PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościPolska gotowa do obsługi nowego konsumenta i połączenia handlu elektronicznego z tradycyjnym

Polska gotowa do obsługi nowego konsumenta i połączenia handlu elektronicznego z tradycyjnym

Wiadomości 24.03.2016 (11:27)

Dzięki upowszechnieniu kart zbliżeniowych oraz smartfonów, Polska znajduje się w czołówce europejskich rynków pod kątem innowacyjności i stopnia przygotowania do obsługi klientów jutra – wynika z raportu Visa Europe zatytułowanego „Future of Retail” (Przyszłość handlu detalicznego). Raport daje Polsce trzecie miejsce w rankingu dziesięciu europejskich potęg detalicznych pod względem gotowości na wyzwania przyszłości (ang. „Future of Retail Market Readiness”). Polska jest gotowa do obsługi nowego pokolenia kupujących, którzy oczekują jednolitego doświadczenia zakupowego, obejmującego zarówno e-commerce, jak i handel w sklepach stacjonarnych.

Według raportu „Future of Retail” detaliści w swoich strategiach powinni uwzględniać główne trendy konsumpcyjne, którymi są: „wielokanałowość” (omni-channel) handlu, rosnąca rola mediów społecznościowych w procesie zakupowym oraz znaczenie technologii mobilnej. Raport zawiera również portret demograficzny każdego z rynków. Uwzględniony w nim stopień nasycenia technologią cyfrową (wyrażony m.in. liczbą smartfonów i powszechnością płatności zbliżeniowych) umożliwia wskazanie krajów będących w najlepszej pozycji wyjściowej do wprowadzenia nowej jakości doświadczeń zakupowych.

Polska jest europejskim liderem pod względem powszechności kart zbliżeniowych; trzy czwarte Polaków posiada smartfon. Wyniki te zapewniają naszemu krajowi wysokie, trzecie miejsce w rankingu, pomimo relatywnie gorszego wyniku w kategorii aktywności w mediach społecznościowych (używa ich 34% Polaków, w porównaniu z 59% Brytyjczyków i 82% Hiszpanów). W rankingu rynków pod względem gotowości na wyzwania przyszłości wyprzedzamy m.in. Francję, Holandię, Niemcy, Szwecję czy Włochy.

„Pozytywne nastawienie Polaków do technologii zbliżeniowej i urządzeń mobilnych, w połączeniu z szeroką paletą możliwości płacenia w ten sposób, czynią z Polski idealne miejsce dla detalistów pragnących wdrażać innowacje płatnicze i tym samym rewolucjonizować dotychczasowe sposoby dokonywania zakupów” – komentuje Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa Europe.

Główne trendy kształtujące przyszłość handlu detalicznego wg raportu „Future of Retail” to:

1. Konsumenci oczekują spersonalizowanego doświadczenia zakupowego na każdym etapie relacji z marką.


Zakupy – czy to w handlu tradycyjnym, czy w elektronicznym – nie ograniczają się już do prostego zaspokajania potrzeb lub zachcianek. Obecnie w ramach procesu zakupowego klienci oczekują również pozytywnych emocji i niespodzianek z nim związanych.  

Kupujący w internecie coraz bardziej przyzwyczajają się do algorytmów, które na podstawie informacji o naszych preferencjach i zwyczajach formułują spersonalizowane rekomendacje zakupowe. Konsumenci liczą, że takie samo doświadczenie spotka ich również podczas zakupów w sklepach stacjonarnych.

2. Play to pay, czyli media społecznościowe stają się nieodłączną częścią procesu i doświadczenia zakupowego.


Jak wskazują wyniki badań Visa, w dzisiejszych czasach – gdy konsumenci mają większe możliwości komunikowania się ze sobą niż kiedykolwiek przedtem – sprawą o zasadniczej wadze dla detalistów staje się integracja z mediami społecznościowymi. Współczesny klient oczekuje, że media społecznościowe będą nieodłączną częścią całego jego doświadczenia zakupowego – od etapu zabawy i rozrywki do płatności („play to pay”).

Nowe, tożsame z rozrywką doświadczenie zakupowe może zacząć się od zwrócenia uwagi na jakiś produkt podczas przeglądania zasobów serwisu Pinterest, po którym następuje dokładniejsze przyjrzenie się mu na stronie internetowej, zapytanie o radę przyjaciół lub zapoznanie się z recenzjami konsumenckimi i na końcu podzielenie się ze znajomymi zdjęciem nowo zakupionego artykułu za pośrednictwem serwisu Instagram.

W tym kontekście jednym z najważniejszych elementów, na który powinni zwrócić uwagę detaliści, staje się zmiana zwyczajów zakupowych konsumentów – od postawy „kup teraz” do „poczekaj, zastanów się, skonsultuj”. W ramach takiego podejścia zakup poprzedza zaznajomienie się z opiniami przyjaciół, wyszukanie najlepszych cen, itd.

3. Technologia mobilna ma potencjał, by wypełnić lukę pomiędzy doświadczeniem zakupu online i w sklepie stacjonarnym.


Smartfony nie tylko umożliwiają wzajemną komunikację pomiędzy kupującymi (m.in. za pośrednictwem mediów społecznościowych), ale również mogą pomóc usunąć bariery pomiędzy spersonalizowanym doświadczeniem zakupowym w świecie cyfrowym a handlem stacjonarnym – w którym jeszcze dzisiaj trudno jest odróżnić, czy klient, który przekroczył próg sklepu, jest tu pierwszy raz czy należy do grona lojalnych klientów danej marki. Dzięki technologiom beacon i Bluetooth detaliści mogą rozpoznać lojalnych klientów i wysyłać im rekomendacje zakupowe na podstawie ich wcześniejszych zakupów lub artykułów zgromadzonych w internetowym „koszyku”.

Technologia mobilna może również poprawić doświadczenie klienta na etapie płacenia: mobilne terminale płatnicze sprzyjają odejściu od sztywno umiejscowionych kas ku obszarowi ekspozycji towarów – tym samym silniej przyciągając uwagę klienta. Co więcej, usługi płatności mobilnych umożliwiają płacenie kartą w sposób szybszy i wygodniejszy niż kiedykolwiek przedtem.

„Przeprowadzone przez Visa badania wykazały, że konsumenci bardzo chętnie używają swoich smartfonów w trakcie zakupów, czy to do gromadzenia informacji o pożądanym produkcie, czy to do płacenia – poprzez aplikację lub w kasie sklepowej. Dla polskich detalistów niezależnie od branży czy skali działalności to odpowiedni moment do przyjęcia właściwej strategii mobilnej obejmującej wszystkie etapy relacji klienta z marką” – podsumowuje Jakub Kiwior, Visa Europe.

Źródło: Visa

2016-03-24
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

a 0 BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
19.12.2025 (12:06) – informacja prasowa

BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy

Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …

a 0 ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
19.12.2025 (12:03)

ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę

ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …

a 0 Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
19.12.2025 (12:02) – informacja prasowa

Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.

Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców