Firmy ignorują potrzeby klientów, jeśli chodzi o wysyłkę faktur drogą elektroniczną – wynika z najnowszego raportu firmy mailPro.
Spośród wszystkich przebadanych firm zaledwie 40% myśli o wdrożeniu elektronicznych faktur, podczas gdy oczekuje tego od nich ponad 60% klientów. Tylko 16% przedsiębiorstw w Polsce korzysta z możliwości wysyłania faktur drogą elektroniczną, pozostałych 84% nie zastanawia się nad przejściem na elektroniczną formę rozliczeń w najbliższym czasie.
Od początku 2011 roku, na mocy grudniowego rozporządzenia Ministerstwa Finansów, przedsiębiorcy mogą wysyłać faktury drogą elektroniczną. Nowe prawo to szansa na uproszczenie wzajemnych kontaktów między kontrahentami, obniżenie kosztów, a przede wszystkim – duże udogodnienie dla klienta indywidualnego. Wszystkie przesłanki wskazują na to, że proces przechodzenia na faktury elektroniczne – dla klientów i tańsze dla przedsiębiorstw – powinien postępować szybko i bez większych problemów.
Raport miał za zadanie zbadać stan wiedzy przedsiębiorców na temat e-faktur oraz chęć do korzystania z tego typu rozwiązań zarówno po stronie klienta indywidualnego i podmiotów wystawiających dokumenty sprzedaży, czyli firm.
Badanie przeprowadzone zostało w dniach 1-4 lutego metodą CATI (Assisted Telephone Interview). Przebadano 511 małych i średnich przedsiębiorstw (w większości korzystających już np. z usług e-mail marketingowych) oraz 1020 klientów indywidualnych pod kątem ich planów i oczekiwań odnośnie faktur elektronicznych.
Kompletny raport dostępny jest pod adresem: http://www.wybieramefakture.pl/raport
Źródło: mailPro