PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościPraca w call center – stracony czas czy trampolina do kariery?

Praca w call center – stracony czas czy trampolina do kariery?

Wiadomości 12.06.2014 (13:25)

O tym jak trudna, niewdzięczna, niedoceniana i słabo opłacana jest praca telemarketera napisano już chyba wszystko. Podobnie jak o tym, że jest ona postrzegana na rynku pracy jako przejściowe, nieatrakcyjne i nie dające możliwości rozwoju zajęcie. W branży nie brakuje jednak przykładów spektakularnych karier. Wielu dzisiejszych top managerów i prezesów call center kilkanaście lat temu zaczynało swoją drogę zawodową od stanowiska konsultanta.

Tak długi okres budowania swojej pozycji w branży to dla dzisiejszego pokolenia 20-latków cała wieczność. Ścieżka kariery, która kiedyś była oczywista, dla przedstawicieli pokolenia Y jest kompletnie nieatrakcyjna. Czy zatem wszyscy młodzi ludzie postrzegają pracę telemarketera jako ostateczność, przyjmowaną wyłącznie z braku innych możliwości ? Wielu z pewnością tak, ale są i tacy, którzy w pracy „na słuchawce” dostrzegają ogromną szansę dla siebie i potrafią ją znakomicie wykorzystać.

Mateusz Rykiel, obecnie Koordynator ds. Rozwoju Sieci Zewnętrznej w firmie zajmującej się sprzedażą rozwiązań finansowych, przyszedł do call center namówiony przez kolegę. Praca wydawała mu się idealna na wakacje: „Wyobrażałem sobie, że jest to zajęcie dorywcze, łatwe, nie wymagające zbyt wielu umiejętności. Tymczasem szkolenia i pierwsze telefony przekonały mnie, że trzeba być dobrze przygotowanym i wiele się nauczyć by profesjonalnie prowadzić rozmowę z klientem„.

Maciej Wyrwik, lider zespołu w Voice Contact Center z Grupy OEX, myślał podobnie: „Wydawało mi się, że wystarczy odczytywać tekst, który ktoś napisał. Rozmowy z klientami przekonały mnie, jak bardzo się myliłem„.

Obaj zaczynali swoją karierę zawodową na stanowisku konsultanta telefonicznego w contact center Grupy OEX. Ich umiejętności i zaangażowanie zostały docenione przez jury prestiżowego konkursu branżowego Telemarketer Roku. Maciej Wyrwik nadal pracuje w Voice Contact Center, gdzie awansował na stanowisko lidera. Obecnie zajmuje się szkoleniem konsultantów, monitorowaniem i doskonaleniem jakości ich rozmów oraz nadzorowaniem ich pracy. Swoją przyszłość zawodową wiąże z branżą, chciałby rozwijać swoje umiejętności szkoleniowe i pracować jako trener call center. Mateusz Rykiel zdecydował się kontynuować swoją karierę zawodową poza branżą call center. Związał się z firmą z branży finansowej, gdzie koordynuje pracę doradców w całej Polsce, projektuje i nadzoruje kampanie rekrutacyjne, prowadzi szkolenia z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej, technik perswazji oraz sprzedaży.

„Dostałem tę pracę dzięki mojemu doświadczeniu w call center, na rozmowie rekrutacyjnej zaprezentowałem swoje doświadczenie i konkretne umiejętności. Początkowo zajmowałem się umawianiem spotkań dla doradców. Szybko okazało się, że moje wcześniejsze doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klientów zaowocowało tak dobrymi wynikami, że powierzono mi koordynację pracy całego zespołu call center. Między innymi szkoliłem konsultantów z zakresu komunikacji, technik sprzedaży i profesjonalnej obsługi klienta” – mówi Mateusz Rykiel.

W podobnym tonie wypowiada się Magdalena Luśnia – dziś Doradca Klienta Indywidualnego w jednym z największych banków w Polsce. Zajmuje się prezentowaniem ofert i sprzedażą produktów bankowości detalicznej. „Praca w call center dała mi szansę. Zawsze marzyłam o karierze w banku, niestety bez jakiegokolwiek doświadczenia mogłam tylko o tym pomarzyć. Zaczęłam więc od pracy „na słuchawkach”. Kiedy uznałam, że nadszedł odpowiedni czas złożyłam swoje CV w banku i o dziwo zaproszono mnie na pierwszą rozmowę, później na drugą i dostałam się!” – wspomina.

„Wiedza zdobyta w call center miała niebagatelne znaczenie w kontekście mojej przyszłej pracy, związanej głównie ze sprzedażą i obsługą klienta. Pozwoliła mi pokazać bardzo dobre sprzedażowe przygotowanie, dobrze prezentować się na rozmowach o pracę, a w dalszej kolejności z lepszym skutkiem realizować cele sprzedażowe” – mówi Bartosz Bakuła. Obecnie jest kierownikiem ds. dystrybucji i marketingu, w firmie zajmującej się produkcją zdrowej żywności, gdzie odpowiada za wprowadzanie na rynek produktów, bezpośredni kontakt z odbiorcami, pozyskiwanie nowych punktów oraz współpracę z sieciami.

Wszyscy bohaterowie niniejszego artykułu spędzili na stanowisku konsultanta około roku. Mają po dwadzieścia kilka lat i zgodnie twierdzą, że wiedzę i umiejętności pozyskane w telemarketingu wykorzystują do dziś. Zgodnie podkreślają, że nie spodziewali się że w call center można się tyle nauczyć.

Mateusz Rykiel w call center przepracował swoje pierwsze dorosłe wakacje. Był wtedy w szkole średniej, a po maturze znów podjął prace na słuchawkach. „Dlaczego wróciłem? Bo zrozumiałem, ile się mogę nauczyć. Zacząłem się interesować tematyką szeroko rozumianej komunikacji werbalnej i niewerbalnej, technik wywierania wpływu i perswazji oraz sprzedaży. Czytałem dużo literatury, uczyłem się od naszego trenera sprzedażowego, a pozyskaną w ten sposób wiedzę testowałem w praktyce. Dzięki temu mogłem szybko i efektywnie doskonalić swoje umiejętności. To była baza, którą rozwijam do dziś„.

„Praca w call center nauczyła mnie przede wszystkim pewności siebie, ale także tego, jak poprawnie rozmawiać z klientem, jak pokonywać obiekcje. Z tej wiedzy korzystam do dziś” – podkreśla Magdalena.

„Nie zdawałem sobie sprawy jak dużej samodyscypliny taka praca wymaga, a jednocześnie jak potrafi być wdzięczną i rozwijającą, co zaprocentuje w przyszłości” – dodaje Bartek. „Zaczynałem jako konsultant, później awansowałem i pełniłem funkcje Lidera i koordynatora zespołu. Nauczyłem się współpracy z zespołem, zarządzania ludźmi i planowania pracy. Niebagatelne znaczenie miała również możliwość współpracy z wieloma klientami i radzenie sobie z różnymi sytuacjami trudnymi do przewidzenia. Jednocześnie praca ta pomogła mi udoskonalić umiejętności z zakresu MS Office„.

Maciej przyznaje szczerze, że praca telemarketera nie zawsze jest łatwa i przyjemna, a często bywa pejoratywnie odbierana przez ludzi niezwiązanych z branżą, jednak jego zdaniem nie ma lepszego startu dla osób rozpoczynających karierę zawodową. „Dzięki pracy w call center można wyzbyć się nieśmiałości, poznać ciekawych ludzi i zdobyć doświadczenie w obsłudze różnych firm. Wbrew pozorom w call center można także rozwijać się i awansować” – dodaje.

„Call center nauczyło mnie wytrwałości, cierpliwości i otwartości oraz tego, że każdy problem można rozwiązać. To nie branża, w której się pracuje jest najważniejsza, ale możliwość zdobycia doświadczenia i cennych umiejętności, np. z zakresu komunikacji oraz technik sprzedaży” – dodaje z przekonaniem Mateusz.

Na pytanie czy praca telemarketera to strata czasu czy szansa zgodnie odpowiadają, że to drugie! A Mateusz dodaje: „Tylko i wyłącznie szansa! Należy jednak pamiętać o pozytywnym nastawieniu i nie przyjmowaniu do siebie niezadowolenia klientów. W tej pracy trzeba umieć odizolować emocje i podchodzić do sprawy profesjonalnie – ta prosta zasada pozwala poradzić sobie z trudnymi sytuacjami w call center, skupić się na jego dobrych stronach, uczyć się jak najwięcej i dążyć do swojego celu.„

Magdalena, Maciej, Bartosz i Mateusz doskonale wykorzystali szasnę, jaką stawia przed młodymi ludźmi praca w call center. Takich osób jest znacznie więcej. Sukces zależy nie tylko od posiadanych kwalifikacji, ale przede wszystkim od nastawienia i oczekiwań. Doświadczenie w pracy dla różnych branż, obycie w kontaktach z klientami, umiejętność obsługi trudnego rozmówcy i aktywnej sprzedaży są kompetencjami wysoko cenionymi przez pracodawców, niezależnie od sektora, w jakim działa firma. Warto mieć to na uwadze planując swoją karierę zawodową i wykorzystać możliwości jakie daje w tym zakresie call center.

Grupa OEX

2014-06-12
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

a Kariera w finansach 0 Zdrowie psychiczne pracowników: w polskich firmach nie dzieje się dobrze
17.12.2025 (14:43) – informacja prasowa

Zdrowie psychiczne pracowników: w polskich firmach nie dzieje się dobrze

Czy Twoje miejsce pracy sprzyja zdrowiu psychicznemu i emocjonalnemu? Takie pytanie Instytut Great Place To Work …

a 0 Stabilizacja na rynku consumer finance. Polacy ostrożni, ale w coraz lepszej kondycji finansowej
17.12.2025 (14:42) – informacja prasowa

Stabilizacja na rynku consumer finance. Polacy ostrożni, ale w coraz lepszej kondycji finansowej

W IV kwartale 2025 r. Barometr Rynku Consumer Finance osiągnął 96,6 pkt., potwierdzając utrzymującą się od …

a 0 CyberRescue w Banku Pekao
17.12.2025 (14:39) – informacja prasowa

CyberRescue w Banku Pekao

Na święta Bank Pekao S.A. daje swoim klientom prezent – bezpłatną usługę CyberRescue, która zapewnia wsparcie …

PRNews.pl

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Who is who

Arkadiusz R. Cempura

Arkadiusz R. Cempura

Arkadiusz R. Cempura, Dyrektor Bankowości Codziennej, Euro…

Mikołaj Jabłoński

Mikołaj Jabłoński

Specjalista ds. marketingu i kontaktów z mediami,…

Kamila Kępińska

Kamila Kępińska

Rzecznik prasowy, Dyrektor Departamentu Marketingu i PR,…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców