Pracodawcy, publikujący ogłoszenia w internetowej giełdzie pracy infoPraca.pl, najczęściej proponują zatrudnienie na pełny etat. Tego typu oferty stanowią obecnie 60 proc. z ponad 18 tysięcy opublikowanych ogłoszeń. Najwięcej pochodzi z takich działów jak produkcja, budownictwo oraz bankowość i finanse.
Najczęściej zatrudnienie na pełny etat oferowali pracodawcy z Mazowsza, Śląska oraz Małopolski. Najmniej jest ich w województwie zachodniopomorskim, warmińsko-mazurskim oraz lubuskim. Wśród pozostałych ofert 24 proc. to praca tymczasowa, a 4 proc. stanowiły propozycje zatrudnienia na część etatu.
„Pracodawcy nie zmieniają w ostatnich miesiącach w znaczący sposób zasad zatrudniania pracowników. Oferują najczęściej zatrudnienie na pełny etat i na czas nieokreślony, bo wiedzą, że pracownik, który jest związany z firmą na dłużej ma lepszą motywację do pracy” –uważa Beta Szilf-Nitka, Dyrektor Generalny internetowej giełdy pracy infoPraca.pl.” W sierpniu, w stosunku do lipca odnotowaliśmy ponad 7 procentowy wzrost liczby publikowanych ofert pracy. To po raz kolejny potwierdza, że dla pracodawcy internetowe giełdy pracy są najszybszą, najtańszą i najbardziej przyjazną metodą rekrutacji” – dodaje Szilf-Nitka.
Dziś ponad 70 proc. ofert pracy zamieszczanych jest w Internecie. Według badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych aż 90 proc. dużych, amerykańskich firm stosuje rekrutację internetową, jako jedną z metod pozyskiwania personelu, szczególnie w tych dziedzinach gdzie jest bardzo wąski rynek specjalistów. W Polsce internetowe giełdy pracy w rekrutacji wykorzystuje już ponad 60 proc. firm. Sam proces rekrutacji, od momentu zamieszczenia ogłoszenia do chwili, gdy zaczną napływać pierwsze aplikacje jest o wiele szybszy, niż wtedy, gdy zastosujemy tradycyjne metody. Pierwsze aplikacje pojawiają się już w kilka minut po opublikowaniu ogłoszenia.
Wystarczy raz założyć konto pracodawcy, aby móc korzystać z niego wielokrotnie. Wśród narzędzi, z których mogą korzystać pracodawcy w internetowej giełdzie pracy infoPraca.pl są też takie, które pozwalają dokonać wstępnej selekcji kandydatów, odrzucając tych, którzy nie spełniają wymagań. Dla pracodawców ważne są też takie czynniki, jak liczba zarejestrowanych użytkowników i ich kwalifikacje, wielkość firm, które rekrutują za pośrednictwem wybranej giełdy i jej popularność.
Mimo spowolnienia gospodarczego pracodawcy chcą najczęściej zatrudniać pracowników na czas niekreślony. Tego typu oferty stanowią 36 proc. wszystkich ogłoszeń w giełdzie pracy infoPraca.pl, a zatrudnienie na czas określony oferowano w 16 proc. publikacji. Pozostałe formy zatrudnienia, umowę zlecenie i umowy agencyjne stanowiły odpowiednio 17 proc. i 14 proc. ogłoszeń.
Źródło: InfoPraca.pl