Polbank EFG rozpoczyna sprzedaż podpisu elektronicznego. Dzięki umowie podpisanej z Krajową Izbą Rozliczeniową S.A. będzie jako pośrednik oferował go małym przedsiębiorstwom. Bank, jako jedyny na rynku, proponuje to rozwiązanie właśnie segmentowi mniejszych firm.
Zestaw do składania podpisu elektronicznego jest przygotowywany przez Krajową Izbę Rozliczeniową S.A. Polbank pośredniczy w jego sprzedaży. Klient składa potrzebne dokumenty u doradcy banku, a później odbiera gotowy zestaw do składania e-podpisu. Wszystkie formalności załatwia za niego Polbank.
– Tylko trzy instytucje w Polsce zajmują się wydawaniem certyfikatów do składania e-podpisów. Dołączenie Polbanku jako pośrednika, z jego siecią oddziałów i placówek, w znaczący sposób zwiększy dostęp do tego narzędzia. Jest to szczególnie istotne teraz, na miesiąc przed wejściem obowiązkowego zatwierdzania e-podpisem deklaracji do ZUS. – wyjaśnia Michał Zielke, dyrektor ds. małych przedsiębiorstw Polbank EFG.
Podpis elektroniczny jest tak samo ważny jak podpis własnoręczny. Ułatwia on i skraca czas obiegu dokumentów, a w efekcie obniża koszty działania przedsiębiorstwa. Dokumenty zatwierdzone w ten sposób można wysłać do urzędu przez Internet – bez konieczności składania ich osobiście na miejscu. Można nim również podpisać oferty i umowy (także zawierane na odległość) oraz faktury VAT. Dodatkowo od 21 lipca 2009 r. przedsiębiorstwa zatrudniające więcej niż 5 pracowników będą mogły składać deklaracje ZUS tylko w sposób elektroniczny. Zestaw do e-podpisu z certyfikatem kosztuje ok. 300 zł.
Źródło: Polbank EFG