Polbank EFG S.A. podpisał umowę sponsorską z Justyną Kowalczyk na kolejne dwa lata. Kontrakt obowiązuje do końca czerwca 2014 roku. Polbank będzie wspierał najlepszą polską biegaczkę narciarską w przygotowaniach do zimowych igrzysk olimpijskich w Soczi.
Decydując się w 2010 roku na współpracę z Justyną Kowalczyk Polbank EFG S.A. podkreślał, że swój wybór opiera na fundamencie wspólnych wartości – stałym dążeniu do celu, wytrwałej pracy i konsekwencji. Kierując się nimi Justyna Kowalczyk, jako pierwsza w historii, po raz trzeci wygrała Tour de Ski i udowodniła, że w sporcie nie ma rzeczy niemożliwych. Jednocześnie nieustająca rywalizacja Justyny Kowalczyk z Norweżką Marit Bjoergen przez dwa lata tworzyła ekscytujące widowisko sportowe, które każdorazowo przyciągało przed telewizory średnio 2,2 mln kibiców.
W tym czasie Polbank EFG S.A. zdobył ponad 200 tys. nowych klientów, otworzył ponad 670 tys. nowych kont i niemal 300 tys. nowych lokat. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut SMG/KRC w grudniu 2011 r. spontaniczna rozpoznawalność marki Polbank EFG S.A. wzrosła do niemal 14%, a rozpoznawalność wspomagana osiągnęła 64%. Niemal co 4 respondent mógł pochwalić się znajomością kampanii banku, co oznacza wzrost aż o 43% w stosunku do danych z lipca 2010 r. Deklaracja wyboru Polbanku wzrosła w tym czasie niemal trzykrotnie, do poziomu ponad 13%, a bank znacznie częściej niż w ubiegłych latach kojarzył się z bezpieczeństwem, sprawnością i kompleksowością oferty. Od początku współpracy z Justyną Kowalczyk bank wydał na reklamę niemal 130 mln złotych (dane cennikowe).
– Współpraca Polbanku z Justyną Kowalczyk od początku układała się bardzo dobrze i została doceniona przez klientów. Dlatego nie mieliśmy wątpliwości, że chcemy ją kontynuować. Justyna Kowalczyk jest najlepiej rozpoznawalną polską sportsmenką i wszyscy kibicujemy jej zmaganiom na trasach biegowych. Wiedzieliśmy, że chcemy pracować razem przez kolejne lata – powiedział Kazimierz Stańczak, Prezes Zarządu Polbank EFG S.A.
Polbank EFG S.A. nadal będzie też wspierał Polską Kadrę Narciarską – przedłużona została umowa sponsorska banku z Polskim Związkiem Narciarskim. Według Apoloniusza Tajnera, prezesa PZN, współpraca związku narciarskiego i Polbanku oparta na wieloletnim partnerstwie jest najkorzystniejszym rozwiązaniem dla obu stron. Trwale buduje wizerunek sponsora, a związkowi pozwala na perspektywiczne planowanie rozwoju karier zawodników.
Polbank EFG S.A. zaangażował się także w dodatkowe działania związane z narciarstwem. W sezonie 2010/2011 sponsorował m.in. takie wydarzenia narciarskie, jak cykl zawodów „Bieg na Igrzyska” Polbank CUP 2011, będący głównym elementem szeroko zakrojonego programu poszukiwania młodych polskich talentów narciarstwa biegowego, a także reaktywowany po latach – dzięki wsparciu banku – zakopiański Bieg Gąsieniców. Od 2010 roku Polbank EFG S.A. prowadzi także oficjalną stronę Justyny Kowalczyk oraz jej profil na Facebooku. Jest to jeden z najpopularniejszych profili polskich sportowców – zgromadził już ponad 97 tys. fanów.
Źródło: Polbank EFG