PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRPolacy spędzają blisko 1 godzinę 58 minut tygodniowo załatwiając sprawy w biurach obsługi klienta

Polacy spędzają blisko 1 godzinę 58 minut tygodniowo załatwiając sprawy w biurach obsługi klienta

Marketing i PR 04.11.2008 (08:44)

Ankieta, w której uczestniczyło 1052 dorosłych Polaków, wykazała, że w Polsce ludzie w wieku powyżej 55 lat, jeśli muszą załatwić sprawę w biurze obsługi klienta, wolą to zrobić przez telefon (31%), podczas gdy dla ludzi w wieku od 16 do 24 lat ważniejszy jest kontakt bezpośredni (46%).

Ankieta jest częścią europejskiego badania, jakie zostało przeprowadzone wśród 6435 osób we Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Szwecji i Wielkiej Brytanii. George Kerschbaumer, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu DHL Express podsumował „Wnioski z Badania Obsługi Klienta są konieczne dla opracowania regionalnych strategii i jednocześnie dają wgląd w wymagania osób z danego kraju, jakie powinny być rozważone w trakcie ich wdrażania. Pomaga nam również porównać ogólne trendy rynkowe z naszymi własnymi wnioskami na temat budowania relacji z klientami.”

Tomasz Buraś, prezes zarządu DHL Express (Poland) powiedział „Wyniki ankiety pozwalają nam na określenie kluczowych aspektów obsługi klientów w Polsce i Europie. Z naszego punktu widzenia ma to istotne znaczenie i pozwoli nam na uwzględnienie tych oczekiwań w codziennej pracy”.

Wyniki badania pokazują, że obsługa klienta ma znaczący wpływ na decyzje zakupowe konsumentów – prawie jedna czwarta ankietowanych Polaków uznała, że wpływa ona na ich decyzję o zakupie towarów w danej firmie (22%). Znajduje się ona na drugim miejscu, po produktach i usługach oferowanych przez firmę, które wpływają na decyzje zakupowe u 43 % badanych. Co interesujące, dla osób mieszkających w Łodzi obsługa klienta nie jest tak ważna jak dla mieszkańców Krakowa (8% w Łodzi vs. z 26% w Krakowie).

Polscy konsumenci najbardziej nie lubią:
Długiego czasu oczekiwania (83%)
Braku wiedzy (61%)
Bezosobowych odpowiedzi (61%)
Natomiast europejscy konsumenci najbardziej nie lubią:
Długiego czasu oczekiwania (86%)
Braku wiedzy o produktach i usługach (68%)

Badanie wykazało także, jak duże znaczenie dla sukcesu całej firmy ma obsługa klienta. Zła obsługa wpłynęłaby na decyzję o dokonaniu zakupów w przyszłości aż 79% Polaków, w porównaniu z 62% w Europie. Z kolei, gdy zapytano Polaków o ich ulubiony sposób kontaktu 38% ankietowanych wolało rozmawiać z przedstawicielem obsługi klienta przez telefon, tuż za rozmową telefoniczną znalazł się kontakt bezpośredni (32%). Badanie DHL wykazało także, że więcej kobiet niż mężczyzn woli kontaktować się przez komputer (35% kobiet vs 27% mężczyzn). Co zaskakujące, osoby w wieku ponad 55 lat wolą rozmawiać telefonicznie z przedstawicielami biur obsługi klienta (31%), podczas gdy dla osób w wieku od 16 do 24 lat ważniejszy jest kontakt bezpośredni (46%) niż wysyłanie emaila (11%).

Kraj / Preferowany sposób kontaktu
Polska – Telefon (38%)
Niemcy – Telefon (37%)
Wielka Brytania – Bezpośrednia rozmowa (39%)
Szwecja – Telefon (41%)
Włochy – Telefon (47%)
Francja – Bezpośrednia rozmowa (48%)

W opinii jednej czwartej dorosłych Polaków, najlepszą obsługę klienta zapewniają banki (24%), na drugim miejscu uplasowały się sklepy internetowe (17%), podczas gdy firmy telekomunikacyjne postrzegane są jako zapewniające najgorszy poziom obsługi klienta (45%).

Wyniki pokazały, że DHL jest najbardziej znaną firmą kurierską w Polsce (87%), jest także uznawana za firmę oferującą najwyższy poziom obsługi przez prawie połowę wszystkich badanych w porównaniu z innymi firmami logistycznymi (44%). 69% badanych wybrało usługi DHL, aby dostarczyć przesyłkę.

“Kontakt z klientem odgrywa ważną rolę w całym procesie obsługi przesyłki. Dlatego naszym priorytetem jest dalsza praca nad usprawnianiem kompleksowego procesu obsługi klienta. Fakt, że w opinii większości respondentów badania DHL jest najbardziej znaną firmą kurierska w Polsce, świadczy o tym, że wysiłki podejmowane przez cały nasz zespół, zdecydowanie się opłaciły” podsumowuje Tomasz Buraś.

Polacy mają wysokie oczekiwania, co do poziomu obsługi klienta, dobrą obsługę nagradzają przez polecanie firmy innym (72%) i dokonywanie ponownych zakupów (64%). Jednak tylko jedna na pięć dorosłych osób w Polsce (20%) pozostawia napiwki. Najczęściej są to osoby w wieku od 25 do 34 lat (25%). Polacy mówią, że Polska ma jeden z najniższych poziomów obsługi klienta w Europie i umieszczają swój kraj za Niemcami, Szwecją i Wielką Brytanią. Jednak, podczas gdy Polacy spędzają średnio 1 godzinę i 58 minut tygodniowo załatwiając sprawy w biurach obsługi klienta, większości Europejczyków zajmuje to więcej czasu.

Kraj / Czas spędzany tygodniowo
1. Niemcy – 2 godz. 46 min.
2. Wielka Brytania – 2 godz. 16 min.
3. Włochy – 2 godz. 5 min.
4. Polska – 1 godz. 58 min.
5. Szwecja – 1 godz. 52 min.
6. Francja – 1 godz. 18 min.

Pomimo powszechnie panującej opinii, wyniki badania dowodzą, że w porównaniu z resztą Europy, klienci w Polsce osiągają najlepszy wynik, jeśli chodzi o pozytywne załatwianie spraw w biurach obsługi klienta. W Polsce 92% respondentów udało się rozwiązać problem, w porównaniu z 83% we Francji i 88% w pozostałych krajach Europy.

Badanie zostało przeprowadzone w imieniu DHL Express przez Tickbox, agencję badań rynku real-time, w oparciu o ankietę przeprowadzoną na 6435 osobach (1052 osób w Polsce).

2008-11-04
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Aneta Styrnik-Chaber

Aneta Styrnik-Chaber

Kierownik Zespołu Komunikacji Produktowej w Departamencie Komunikacji…

Monika Charamsa

Monika Charamsa

Monika Charamsa CEO NCS Sp. z o.o.,…

Artur Sikora

Artur Sikora

Dyrektor Obszaru Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu, Bank…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców