Jak wynika z badań przeprowadzonych przez PROFI CREDIT w 2013 roku, konsumenci poszukiwali informacji o pożyczkach głównie winternecie.Prawdziwość tej tezy potwierdzają także statystyki Eurostatu pokazujące wzrost ogólnego zaufania Polaków do korzystania z internetowych usług finansowych.
Zmianęmentalnościspołeczeństwa szczególnie dobrzewskazują także statystyki liczby Polaków korzystających z bankowości elektronicznej – w tej chwili jest to już aż 35% ogółu konsumentów.
Według badań przeprowadzonych przez PROFI CREDIT 67% osób poszukujących kredytu lub pożyczki, podejmuje decyzję o wyborze oferty na podstawie czasu oczekiwania na pieniądze. Dla zdecydowanej mniejszości badanych kryterium determinującym wybór są koszty zobowiązania, a tylko co dziesiąty ankietowany podkreśla, iż jest to niemal najistotniejsze kryterium wyboru.
Poszukując ofert pożyczkowych klienci coraz częściej zaglądają do internetu. Odgrywa on rolę najszybszego i najbardziej wiarygodnego źródła informacji. Nasze badania dowodzą też, że pożyczkobiorcy korzystają zwykle z usług pierwszej z firm pożyczkowych do której trafią, bądź tej w której spełnią warunki jej otrzymania– mówi Jarosław Czulak, Dyrektor Działu Marketingu PROFI CREDIT.
W kontekście powyższego bardzo istotnym jest oferowanie klientowi możliwości wnioskowania o pożyczkę już w ramach przeglądarki internetowej. W odpowiedzi na to coraz bardziej widoczne zapotrzebowanie PROFI CREDIT rozszerza swoje kanały dystrybucji właśnie o online, oferując w jego ramach kwotę nawet 4 000 zł.
Jedyne co Klient musi zrobić to wypełnić formularz on-line dostępny na stronie PROFI CREDIT. Analiza internetowego wniosku przebiega w pełni automatycznie. Klient będzie mógł otrzymać pieniądze na konto w stosunkowo krótkim czasie, w niektórych przypadkach nawet tego samego dnia – dodaje Jarosław Czulak.
Potencjał internetu jako kanału dystrybucji różnorodnych produktów dynamicznie zwiększał się w ostatnich latach w związku z makroekonomicznymi zmianami na polskim rynku. Przez 5 lat liczba polskich gospodarstw domowych posiadających dostęp do internetu wzrosła z około 50% do prawie 75%. Jest to również bardzo ważny sygnał dla firm pożyczkowych, których klienci są coraz świadomi technologicznie, a źródłem ich informacji jest przede wszystkim internet.
Profi Credit Poland Sp. z o.o.
