PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePonad 625 mln transakcji BLIKIEM w trzecim kwartale 2024 r.
Polski Standard Płatności

Polski Standard Płatności

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także Credit Agricole oraz Raiffeisen Banku.

Ponad 625 mln transakcji BLIKIEM w trzecim kwartale 2024 r.

Informacje 19.11.2024 (18:45) informacja prasowa
Płatności mobilne Polski Standard Płatności

Od lipca do września 2024 r. użytkownicy BLIKA zrealizowali 625,5 mln transakcji o wartości 89,4 mld zł. Na koniec trzeciego kwartału br. z rozwiązania aktywnie korzystało już 17,4 mln osób. W analizowanym okresie największy wzrost transakcji odnotowano w kanale POS. Polacy skorzystali z tej usługi ponad 164 mln razy. Niemal połowę tego wyniku stanowiły płatności zbliżeniowe BLIK.

Dalsze wzrosty we wszystkich kanałach

W trzecim kwartale 2024 r., obejmującym dwa wakacyjne miesiące, użytkownicy BLIKA zrealizowali 625,5 mln transakcji. To o 38 proc. więcej niż rok wcześniej. Łączna wartość tych transakcji sięgnęła 89,4 mld zł, zwiększając się o 42 proc. względem analogicznego okresu w ubiegłym roku. Między lipcem a wrześniem br. Polacy korzystali z BLIKA średnio 7 mln razy dziennie. W najlepszym dniu kwartału odnotowano 9,8 mln transakcji, a średnia kwota rozliczeń BLIKIEM wyniosła 151 zł.

– Od początku tego roku użytkownicy BLIKA zrealizowali ponad 1,7 mld transakcji, co niemal dorównuje wynikowi uzyskanemu w całym ubiegłym roku. Te liczby dobrze ilustrują skalę, jaką osiągnął nasz system i jak rośnie zaufanie do oferowanych przez nas usług. W nadchodzących kwartałach chcemy wdrażać nowe funkcje, które przyniosą użytkownikom jeszcze więcej korzyści. Intensyfikujemy również współpracę z partnerami, aby maksymalnie wykorzystać potencjał polskiego rynku. Przyjęta przez nas strategia na kolejne trzy lata zakłada podwojenie naszego biznesu, nie tylko pod względem liczby transakcji. Chcemy nadal przyspieszać i dostarczać użytkownikom wartość na każdym etapie procesu zakupowego – mówi Monika Król, wiceprezeska Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Dominacja BLIKA w e-commerce

W omawianym kwartale najwięcej transakcji BLIKIEM realizowanych było w e-commerce – ich udział stanowi obecnie 46,2 proc. wszystkich operacji. Między lipcem a wrześniem br. użytkownicy BLIKA zapłacili online ponad 289 mln razy – to o 27 proc. więcej niż rok wcześniej. Wartość transakcji w tym kanale osiągnęła 42,9 mld zł wobec 31,2 mld zł rok wcześniej. Z kolei średnia kwota pojedynczego zakupu online wyniosła 148 zł.

W trzecim kwartale br. użytkownicy BLIKA chętnie korzystali z różnych kategorii zakupów w e-commerce. Na szczególną uwagę zasługują usługi finansowe, które odnotowały 70-proc. wzrost wartości transakcji oraz średni koszyk na poziomie 265 zł. Z kolei moda, będąca jedną z popularniejszych kategorii, osiągnęła wzrost o 30 proc., przy średniej wartości koszyka 228 zł. Duży wzrost zanotowano również w segmencie turystyki (m.in. hotele, biura podróży) – wartość transakcji wzrosła o 56 proc., a średnia koszyka to aż 597 zł.

– BLIK stał się naturalnym, wręcz oczekiwanym elementem polskiego e-commerce, dlatego z dużym zaangażowaniem rozwijamy ten segment. W pierwszej połowie roku wprowadziliśmy usługę BLIK Płacę Później w dwóch bankach, dostarczając użytkownikom wygodną i elastyczną formę rozliczeń. Widzimy, że wraz z kolejnymi miesiącami zyskuje ona na popularności, a średnia kwota transakcji, sięgająca w trzecim kwartale br. 366 zł, znacząco przewyższa średnią rynkową. Wkrótce planujemy kolejne wdrożenia i kontynuujemy współpracę z agentami rozliczeniowymi, by rozszerzyć dostępność tej usługi i wzmocnić pozycję BLIKA w e-commerce – podkreśla Monika Król.

Coraz więcej transakcji w POS

Między lipcem a wrześniem br. już co czwarta operacja BLIKIEM realizowana była na terminalu płatniczym. W analizowanym okresie użytkownicy wykonali 164,1 mln transakcji, czyli o 61 proc. więcej niż rok wcześniej. Ich wartość wzrosła o 66 proc. do 8,8 mld zł. Najwięcej płatności BLIKIEM w POS odnotowano w Warszawie (województwo mazowieckie). Użytkownicy chętnie korzystali z tej funkcji również w największych aglomeracjach województw – dolnośląskiego, małopolskiego, wielkopolskiego oraz łódzkiego.

Na uzyskany wynik znacząco wpłynęło rosnące zainteresowanie płatnościami zbliżeniowymi BLIK, które w trzecim kwartale br. stanowiły już 48 proc. wszystkich transakcji realizowanych w tym kanale. Między lipcem a wrześniem br. Polacy zapłacili zbliżeniowo 79,3 mln razy. Od momentu udostępnienia usługi aktywowało ją 3,5 mln użytkowników i zapłacono za jej pomocą w 157 krajach na 6 kontynentach. Średnia kwota płatności zbliżeniowej to 44 zł.

Płatności P2P zyskują na znaczeniu

Równie popularne wśród użytkowników BLIKA pozostają przelewy na numer telefonu. W trzecim kwartale br. stanowiły one blisko 25 proc. wszystkich transakcji. Między lipcem a wrześniem br. użytkownicy zrealizowali aż 154 mln takich przelewów, czyli o 41 proc. więcej niż rok wcześniej. Wartość wszystkich płatności P2P wyniosła 24,6 mld zł, a średnia kwota to 164 zł.

W trzecim kwartale br. odnotowano również stabilny wzrost w zakresie wpłat i wypłat gotówki w bankomatach, które stanowią 2,9 proc. wszystkich transakcji BLIKIEM. Między lipcem a wrześniem br. Polacy skorzystali z tej funkcji 18,3 mln razy (wzrost o 12 proc. r/r) – z czego 16,1 mln stanowiły wypłaty, a 2,2 mln wpłaty. Średnia wartość pojedynczej transakcji wyniosła w tym okresie 714 zł.

Ponad 17 mln aktywnych użytkowników

W ciągu niemal 10 lat obecności na polskim rynku BLIK przyciągnął do siebie znaczną liczbę lojalnych użytkowników, którzy regularnie rozliczają się za jego pomocą. Na koniec września br. w systemie zarejestrowanych było już 31,1 mln aplikacji mobilnych, a około 17,4 mln użytkowników BLIKA aktywnie z niego korzystało. To wzrost odpowiednio o 12 i 17 proc. w stosunku do wyniku uzyskanego rok wcześniej.

Europejska ekspansja BLIKA

Ubiegłe miesiące były czasem dalszego umacniania pozycji BLIKA, pracy nad kolejnymi usługami i zwiększaniem jego dostępności – nie tylko na polskim rynku, ale również poza granicami kraju. Na Słowacji zakończono wdrożenie BLIKA dla użytkowników aplikacji Tatra banka VIAMO, umożliwiając im szybkie i wygodne płatności mobilne w lokalnych e-sklepach. W Rumunii spółka BLIK Romania S.A. uzyskała autoryzację Banku Narodowego, co otwiera drogę do pełnego wdrożenia systemu na tamtejszym rynku. Jednocześnie w ostatnim czasie BLIK nawiązał współpracę z Booksy, największym globalnym marketplacem w branży beauty, umożliwiając klientom szybkie płatności za rezerwacje usług. Od listopada z BLIKA mogą korzystać również użytkownicy popularnej platformy Revolut.

blik 2024-11-19
Redakcja PRNews.pl
Tagi: blik

Sprawdź także:

a 0 Podsumowanie 2025 r. w ubezpieczeniach dla kierowców, co się zmieni w 2026 r.?
19.12.2025 (05:31) – informacja prasowa

Podsumowanie 2025 r. w ubezpieczeniach dla kierowców, co się zmieni w 2026 r.?

Po III kwartale średnia składka w ubezpieczeniu OC komunikacyjnym wyniosła 553 zł, a średnia szkoda nieco ponad 12 …

a 0 VeloAnaliza: Boże Narodzenie dodaje ok. 6 mld zł do PKB Polski
19.12.2025 (05:29) – informacja prasowa

VeloAnaliza: Boże Narodzenie dodaje ok. 6 mld zł do PKB Polski

Święta Bożego Narodzenia wywierają wyraźny, sezonowy wpływ na PKB, podbijając aktywność gospodarczą w IV kwartale. …

a 0 45 mln rachunków z dostępem do bankowości elektronicznej. Smartfon wypiera „bank na komputerze”
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (05:23)

45 mln rachunków z dostępem do bankowości elektronicznej. Smartfon wypiera „bank na komputerze”

Raport NetB@nk ZBP za III kwartał pokazuje rosnącą liczbę kont z dostępem do bankowości elektronicznej, ale też …

a 0 Twisto rozszerza działalność o Bułgarię
19.12.2025 (05:16) – informacja prasowa

Twisto rozszerza działalność o Bułgarię

Twisto kontynuuje międzynarodową ekspansję i po roku od wejścia na rynek rumuński rozszerza działalność o Bułgarię, …

a 0 Credit Agricole rozwija sieć wpłatomatów
19.12.2025 (05:13) – informacja prasowa

Credit Agricole rozwija sieć wpłatomatów

Bank Credit Agricole we współpracy z ITCARD rozszerza sieć wpłatomatów w całej Polsce. Klienci banku mogą korzystać …

a 0 Bank Pocztowy nagrodzony za program „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta” w konkursie Innowator ESG 2025
19.12.2025 (05:12) – informacja prasowa

Bank Pocztowy nagrodzony za program „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta” w konkursie Innowator ESG 2025

Ponad 9 tysięcy seniorów, dorosłych i młodzieży oraz ponad 1,5 miliona odsłon bezpłatnych webinarów online – to …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców