Większość Polaków nie ma czasu na spożywanie głównego posiłku w pracy, niemal co druga osoba żywi się jedynie batonami lub kanapkami, a co dziesiąta nie je nic – wynika z badania LightBox zrealizowanego przez Instytut Badania Opinii Publicznej Homo Homini.
Jednocześnie prawie 90% ankietowanych ma świadomość, że regularne jedzenie jest bardzo ważne i znacznie poprawia koncentrację w pracy. Badanie LightBox po raz pierwszy w Polsce pokazuje kompleksowe dane nt. odżywiania się Polaków w ciągu swojego dnia pracy.
Ogólnopolskie badanie opinii publicznej LightBox zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 1000 pracujących Polaków. Celem badania było zobrazowanie naszych nawyków żywieniowych podczas pracy.
Wyniki badania pokazały, że przeważająca większość Polaków nie ma czasu wychodzić z pracy, by zjeść (68%), natomiast podstawowy posiłek stanowi zazwyczaj kanapka (prawie 40%). Na pełen obiad pozwala sobie jedynie 4% ankietowanych. Pomimo dokuczającego głodu w ciągu dnia 10% Polaków nie spożywa żadnych posiłków. Badani starają się oszukać organizm pijąc kawę (26%), wodę (21%) lub paląc papierosy (13%).
Polacy o jedzeniu zaczynają myśleć dopiero w momencie, gdy już są głodni. Dlatego dla ¼ ankietowanych, którzy zamawiają jedzenie, kluczowa jest szybkość dostawy. Najbardziej niecierpliwe są w tym względzie młode kobiety. Przeważająca większość Polaków je dwa posiłki w pracy, co trzeci tylko jeden. Im wyższe stanowisko, tym liczba ta jest mniejsza.
„1/3 życia pracujemy, a większość z nas nie zwraca za bardzo uwagi na to, co je podczas swojego aktywnego dnia. Spożywamy jeden lub dwa posiłki, zazwyczaj kanapki. To jest gospodarka rabunkowa dla organizmu” – mówi Michał Rudziks, Prezes LightBox.
Według doktora Tomasza Sobierajskiego, socjologa z Uniwersytetu Warszawskiego, taki obraz współczesnego, pracującego Polaka wynika przede wszystkim ze złych nawyków żywieniowych oraz z faktu, że Polacy nie przywykli jeszcze do konieczności zapewnienia sobie pożywienia w pracy.
„Brak czasu na jedzenie jest tylko wymówką. Wprawdzie w Polsce, w odróżnieniu od innych krajów europejskich, nie ma tradycji spożywania posiłków w pracy, ale wszystko zależy od naszej samoorganizacji. Na odwiedzanie portali społecznościowych lub plotkarskich podczas pracy znajdujemy czas. Dlatego na jedzenie tym bardziej powinniśmy” – dodaje dr Sobierajski.
Mitem jest też stwierdzenie, że pracodawcy sprzeciwiają się jedzeniu w pracy. Zdecydowana większość badanych – prawie dwie trzecie – ocenia, że przełożeni pozytywnie odnoszą się do faktu jedzenia w biurze.
Prawidłowe odżywianie się jest szczególnie istotne właśnie w pracy. Według WHO racjonalne żywienie podnosi wydajność pracownika aż o 20%.
„Żywiąc się niezdrowo i nieregularnie w trakcie naszego aktywnego dnia, pracujemy również na naszą otyłość, inne choroby dietozależne, a także obniżamy naszą odporność. Kawa nie wpłynie pozytywnie na naszą koncentrację, jeśli będzie zamiennikiem posiłku” – mówi
inż. Małgorzata Paprocka-Chylewska, dietetyk LightBox.
W ciągu całego dnia dorosły człowiek powinien spożywać 5 posiłków, zachowując 3-godzinne przerwy pomiędzy nimi, w tym główny w pracy. Większość osób nie jest w stanie przygotować sobie 4 potraw do pracy, dlatego firma LightBox wyszła naprzeciw problemom związanym z odżywianiem.
„Jak wynika z badania, większość Polaków, pomimo złych nawyków, chciałaby odżywiać się zdrowo, smacznie i regularnie. Dlatego LightBox przygotował ofertę pełnowartościowych posiłków dostarczanych bezpośrednio do Klienta. Jest to pierwsze tak profesjonalnie przygotowane i kompleksowe rozwiązanie na polskim rynku” – mówi Barbara Rudziks z firmy LightBox.
LightBox to zróżnicowane posiłki, które zawierają niezbędną dawkę substancji odżywczych dla naszego organizmu. To idealny produkt dla osób zapracowanych, ceniących swój czas i wygodę, a równocześnie chcących zadbać o swoje zdrowie oraz dla osób, które pragną schudnąć bez jakichkolwiek negatywnych skutków dla organizmu.
„Tworząc Lightbox chcieliśmy dać Polakom możliwość regularnego odżywiania się w pracy oraz by mogli zobaczyć, że zdrowo może znaczyć smacznie” – podsumowuje Prezes Michał Rudziks.
Źródło: LightBox