PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRPolacy coraz częściej kupują w Sieci

Polacy coraz częściej kupują w Sieci

Marketing i PR 14.04.2011 (07:19)

W 2010 roku liczba Internautów przekroczyła 16 milionów wynika z badań Net Track SMG KRC. Polacy wykorzystują Internet nie tylko do wyszukiwania informacji, ale również  do robienia zakupów. W zeszłym roku wydaliśmy 15,5 mld zł na e-zakupy. Rynek e-commerce stopniowo zwiększa swoje udziały w polskim handlu.

Polacy coraz częściej kupują w sieci, dotyczy to zarówno aukcji jak i sklepów internetowych. Z aukcji korzysta 60% Internautów, a z zakupów w e-sklepach około 50% jak podają wyniki badań Nielsen Group. Polskie sklepy internetowe stają się coraz bardziej profesjonalne  i wiarygodne, dbają o asortyment oraz wysoką jakość obsługi klienta. Według najnowszych danych obecnie w Polsce istnieje około 10 tysięcy e-sklepów. Przedsiębiorcy w sieci kuszą konsumentów między innymi: rabatami, darmową dostawą, zakupami grupowymi lub  w serwisach społecznościowych. Z badań przeprowadzonych przez Euromonitor wynika,  że wartość polskiego handlu w Internecie podwoi się w ciągu najbliższych czterech lat.

Kto najczęściej kupuje w Sieci?

Polscy e-klienci to przede wszystkim osoby młode do 39. roku życia, uczniowie i studenci, kadra zarządzająca i przedstawiciele wolnych zawodów. Co ciekawe osoby, które najczęściej robią zakupy w Internecie to mężczyźni, chociaż z roku na rok przewaga  ta maleje. W minionym roku kobiety stanowiły już ponad 43% klientów  e-sklepów.

Co najczęściej kupujemy?

Każdego dnia w sklepach online zakupów dokonują miliony osób na całym świecie.  W Polsce od kilku lat taka forma robienia zakupów cieszy się coraz większą popularnością. Obecnie w sieci możemy kupić wszystko począwszy od odzieży, kosmetyków, książek  po artykuły spożywcze i usługi. Jak wynika z badań Net Tack SMG/KRC do produktów najczęściej kupowanych online zaliczamy: książki (sięga po nie ponad 14 % Internautów), odzież i obuwie (12% e-klientów), telefony komórkowe i akcesoria oraz sprzęt komputerowy  i RTV (9% Internautów. Początkowo kupowane były drobne produkty o niewielkiej wartości.

Można stwierdzić, że Internet stał się takim miejscem dokonywania zakupów jak konwencjonalne sklepy. Użytkownicy Sieci najczęściej korzystają ze stron internetowych sprzedawców detalicznych, wyszukiwarek oraz stron umożliwiających porównywanie cen. Polacy wyróżniają się spośród wszystkich krajów europejskich – wolą korzystać ze stron internetowych sprzedawców (65 %) niż z innych stron.

Dlaczego wybieramy zakupy online?

 

Wiele osób wybiera zakupy w Sieci i rezygnuje tym samym z zakupów standardowych, ponieważ zdaniem coraz większej grupy osób sklepy internetowe oferują zdecydowanie szerszy asortyment, w atrakcyjniejszych cenach i z dostawą do domu klienta.

E-sklepy, które pragnąc odnieść sukces na rynku muszą bezustannie dbać o odpowiedni poziom satysfakcji i zadowolenia klienta. Jak zapewnić konsumentowi szybkie i udane zakupy? Najlepiej skorzystać z inteligentnych systemów personalizowanej rekomendacji, takich jak Quartic, który na podstawie gromadzonych danych takich jak clickstream, historia transakcji– automatycznie proponują odpowiednie produkty, konkretnym użytkownikom.

„W e-sklepach, w których zostały wdrożone rekomendacje Quartic obserwujemy widoczny wzrost zainteresowania szerszą ofertą sklepu co przekłada się na większą konwersję. Nasi klienci – właściciele e-sklepów, osoby zarządzające kanałem sprzedaży on-line otrzymują razem z usługą Quartic pełen know-how jak optymalnie wdrożyć rekomendacje Quartic w ich biznesie, tak aby maksymalnie wykorzystać możliwości systemu.” – Paweł Wyborski, Partner w firmie Data Force Group, właściciel marki Quartic.

Oczywistym jest, że zakupy online stają się coraz bardziej popularne i coraz więcej osób decyduje się na kupowanie nawet produktów codziennego użytku w e-sklepach. Wygodniejsza forma kupowania, możliwość zrobienia zakupów o każdej porze dnia  i nocy, atrakcyjniejsze ceny, szeroki wybór oraz dedykowana oferta produktów dla klienta to argumenty, które zdecydowanie przemawiają na korzyść sklepów w Internecie.

Źródło: VanguardPR

e-commerce 2011-04-14
Redakcja PRNews.pl
Tagi: e-commerce

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców