Robert Moreń, były dyrektor komunikacji Banku Pekao SA, a w ostatnich latach (do września 2014), szef komunikacji PLL LOT, objął w amerykańskiej firmie stanowisko Senior Communications Director i będzie odpowiedzialny za komunikację korporacyjną firmy w Europie, Afryce, na Bliskim Wschodzie, w Azji i Australii. Obszarem tym będzie się zajmował z nowo utworzonego Global Business Center firmy w Warszawie.
Firma MoneyGram, druga co do wielkości firma na świecie na rynku przekazów pieniężnych, przenosi znaczącą część swoich operacji z USA do Polski. W biurowcu przy ulicy Konstruktorskiej na Mokotowie pracuje już 500 osób obsługujących operacje MoneyGram na całym świecie.
– To, że duża globalna korporacja przenosi znaczącą część swojego biznesu do Polski, wynika oczywiście z naszych niższych kosztów operacyjnych, ale jest też dowodem na to, że Polacy są w czołówce jeśli chodzi o potencjał pracowników różnych szczebli – powiedział Robert Moreń. – Moim głównym zadaniem będzie skoordynowanie komunikacji na bardzo zróżnicowanych rynkach i szersze dotarcie z niestandardowym przekazem medialnym.
MoneyGram, firma z 75-cio letnią tradycją, jest obecnie szybko rozwijającym się globalnym graczem na rynku przekazów finansowych. Jest obecna w ponad 200 krajach i umożliwia przesłanie pieniędzy pomiędzy dwoma dowolnymi punktami świata. Pieniądze wpłacone w jednym z ponad 5700 punktów w Polsce (sieci BGŻ i Banku Pocztowego) już po kilku minutach można odebrać w 370 tysiącach lokalizacji w dowolnym zakątku świata. Firma umożliwia też szybkie przekazy elektroniczne, które księgują się automatycznie na kontach bankowych odbiorcy.
Robert Moreń przez wiele lat pracował zarówno jako dziennikarz jak i PR-owiec. Publikował m.in. w tygodniku Spotkania, w Życiu Warszawy, Polityce, oraz USA Today. Był w pierwszej ekipie Faktów TVN. W 1992 roku otrzymał nagrodę German Marshall Fund i SDP za najlepszy debiut dziennikarski. Ukończył studia geograficzne na Uniwersytecie Warszawskim; ma także dyplom Mass Communications z Oklahoma State University.
W latach 2003-2007 był rzecznikiem prasowym Banku Pekao SA, a przez pięć kolejnych lat Dyrektorem Zarządzającym Departamentem Komunikacji Korporacyjnej w tym Banku, a także członkiem Komitetu Zarządzającego Identity&Communications Grupy UniCredit.
Prowadził projekty związane z fuzją Pekao z Bankiem BPH, rebrandingiem Pekao i sponsoringiem Euro 2012. Od maja 2013 do września 2014 roku pracował nad poprawą wizerunku naszego narodowego przewoźnika. Jako dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej miał swój udział w wychodzeniu PLL LOT z głębokiego kryzysu wizerunkowego związanego z koniecznością udzielenia firmie pomocy publicznej i czasowym uziemieniem na całym świecie samolotów Dreamliner, które LOT zakupił jako pierwszy w Europie.
Moreń został wybrany w toku procesu rekrutacyjnego prowadzonego przez firmę Randstad. Odpowiada za „współtworzenie i wprowadzenie spójnej strategii komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej wspierającej globalne cele biznesowe MoneyGram w regionie EMEAAP, czyli na rynkach Europy, Afryki, Bliskiego Wschodu, Azji i Australii.”