Czy da się zarobić więcej na klientach banku, nie podnosząc cen? Gdzie szukać nowych strumieni dochodów? Odpowiedzi m.in. na te pytania specjaliści rynku będą poszukiwali 16 września podczas I Banking Profitability Forum. To pierwsza taka konferencja współorganizowana przez Bankier.pl i „Puls Biznesu”.
Przed sektorem finansowym trudny czas konieczności utrzymania wysokiego wyniku finansowego z poprzednich lat. Czynniki zewnętrzne takie jak niskie stopy procentowe, zwiększenie daniny na rzecz Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, spadek stawek interchange, konieczność dostosowania się do wymogów regulatorów – np. Rekomendacja U, skokowy wzrost wartości CHF – nie sprzyjają realizacji tego celu.
Pretekstem do dyskusji nad nowymi sposobami generowania zysków w tych zmieniających się warunkach ma być nowa konferencja Bankier.pl, „Pulsu Biznesu” oraz Obserwatorium.biz. I Banking Profitability Forum to miejsce spotkań praktyków odpowiedzialnych za realizację celów dochodowych dla swojej instytucji. To forum dyskusji na temat głównych trendów biznesowych, rozmów o najlepszych case-studies oraz prezentacji dostawców i partnerów.
Podczas konferencji głos zabiorą przedstawiciele Redakcji Bankier.pl. Redaktor naczelny portalu dr hab. Bogusław Półtorak poprowadzi pierwszy panel dyskusyjny, w ramach którego zada swoim rozmówcom pytanie: „Czy można obronić wynik dochodowy dla banków w inny sposób, niż tylko zwiększając opłaty dla klientów”. Gośćmi w tym panelu będą:
-
Jarosław Augustyniak, prezes Idea Banku,
-
Tomasz Dymowski, dyrektor Departamentu Zarządzania Ofertą Produktową i Relacjami z Klientami w Raiffeisen Polbank,
-
Karol Stec, dyrektor ds. koordynacji projektów w Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji Przedstawiciel Biura Informacji Kredytowej.
Z kolei dr Michał Kisiel, analityk Bankier.pl poprowadzi panel dyskusyjny dotyczący bancassurance: „Życie po Rekomendacji U”. Dyskutantami w ramach tego spotkania będą:
-
Paweł Zylm, członek zarządu BRE Ubezpieczenia,
-
Jarosław Myjak, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego,
-
Paweł Zawisza, senior manager, ekspert biznesowy,
-
Ryszard Grzelak, prezes Europ Assistance Polska.
Zebrani goście będą mówić m.in. o tym, czy klienci korzystają z nowych rozwiązań, spróbują ocenić, gdzie w przypadku missellingu leży granica pomiędzy efektywnością a etyką i wreszcie zdiagnozować, w którą stronę zmierza rynek pod względem oferty ubezpieczeniowej w bankach.
Program I Banking Profitability Forum obfituje w zagadnienia dotyczące z jednej strony pomysłów na nowe źródła przychodów, z drugiej – efektywności i kosztów. W programie przewidziano ponadto zagadnienia dotyczące:
- budowy programów lojalnościowych w warunkach niskiego intercharge’u,
- partnerstw strategicznych w sektorze finansowym i ich przełożenia na wzrost biznesu,
- wpływu technologii na życie klientów instytucji finansowych,
- nowych modeli biznesu płatniczego,
- współczesnych narzędzi zarządzania motywacją pracowników,
- automatyzacji procesów marketingowych i sprzedażowych.
Szczegóły dot. konferencji i formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie konferencje.pb.pl. Gorąco zachęcamy do udziału w pierwszej edycji konferencji Banking Profitability Forum, która odbędzie się 16 września w Hotelu Marriott w Warszawie.
mwc