PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRPR kryzysowy w Internecie: Jak skutecznie wykorzystywać NPRS gdy nadejdzie kryzys?

PR kryzysowy w Internecie: Jak skutecznie wykorzystywać NPRS gdy nadejdzie kryzys?

Marketing i PR 23.02.2009 (08:22)

Dobry wizerunek, zwłaszcza w obliczu zbliżającego się kryzysu gospodarczego, jest najlepszym kapitałem firmy. Jego budowa i utrzymanie wymaga wiele czasu i wysiłku, przemyślanej strategii oraz konsekwentnego jej wdrażania. Wizerunek tworzy się latami. Stracić go można w jednej chwili. Niestety wielu polskich przedsiębiorców o tym prawidle zapomina…

Mimo ciągle rosnącej świadomości działań public relations, także tych w Internecie, utrzymanie dobrego wizerunku firmy, zwłaszcza wobec sytuacji kryzysowej, jest w Polsce problemem. Żyjemy w czasach, w których wielką potęgą jest informacja. Jej przepływ jest łatwiejszy i szybszy niż kiedykolwiek. Coraz więcej ludzi uzyskuje dostęp do globalnej sieci – Internetu – medium, w którym wymiana informacji zachodzi najszybciej i co więcej – każdy może być jej nadawcą i komentatorem (Internetu nie da się ocenzurować). Stąd o rozpowszechnianie negatywnych opinii o firmie nie jest trudno.

Kryzysy w naszym kraju pojawiają się zwykle nagle, nieoczekiwanie i mają burzliwy przebieg. Dlaczego? Przyczyną jest ogólne podejście do sytuacji kryzysowej – tak różne w swej specyfice od krajów zachodnich. Na świecie robi się wszystko, żeby do jej zaistnienia nie dopuścić. Działanie wizerunkowe jest bardziej świadome. „Działania planuje się w taki sposób, by ewentualne przyczynki kryzysowe zwalczyć już u samego źródła. Niestety w Polsce o PR i działaniach wizerunkowych myśli się, gdy jest już za późno – gdy firmę trawi kryzys: do bram dobijają się dziennikarze, buntuje się załoga, wycofują się kontrahenci, a klienci odwracają się od firmy” – mówi Wiktor W. Kammer szef Times Square Public Relations – agencji specjalizującej się w zarządzaniu komunikatami prasowymi w sytuacjach kryzysowych metodą NPRS.

Dlatego w naszej polskiej rzeczywistości wyjątkowo ważne jest znalezienie szybkich i skutecznych działań przeciwdziałających kryzysowi, który już się pojawił. Najszybciej zrobić to można i trzeba w Internecie. Jak już wcześniej wspomnieliśmy, tam następuje najszybszy przepływ informacji, zwłaszcza tych kontrowersyjnych (prawdopodobnie negatywnych dla firmy). Dlatego ważne jest, by w obliczu kryzysu umieć szybko reagować w sieci – korzystać z narzędzi e-PR.

Zwykle pierwszym krokiem jest zamieszczenie na firmowej stronie internetowej stanowiska na temat zaistniałej sytuacji i podjętych działań. Warto stworzyć (jeśli nie istniało już wcześniej) biuro prasowe on-line – miejsce przeznaczone dla dziennikarzy, w którym znajdą nasze najświeższe komunikaty. Jednocześnie należy zadbać o komunikację wewnętrzną. Stanowisko firmy powinno się pojawić na blogu firmowym i skrzynkach mailowych wszystkich pracowników. Niemal w tym samym momencie konieczne jest wysłanie komunikatów prasowych do kluczowych wortali internetowych. Należy też monitorować fora internetowe i zewnętrzne blogi.

Niestety użycie tych narzędzi nie wystarczy. Standardowe działania e-PR pozwalają przedstawić swoje stanowisko, zabrać głos w sprawie, próbować się bronić czy tłumaczyć. Co jednak zrobić by ktokolwiek zechciał to przeczytać? Internet jest pełen różnych komunikatów, wiadomości i informacji. W przypadku kryzysu są to zazwyczaj opinie negatywne. „Media kochają skandale, problemy i bardzo chętnie publikują informacje niekorzystne dla firm, instytucji i osób…” – śmieje się Wiktor W. Kammer – „… a w tym samym czasie istotne komunikaty giną zalane negatywnymi treściami.” – dodaje szef Times Square Public Relations. Czy możemy coś z tym zrobić (poza nasileniem ilości własnych publikacji)? Oczywiście, ale potrzebne są specjalne techniki, i dodatkowe narzędzia, które sobie z tym wyzwaniem poradzą.

Z pomocą nadciąga nam znany ale często nieumiejętnie wykorzystywany sposób zarządzania komunikatami prasowymi w Internecie – NPRS. Net PR Synergy sprawdza się doskonale jako regularne wsparcie kampanii public relations w sieci i równocześnie bardzo efektywne narzędzie działania w realiach sytuacji kryzysowej.

Czym jest NPRS? Net PR Synergy polega na wsparciu działań PR narzędziami SEO. Wybrane artykuły opublikowane w Internecie, opinie na forach dyskusyjnych itp. są pozycjonowane metodą kontentową w wynikach wyszukiwarek. Dzięki temu możemy swobodnie zarządzać komunikatami pojawiającymi się na nasz (firmy) temat w wyszukiwarce internetowej Google, jednocześnie „moderując” to co ukaże się oczom internauty po wpisaniu dalej frazy kluczowej.

W sytuacji kryzysowej pozwala to wyeliminować negatywne treści z pierwszych wyników wyszukiwania (TOP 10, TOP 20, TOP 30 itp.) Google i zastąpić je komunikatami, które chcielibyśmy, żeby internauci zobaczyli jako pierwsze po wpisaniu np. nazwy firmy w oknie wyszukiwarki. „W dobie zbliżającego się kryzysu, wahań indeksów giełdowych w szczególności WIG oraz oczywiście WIG20, a co za tym idzie i wartości poszczególnych przedsiębiorstw – dobry wizerunek firmy jest cenny ponad wszystko.” – dodaje Wiktor W. Kammer zdecydowany popularyzator korzyści NPRS. Jest to doskonały sposób na szerokie dotarcie do osób zainteresowanych treściami, na których nam zależy. W sytuacji kryzysu, skutkuje to sprostowaniem lub wygaszeniem zainteresowania sytuacją kryzysową przez wyparcie negatywnych treści innymi (naszym stanowiskiem lub artykułami przedstawiającymi firmę w dobrym świetle, np. jako eksperta w branży).

Zażegnanie kryzysu nie jest sprawą łatwą. Pojawianie się niesprzyjających naszemu wizerunkowi treści w Internecie (które rozprzestrzeniają się w tempie ekspresowym) sprzyja dodatkowo pogłębianiu się kryzysu i wydłużaniu czasu jego trwania. W Polsce niestety częstą reakcją na kryzys jest milczenie – totalny brak informacji i komunikacji. Ta taktyka już się nie sprawdza. Przyjęcie takiej pozycji jest równoznaczne z przyzwoleniem na zalanie Internetu treściami, które totalnie zniszczą nasz wizerunek. Ciężko (o ile jest to możliwe) jest go potem odbudować. Trudno uwierzyć, żeby w dzisiejszych czasach jakakolwiek firma mogła sobie na to pozwolić.

Źródło: Times Square Public Relations

marketing 2009-02-23
Redakcja PRNews.pl
Tagi: marketing

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji
18.12.2025 (05:23) – informacja prasowa

Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji

Koniec roku sprzyja podsumowaniom. Najnowsza edycja „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service pokazuje, …

a Analizy 0 Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion
18.12.2025 (05:21) – informacja prasowa

Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion

Większość banków gotowa jest już pożyczyć rodzinie ponad 900 tysięcy złotych na zakup mieszkania. Wymagają jednak …

a 0 Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu
18.12.2025 (05:19) – informacja prasowa

Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu

SALTUS Ubezpieczenia został oficjalnie ogłoszony Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu na …

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

PRNews.pl

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców