W związku z działaniami Polskiej Izby Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych w sprawie pozwu zbiorowego Link4 informuje, ze dotychczas Sądy wszystkich instancji, w tym Sąd Najwyższy, uznały, że reklamy Link4 nie wprowadzały konsumentów w błąd i nie miały wpływu na ich decyzje co do nabycia usługi ubezpieczeniowej. Tym samym nie ma podstaw do składania roszczeń wobec Link4 w związku z domniemaną utratą dochodów przez pośredników.
Link4 zlecił firmie SMG/KRC MillwardBrown reprezentatywne badanie dot. wpływu reklam Link4 na decyzje klientów firm ubezpieczeniowych. W trakcie badania żaden z respondentów nie stwierdził, że powodem zmiany przez niego firmy oferującej ubezpieczenia komunikacyjne w latach 2008-2012 była reklama Link4. Nie można więc mówić, że reklamy Link4 spowodowały rezygnację Polaków z usług pośredników. Tylko jeden respondent (z 1000 badanych osób) jako powód zmiany ubezpieczyciela wskazał reklamę. Nie była to jednak reklama Link4, tylko konkurencji…
Ponadto Link4 zmienił strategię i od 2010 roku z sukcesami współpracuje z agentami. W tej chwili z ponad 3000 osób. Te osoby nie są zainteresowane procesami sądowymi, natomiast bardzo je interesuje współpraca z LINK4.
