PKO Bank Polski udostępnił aktualizację aplikacji IKO na system operacyjny Android. Pojawiły się w niej długo oczekiwane przez klientów powiadomienia push o zdarzeniach na rachunku.
Z powiadomień push użytkownicy telefonów z systemem iOS mogli cieszyć się już od czerwca. Wczoraj pojawiła się aktualizacja programu na system Andoid z komunikatami. Użytkownicy będą dostawać powiadomienia z trzech kategorii:
- Komunikaty – wiadomości związane z bieżącą działalnością banku, dostępnością aplikacji IKO,
- Oferty – wiadomości z ofertą produktową lub promocjami,
- Zdarzenia – wiadomości powiązane ze statusami operacji i transakcji bankowych (np. potwierdzenie otrzymania przelewu na telefon, prośbę o przelew).
Powiadomienia push poprawiają bezpieczeństwo klientów, ponieważ na bieżąco informują o operacjach na rachunku.
Tymczasem już za kilka tygodni w aplikacji IKO pojawi się jeszcze jedna ważna nowość – mobilna autoryzacja. Jest to alternatywa dla kodów jednorazowych służących do autoryzacji transakcji w bankowości internetowej. Zamiast SMS-a z hasłem, klient będzie mógł otrzyma powiadomienie push ze szczegółami transakcji. Żeby zaakceptować zlecenie trzeba będzie wpisać kod PIN do aplikacji. Takie rozwiązanie działa już m.in. w mBanku, TMUB czy ING Banku Śląskim.