PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościPolski smart shopping-czyli jak zaoszczędzić i pomnożyć zyski

Polski smart shopping-czyli jak zaoszczędzić i pomnożyć zyski

Wiadomości 12.08.2013 (13:38)

Smart shopping, czyli przemyślane i sprytne zakupy w czasie kryzysu robią furorę na całym świecie. W Polsce już połowa kupujących deklaruje, że dokonuje zakupów w taki sposób – wynika z badania GfK Polonia przeprowadzonego na zlecenie portalu Zafinansowani.pl.


Co ważne, aż 40 proc. Polakówwpłaca na lokatę lub konto oszczędnościowe pieniądze zaoszczędzone dzięki promocyjnym zakupom.

Smart shopping wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych, gdzie konsumenci jako pierwsi dostrzegli zalety rozsądnego i sprytnego podejścia do codziennych zakupów. Idea ta propaguje racjonalne planowanie budżetu poprzez poszukiwanie i porównywanie atrakcyjnych ofert produktów, które są nam potrzebne i przemyślane korzystanie z aktualnych promocji.

Sprytne zakupy to nasza specjalność


Kupujący w zgodzie z zasadą „smart shoppingu” to osoba, która docenia jakość produktów, ceni swój czas oraz rozsądnie gospodaruje swoim budżetem. Wbrew pozorom to nie łowca okazji, który błądzi po sklepie poszukując najtańszych towarów – mówi Daniel Szewieczek, Dyrektor Departamentu Oszczędności z ING Banku Śląskiego.

Jak wynika z badania na zlecenie Zafinansowani.pl prawie 50 proc. Polaków uważa, że dokonuje zakupów w sprytny sposób. W swój spryt zakupowy bardziej wierzą mężczyźni niż kobiety. To właśnie płeć brzydka częściej deklaruje, że dokonuje zakupów w sprytny sposób. Postawa ta jest również bliższa osobom młodym. Aż 60 proc dwudziestolatków twierdzi, że dokonuje takich zakupów. Mądre zakupy to także specjalność osób mieszkających w gospodarstwach domowych liczących powyżej
4 osób. Najmniej przekonane o swoim sprycie zakupowym są osoby w wieku 55-64 lat oraz mieszkające samotnie.

Jak kupują Polacy?


Wierzymy w swój spryt zakupowy, ale w praktyce nie zawsze stosujemy się do podstawowych zasad smart shoppingu. Aż co trzeci z nas twierdzi, że szkoda mu czasu na porównywanie ofert i kupuje produkty w sprawdzonych sklepach. Co ciekawe na brak czasu uskarżają się przede wszystkim bezrobotni i uczący się. Co więcej 18 proc. badanych kupuje produkty z promocji nawet wtedy, gdy ich nie potrzebuje. Na tym tle korzystnie wypadają zakupy w Internecie. Dobrych ofert szuka tam aż połowa badanych. Część z nich internetowe zakupy realizuje od początku do końca on-line. W sieci oglądają produkty, szukają najlepszych ofert, a następnie dokonują zakupu. Reszta najpierw ogląda produkty w sklepie stacjonarnym i dopiero potem kupuje najtańszy produkt w Internecie. Zakupy online jako sposób zakupów częściej wybierają mężczyźni niż kobiety.

Pomnażamy oszczędności zakupowe


Kupujący mądrze, nie dość, że oszczędzają na wydatkach, to zaoszczędzone w ten sposób pieniądze pomnażają wpłacając do banku. Już prawie 40 proc. badanych zaoszczędzone podczas zakupów pieniądze wpłaca na lokatę lub konto oszczędnościowe. Pozostali dzięki dodatkowym zyskom kupują więcej produktów (23 proc.) lub nie doceniają jeszcze takich oszczędności i nic nie robią z dodatkową kwotą, którą zyskali kupując towary po obniżonej cenie lub w promocji (39 proc.).

– Z badania można wywnioskować, że jesteśmy coraz bardziej świadomymi konsumentami. Już nie tylko kupujemy tańsze produkty i porównujmy ceny w wybranych sklepach, ale coraz częściej chcemy pomnażać zaoszczędzone w ten sposób pieniądze. Już 38 proc. ankietowanych zwiększa w ten sposób swoje oszczędności. Grupa ta jest większa wśród osób z wyższym wykształceniem, 44 proc. badanych z tytułem licencjata tak postępuje oraz blisko 60 proc. magistrów z ukończonymi studiami podyplomowymi. Dla porównania warto dodać, że tylko 17 proc. osób, które mają podstawowe wykształcenie zaoszczędzone zakupowe pieniądze wpłaca do banku.


Badanie pokazało, że co piąty polski konsument ucieszony zyskiem, jaki osiągnął kierując się zasadą smart shoppingu, kupuje więcej produktów. Są to niestety pozorne oszczędności nieprzynoszące żadnego zysku. Osoby, które tak postępują zazwyczaj mówią, że chciałyby zaoszczędzić, ale nie potrafią lub nie stać ich na to. A wystarczy zmienić podejście z konsumpcyjnego na bardziej praktyczne, by nauczyć się oszczędzania, które może przynieść znaczne korzyści. –wyjaśnia  Daniel Szewieczek, Dyrektor Departamentu Oszczędności z ING Banku Śląskiego.

Badanie pokazuje, że polski konsument to mądry konsument, tylko trzeba mu pokazać jak może dodatkowo zarobić, by odczuł z tego korzyści finansowe. Szczegółowe informacje na temat badania dotyczące smart shoppingu można znaleźć na portalu zafinansowani.pl

http://www.zafinansowani.pl/_fileserver/item/1500516/smartshopping-raport.pdf

/ Zafinansowani.pl

2013-08-12
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców