. klientów – dodaje Dorota Mielewczyk.

… a za granicę zabierają gotówkę

Zebrane wśród ankietowanych odpowiedzi pokazują, że na zagraniczne wyjazdy Polacy wciąż chętniej wolą zabierać gotówkę. Na taką odpowiedź wskazuje ponad 60 proc. uczestników badania. Więcej niż połowa ma jednak w pogotowiu kartę płatniczą, a 30 proc. korzysta z bankomatu. Poza granicami kraju niemal co dziesiąty Polak płaci za produkty i usługi za pomocą telefonu. Wybór nowoczesnych metod płatności częściej deklarują osoby do 34 roku życia, podczas gdy wśród osób starszych (powyżej 60 r.ż.) jest to zaledwie 1 proc.

Nowoczesny bank to bank zaangażowany 

Ankietowani udzielili także odpowiedzi na pytanie o to, w jakim stopniu zaawansowanie technologiczne oferowanych funkcjonalności jest dla nich istotne. Wyniki pokazują, że dla 70 proc. respondentów wprowadzanie przez bank kolejnych rozwiązań jest ważną kwestią, natomiast tylko dla co czwartego nie ma to większego znaczenia.

Autorzy badania postanowili sprawdzić również, co Polacy rozumieją pod pojęciem nowoczesnego banku. Okazuje się, że idąca z duchem czasu instytucja finansowa kojarzy im się przede wszystkim z odpowiedzialnością oraz zaangażowaniem społecznym. Tak nowoczesność postrzega 78 proc. badanych.

Źródło: Alior Bank

2020-01-13
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Kobiety wobec rewolucji AI: 60% z nich czuje presję przekwalifikowania
09.12.2025 (15:14) – informacja prasowa

Kobiety wobec rewolucji AI: 60% z nich czuje presję przekwalifikowania

Najnowsza edycja badania „Kobiety w finansach” pokazuje, że rozwój sztucznej inteligencji istotnie zmienia sposób …

a 0 Leasys Polska dołącza do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów
09.12.2025 (15:12) – informacja prasowa

Leasys Polska dołącza do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów

Do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) dołączyła firma Leasys Polska Sp. z o.o., jedna z …

a 0 eService i Visa zbadały kluczowe aspekty decyzji podejmowanych przez klientów usług płatniczych
09.12.2025 (15:11) – informacja prasowa

eService i Visa zbadały kluczowe aspekty decyzji podejmowanych przez klientów usług płatniczych

eService we współpracy z Visa przeprowadził badania jakościowe i ilościowe dotyczące rynku usług płatniczych w …

a Kariera w finansach 0 Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia
09.12.2025 (15:10) – informacja prasowa

Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

Już 24 grudnia 2025 roku wchodzi w życie nowelizacja Kodeksu pracy, która nakłada na pracodawców obowiązek …

a 0 Do 10 proc. zniżki na loty PLL LOT dla klientów Banku Pekao
09.12.2025 (15:07) – informacja prasowa

Do 10 proc. zniżki na loty PLL LOT dla klientów Banku Pekao

Bank Pekao wspólnie z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT przygotował wyjątkową ofertę – nawet 10 proc. rabatu na …

a 0 Badanie Mastercard: Cyfryzacja w Polsce - głos małych przedsiębiorstw i konsumentów
09.12.2025 (15:04) – informacja prasowa

Badanie Mastercard: Cyfryzacja w Polsce - głos małych przedsiębiorstw i konsumentów

Mastercard sprawdził, jak polscy właściciele małych i mikrofirm oraz konsumenci podchodzą do cyfryzacji – m.in. …

PRNews.pl

Zobacz również

Raport: Liczba kart kredytowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – III kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych w Polsce po III…

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 roku polski sektor…

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców