PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePolacy spędzają dziennie średnio od 3 do 4 godzin wolnego czasu w internecie
Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank oferuje swoim klientom produkty kredytowe: kredyty gotówkowe, kredyty na nowe i używane samochody, kredyty ratalne, kredyty celowe, internetowy limit odnawialny, karty kredytowe, a także lokaty i rachunki oszczędnościowe.

Polacy spędzają dziennie średnio od 3 do 4 godzin wolnego czasu w internecie

Informacje 27.03.2024 (14:17) informacja prasowa
Bankowość internetowaBankowość mobilna Santander Consumer Bank

75 proc. Polaków spędza od 1 do 4 godzin dziennie swojego wolnego czasu w internecie – wynika z najnowszego raportu Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci”. Co ciekawe, ankietowani deklarują, że najczęściej spędzają te godziny na sprawdzaniu informacji z Polski i ze świata (ponad 60 proc.). Dalej znalazły się rozrywka np. oglądanie filmów czy słuchanie muzyki (57 proc.) i korzystanie z bankowości elektronicznej lub mobilnej (54 proc.). Media społecznościowe zajęły dopiero czwarte miejsce.

fot. Shutterstock

W dobie nieustannego postępu technologicznego oraz powszechnej dostępności internetu, Polacy stają się coraz bardziej zintegrowani z cyfrowym światem. Rzeczywistość nieuchronnie splata się z wirtualną sferą, gdzie smartfony, tablety oraz komputery są nieodłącznymi towa-rzyszami codziennego życia – zarówno zawodowego, jak i prywatnego. Internet dla wielu osób staje się nie tylko źródłem informacji i narzędziem pracy, lecz także formą spędzania wolnego czasu.

Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci” Polacy spędzają dziennie po kilka godzin na aktywnościach online, a najczęściej do korzystania z internetu wykorzystują smartfony – tę odpowiedź wskazało aż 84 proc. respondentów. Na drugim miejscu znalazł się laptop (58 proc.). Znacznie rzadziej ankietowani wskazywali komputer stacjonarny (22 proc.), tablet (13 proc.) czy urządzenia ubieralne np. smartwatch (6 proc.).

Polacy spędzają wolny czas w internecie niezależnie od wieku

Internet oferuje wiele możliwości, które zachęcają do spędzania wielu godzin przed ekranami. Z raportu Santander Consumer Banku wynika, że niezależnie od wieku Polacy chętnie korzystają z sieci poza wypełnianiem obowiązków zawodowych. Czterech na dziesięciu respondentów spędza w swoim wolnym czasie w internecie od 1 do 2 godzin dziennie. Podobny odsetek (36 proc.) przeznacza na to od 3 do 4 godzin. Znacznie mniejsza grupa Polaków jest online między 5 a 6 godzin dziennie poza wypełnianiem obowiązków służbowych (14 proc.). Z kolei co trzynasty badany przyznaje, że spędza w swoim wolnym czasie więcej niż 6 godzin w sieci każdego dnia.

Wyniki badania Santander Consumer Banku wskazują tendencję, że im starsza grupa wiekowa, tym mniej godzin przeznacza na działania w internecie. Połowa osób w wieku 50-59 lat oraz prawie 60 proc. seniorów powyżej 60 roku życia poświęca na to od 1 do 2 godzin dziennie swojego wolnego czasu, przy czym w grupie wiekowej 18-29-latków odsetek ten wynosi tylko 11 proc. Najmłodsi badani najczęściej są online po pracy między 5 a 6 godzin dziennie – tę odpowiedź wybrało prawie 40 proc. ankietowanych z tej grupy. Nieco mniej, bo jedna trzecia re-spondentów w tym wieku spędza od 3 do 4 godzin dziennie w sieci w swoim czasie wolnym. Taki zakres godzinowy wskazywali często także badani w wieku 30-39 lat (46 proc.) oraz 40-49-latkowie (41 proc.).

– Jak pokazują wyniki naszego badania, im młodsza grupa wiekowa, tym więcej godzin wpatruje się w ekran. Aż dwie na dziesięć osób między 18 a 29 rokiem życia przyznało, że jest online ponad 6 godzin dziennie poza obowiązkami zawodowymi. Z kolei wśród seniorów, żadna osoba nie zadeklarowała, że przeznacza tyle wolnego czasu na internet. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele, ale z pewnością znaczącą jest fakt, że starszym osobom sieć służy zaspokojeniu konkretnej potrzeby. Z kolei młodsze grupy traktują internet jako integralną część ich życia – mówi Ewelina Krzynowy-Gaweł, Dyrektorka ds. Sprzedaży Internetowej z Santander Consumer Banku.

Wiadomości i rozrywka tylko z internetu

Współczesny świat cyfrowy stawia wiele wyzwań, ale również otwiera drzwi do nowych możliwości i doświadczeń. Wyniki badania Santander Consumer Banku pokazują, że Polacy spędza-ją wolny czas online, korzystając z różnorodnych treści i opcji, jakie oferuje świat wirtualny. Wśród najpopularniejszych aktywności podejmowanych online badani wskazywali sprawdzanie wiadomości z Polski i ze świata (64 proc.), rozrywkę m.in. oglądanie filmów, słuchanie muzyki (57 proc.), korzystanie z bankowości elektronicznej lub mobilnej (54 proc.) oraz mediów społecznościowych (49 proc.). Znacznie rzadziej poświęcają czas spędzany w sieci na wypełnianie spraw urzędowych (16 proc.), dokształcanie się (16 proc.) czy śledzenie nowych trendów w wybranej dziedzinie (15 proc.). Ponadto 47 proc. ankietowanych robi zakupy online, a 25 proc. szuka promocji, rabatów i wyprzedaży.

Raport Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci” dowodzi również, że w zależności od wieku, Polacy inaczej przeznaczają czas na aktywność online. Aż 85 proc. osób powyżej 60 roku życia deklaruje, że w sieci najczęściej sprawdza wiadomości z Polski i ze świata, a wśród 18-29-latków robi to tylko 40 proc. Najmłodsza badana grupa najwięcej wolnego czasu w internecie spędza na rozrywce (83 proc.) np. oglądając filmy bądź słuchając muzyki oraz na korzystaniu z mediów społecznościowych (55 proc.). Z kolei 30-39-latkowie najczęściej ze wszystkich grup wiekowych robią zakupy online (59 proc.). Osoby między 30 a 39 rokiem życia najchętniej szukają też promocji, rabatów i wyprzedaży w sieci (35 proc.). W następnej kolejności najczęściej postępują tak 40-49-latkowie (32 proc.).

Wyniki wskazują jednocześnie, że respondenci swój wolny czas przeznaczają nie tylko na rozrywkę, ale także na sprawy finansowe. Ponad połowa Polaków korzysta z bankowości elektronicznej lub mobilnej, a im starsza grupa, tym częściej to robią. Już sześć na dziesięć osób powyżej 30 roku życia deklaruje, że najwięcej czasu w sieci spędza w bankowości elektronicznej lub mobilnej. Znacznie mniej, bo tylko 36 proc. osób w wieku 18-29 lat przeznacza na to swój wolny czas.

– Internet stał się nieodłączną częścią życia. Od komunikacji po zakupy, od nauki po rozrywkę. Bycie online daje nam wiele możliwości, w tym ułatwia znajdowanie produktów finansowych, które mogą pomóc nam podczas kupowania w e-commerce. Warto skorzystać np. z rat online od Santander Consumer Banku z dogodnym okresem kredytowania nawet do 50 miesięcy dostępnych w ponad 3000 sklepów internetowych. Poza tym ciekawymi produktami są także kredyt gotówkowy równoratka ze stałymi i równymi spłatami czy karta kredytowa VisaTurboKAR-TA, z którą można spłacać w ratach większe wydatki – mówi Ewelina Krzynowy-Gaweł z Santander Consumer Banku.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 7-22 lutego 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków korzystających z internetu. Próba n = 1000.

Źródło: Santander Consumer Bank

2024-03-27
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

a 0 PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company
23.12.2025 (06:38) – informacja prasowa

PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company

PKO Bank Polski Oddział w Rumunii podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company, jednym z …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców