‘’Jest to wynik wyjątkowej pozycji Polski w sprzedaży alkoholi Finlandia Vodka. Nasz kraj jest drugim – po USA- największym rynkiem zbytu a wartość sprzedaży w 2004 roku wzrosła o 50% w stosunku do roku ubiegłego.‘’ – twierdzi Bibianna Konieczna, Dyrektor Marketingu Finlandia Polska.
Obecnie całkowita wartość rynku wódki w Polsce oceniana jest na około 28 milionów 9-cio litrowych skrzynek (250 mln litrów). Udział marek wódek importowanych stanowi ok. 2,5 procent rynku, czyli 5 mln litrów. Sprzedaż Finlandia Polska w tym segmencie stanowi ponad 60 proc. i kształtuje się na poziomie ok. 3 mln litrów . W rynku wódek smakowych, importowanych w Polsce udział Finlandii Vodka stanowi ok. 75 proc.
W 2004 roku Finlandia Vodka zanotowała 50 % wzrost sprzedaży słynnego trunku na całym świecie. Wzrost sprzedaży o 50 % w 2004 roku pozwolił Finlandii Polska na zajęcie pozycji lidera wśród importerów alkoholu na krajowym rynku wódki.
Nasz kraj, według danych Finlandia Polska , jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków sprzedaży tzw. wódek smakowych. Przedstawiciele importera liczą na sukces Mango, gdyż będzie to nowy i jedyny taki smak na polskim rynku.
‘’Nie bez znaczenia w strategii budowania wizerunku Finlandii Vodka na rynku polskim jest systematyczny wzrost udziałów jej smakowych wariantów– wprowadzenie Mango, dalsze budowanie Redberry oraz Cranberry, która zajmuje najsilniejszą pozycję pośród importowanych wódek smakowych oraz promocja Lime, plasującej się na drugim miejscu w rankingu. Wzrost sprzedaży tych gatunków w pełni uzasadnia naszą decyzję o wprowadzeniu smaku Mango’’ – podkreśla Bibianna Konieczna.
Działania Finlandia Polska nie ograniczają się jedynie do segmentu wódek importowanych. Biorąc pod uwagę dotychczasowe sukcesy, importer rozważa aktywną konkurencję i pozyskiwanie konsumentów od najlepszych lokalnych wódek premium – segmencie bardzo popularnym wśród polskich konsumentów, stanowiącym ponad 20 % całego rynku wódki w Polsce.