PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePraca zdalna nie jest już benefitem. Na jakich profitach pozapłacowych zależy obecnie pracownikom?

Praca zdalna nie jest już benefitem. Na jakich profitach pozapłacowych zależy obecnie pracownikom?

Informacje 05.05.2022 (11:57) informacja prasowa

Przed pandemią praca zdalna była pożądanym benefitem pracowniczym. W ciągu ostatnich 2 lat stała się w wielu firmach standardem. Pracodawcy więc poszukują nowych pomysłów na motywowanie pracowników. Jak pokazało badanie Dailyfruits „Firma w trendzie zdrowia i zero waste” pracujący Polacy na pierwszym miejscu obecnie chcieliby szerzej korzystać z benefitów wspierających ich zdrowie. Do wartościowych rozwiązań pozapłacowych pracownicy zaliczają także skrócony dzień pracy lub dodatkowy urlop oraz działania wspierające integrację pracowników.

Zdjęcie autorstwa olia danilevich z Pexels

Zmiany jakie zaszły pod wpływem pandemii na rynku pracy przewartościowały system benefitów w wielu organizacjach. Od pracodawców wymagają w dzisiejszych czasach ukierunkowania się na tworzenie miejsc pracy wspierających dobrostan fizyczny i psychiczny pracowników. Pracujący coraz mocniej sygnalizują swoje potrzeby w tym zakresie, które wyostrzył m.in. okres izolacji z pogarszającym się samopoczuciem czy rosnący poziom wypalanie zawodowego powodowany zwiększonym stresem. Pandemia odbiła się także na rosnącej od kilku lat także w Polsce epidemii nadwagi i otyłości. Pracodawcy coraz mocniej odczuwają jej skutki, ponieważ rośnie liczba osób na zwolnieniach lekarskich, które borykają się z metabolicznymi chorobami cywilizacyjnymi, wywołanymi m.in. przez otyłość.

Benefity zdrowotne za sprawą pandemii zyskały większe zainteresowanie pracowników

Co trzeci respondent badania Dailyfruits potwierdził, że chciałby szerzej korzystać z benefitów oferowanych przez pracodawcę wspierających zdrowie. Jest to zapewne efekt pandemii, z której skutkami będziemy się borykać jeszcze przez kolejne lata. Doceniane i postrzegane jako wartościowe przez pracowników są benefity jednak wychodzące poza system podstawowej opieki zdrowotnej. Jak pokazało badanie pracownicy chętnie korzystaliby w ramach opieki pracodawców na przykład ze spotkań z dietetykiem czy trenerem personalnym, ze zdrowych przekąsek w biurze, a także z cyklicznego programu edukacji żywieniowej. Na liście pożądanych benefitów wspierających zdrowie i budujących odporność znalazła się także możliwość realizacji w firmie ćwiczeń czy gier zespołowych, a nawet dostęp do firmowych rowerów.

Jedną z form wsparcia pracowników w obszarze zdrowia są na przykład regularne wizyty w firmach dietetyków finansowane przez pracodawców. Wynika to z potrzeb sygnalizowanych przez samych pracowników w wielu organizacjach, jak również z rosnącej świadomości pracodawców, którzy zaczynają dostrzegać potrzebę wprowadzenia programów żywieniowych dla pracowników. W efekcie pracodawcy sięgają po konkretne rozwiązania, jak webinaria z dietetykami, konsultacje z analizą składu ciała czy firmowe eventy z edukacją żywieniową. – komentuje Magdalena Kartasińska dietetyk kliniczny i kierownik działu dietetycznego Dailyfruits, która uczestniczy w takich projektach na zaproszenie pracodawców.

Odpowiedzi respondentów badania „Firma w trendzie zdrowia i zero waste” pokazują nie tylko jak ważne są dla pracowników benefity wspierające ich kondycję fizyczną i psychiczną, ale także jakich obszarów dokładnie dotyczą. Jest to na przykład skrócony czas pracy lub dodatkowy urlop, integracja pracowników czy firmowe rozwiązania związane ze sportem i aktywnością fizyczną.

Jak ważne dla pracowników jest wsparcie ze strony pracodawców do powrotu do lepszej formy po okresie pandemii świadczą także odpowiedzi respondentów badania na pytanie: „Czy chciałbyś, aby Twoja firma zorganizowała program edukacji żywieniowej w formie cyklicznych spotkań, wykładów i konsultacji z dietetykiem?”. Aż 69% ankietowanych wyraża taką chęć i potrzebę, a 26% uważa, że to idea warta rozważenia. Tylko 5% z wszystkich zapytanych nie widzi takiej konieczności.

Na rynku benefitów pracowniczych zachodzą po pandemii widoczne zmiany, które owocują nowymi pomysłami na motywowanie pracowników i przyciąganie do pracy wartościowych kandydatów.

Coraz więcej pracodawców zauważa, że dbałość o profilaktykę zdrowotną pracowników nie sprowadza się tylko do wellbeingu, a wymaga kompleksowych programów prozdrowotnych i działań profilaktycznych. – komentuje Magdalena Kartasińska z Dailyfruits.

Jednym z obszarów, w którym pracownicy potrzebują i sygnalizują chęć otrzymania wsparcia od pracodawców jest edukacja żywieniowa. Jak podkreśla 29% ankietowanych pracujących Polaków jest to dla nich szansa na zmianę nawyków żywieniowych spowodowanych zajadaniem stresu. Dla 26% respondentów, borykających się z różnymi chorobami jest to możliwość uzyskania cennych informacji o prawidłowej diecie. Z kolei 23% zapytanych przyznaje, że ma już za sobą wiele nieudanych prób odchudzania się na własną rękę, a 17% wyznaje, że zmaga się z nadwagą lub otyłością, chętnie więc skorzysta z pomocy specjalistów zatrudnionych przez pracodawcę. Może się więc okazać, że wkrótce pracodawcy zaczną chętniej współpracować z dietetykami oferując nowe formy benefitów pozapłacowych.

*W materiale prasowym wykorzystano wyniki badania firmy Dailyfruits „Firma w trendzie zdrowia i zero waste”.

Źródło: Dailyfruits

praca 2022-05-05
Redakcja PRNews.pl
Tagi: praca

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Magdalena Urbańska

Magdalena Urbańska

PR Manager, Comperia.pl Na stanowisku PR Manager…

Artur Sikora

Artur Sikora

Dyrektor Obszaru Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu, Bank…

Anna Borowiec-Góra

Anna Borowiec-Góra

Członek Zarządu i Dyrektor Zarządzająca, MSLGROUP Financial…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców