PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyPolacy pokochali płatności bezstykowe

Polacy pokochali płatności bezstykowe

Analizy 23.05.2012 (06:53)
Karty

First Data Polska, właściciel marki Polcard prezentuje pierwsze w 2012 r. zestawienie preferencji polskich konsumentów odnośnie do metod płatności dokonywanych za pomocą kart. Prezentowane dane pochodzą z transakcji przetworzonych przez firmę. First Data obsługuje niemal połowę rynku akceptacji kart płatniczych w Polsce, dlatego zebrane statystyki pozwalają na wyciąganie wniosków dla całej branży zanim zbiorcze statystyki za I kwartał opublikuje NBP.

Polscy konsumenci w dobrych nastrojach

Doniesienia o niskim wzroście gospodarczym, groźba rozpadu strefy Euro i szeroko nagłaśniane makroekonomiczne problemy Grecji (zadłużenie) czy Hiszpanii (stopa bezrobocia) wciąż nie są w stanie zepsuć relatywnie dobrych nastrojów polskich konsumentów, którzy chętnie korzystają z transakcji bezgotówkowych. Zarówno ich ilość jak i wartość transakcji zarejestrowanych przez terminale Polcard w pierwszym kwartale 2012 r. była większa niż w tym samym okresie 2011 r. Dynamika wzrostu wyniosła średnio 17 proc. Zebrane dane nie uwzględniają zakłócających statystyki zmian w bazie klientów.

Kwota transakcji rejestrowanych przez terminale Polcard była w każdym miesiącu pierwszego kwartału 2012 r. o ok. 17 proc. wyższa niż rok wcześniej. – Rynek rośnie stabilnie. Zakładam, że kolejne kwartały przyniosą wzrost rzędu 10 – 15 proc. bo w dalszym ciągu około 70 proc. transakcji dokonywanych kartami płatniczymi stanowią wypłaty gotówki z bankomatów. Liczymy jednak, że ten współczynnik będzie się zmniejszać wraz z popularyzacją terminali w mniejszych punktach i miejscowościach,  na co między innymi wpłyną planowane obniżki stawki interchange – dodaje prezes Diemko.

Płatności bezstykowe: od niszy do masowości

Wzrost ogólnej liczby i wartości transakcji rejestrowanych przez terminale Polcard szedł w pierwszym kwartale 2012 r. w parze z entuzjastycznym przyjęciem przez klientów innowacji w postaci płatności bezstykowych. Usługa, która jeszcze rok temu była rynkową niszą, dziś intensywnie promowana jest przez banki, organizacje kart płatniczych oraz agentów rozliczeniowych. Tempo wzrostu jest imponujące: jeszcze jesienią, w październiku 2011 r., zarejestrowano niewiele ponad 500 tys. transakcji. Zaledwie na przestrzeni jednego kwartału ta wartość niemal się podwoiła: w marcu 2012 r. transakcji bezstykowych zarejestrowano już niemal 900 tys.

W niezwykłym tempie rosła także kwota transakcji dokonywanych bezstykowo. W lutym 2012 r. wartość płatności zarejestrowanych przez terminale Polcard po raz pierwszy przekroczyła 10 mln zł. Największy potencjał w tej części rynku ujawniają transakcje najmniejsze, o wartości do 20 zł. Stanowią one ponad 73 proc. wszystkich transakcji bezstykowych. Warto dodać, że 47,8 proc. transakcji dokonywanych na wszystkich urządzeniach do akceptacji kart to płatności o niskiej wartości (do 50 zł) co świadczy o tym, że połowa transakcji dokonywanych przy użyciu terminali płatniczych może być dokonywana bezstykowo (bez użycia PIN).

– Największy wzrost popularności płatności bezstykowych obserwujemy w branżach, gdzie zwiększenie szybkości obsługi transakcji usprawnia cały proces obsługi klienta. Jak wynika z badań przeprowadzonych dla firmy McDonald’s, skrócenie czasu płatności o sześć sekund przekłada się na 1-procentowe zwiększenie sprzedaży w ciągu dnia. Dlatego płatności bezstykowe szybko adaptowane są np. przez małą gastronomię i restauracje szybkiej obsługi, super – i hipermarkety oraz np. punkty sprzedaży biletów komunikacji miejskiej – mówi prezes Janusz Diemko.

Jak dodaje, promocja technologii bezstykowej przez organizacje kartowe i banki nie oznacza chęci rezygnacji z innych sposobów płatności, a jedynie poszerza możliwości ich akceptacji. Bezdotykowy sposób regulowania należności jest bowiem – oprócz wspomnianej gastronomii – niezwykle skuteczny w przypadku innych usług, gdzie oprócz szybkości liczy się wygoda. – Wprowadzenie płatności zbliżeniowych w komunikacji miejskiej we Wrocławiu okazało się sukcesem, o czym świadczy gwałtowny przyrost rejestrowanych transakcji z tego sektora. First Data jest także pionierem płatności bezstykowych w parkomatach. Dzięki nam pierwsze w Polsce i jedne z pierwszych w Europie, parkomaty obsługujące płatności bezstykowe od marca zaczęły pojawiać się na ulicach Krakowa – wyjaśnia Janusz Diemko.

Duży impuls do popularyzacji płatności bezstykowych stanowią zbliżające się mistrzostwa Europy w piłce nożnej, gdzie terminale bezstykowe będą podstawowym sposobem regulowania płatności w Strefach Kibica, co z pewnością wpłynie na usprawnienie obsługi klientów, niezwykle istotnej przy organizacji tak masowej imprezy jak Euro 2012.

Źródło: First Data

karty bezstykowe karty zbliżeniowe płatności bezstykowe 2012-05-23
Redakcja PRNews.pl
Tagi: karty bezstykowe karty zbliżeniowe płatności bezstykowe

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Tomasz Mysior

Tomasz Mysior

Tomasz Mysior – Dyrektor ds. Kluczowych Klientów…

Magdalena Olejnicka

Magdalena Olejnicka

Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy Magdalena Olejnicka…

Katarzyna Ewert-Gandzel

Katarzyna Ewert-Gandzel

Starszy specjalista ds. PR, PKO Bank Polski…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców