PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePrawie 60 proc. kierowców, którzy chcą w tym roku wymienić auto, wybierze samochód używany
Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank oferuje swoim klientom produkty kredytowe: kredyty gotówkowe, kredyty na nowe i używane samochody, kredyty ratalne, kredyty celowe, internetowy limit odnawialny, karty kredytowe, a także lokaty i rachunki oszczędnościowe.

Prawie 60 proc. kierowców, którzy chcą w tym roku wymienić auto, wybierze samochód używany

Informacje 13.03.2024 (09:34) informacja prasowa
KredytyOszczędzanie Santander Consumer Bank

Już 25 proc. polskich kierowców chce wymienić auto w tym roku. Spośród nich aż 58 proc. wybierze model z drugiej ręki – wynika z raportu Santander Consumer Multirent „Polak w swoim aucie”. Najczęściej zakup auta używanego deklarują 18-29 latkowie. Ponad jedna piąta ankietowanych z grupy, która chce wymienić samochód w tym roku zamierza przeznaczyć na ten cel od 11 do 30 tys. złotych. Najwięcej respondentów (57 proc.) planujących taki zakup sfinansuje go z własnych pieniędzy.

fot. CC7 / Shutterstock

Raport Santander Consumer Multirent „Polak w swoim aucie” wskazuje, że wśród kierowców, którzy planują wymianę auta w tym roku, zarówno mężczyźni, jak i kobiety równie chętnie wybiorą samochód używany (odpowiednio 57 i 58 proc.). Spośród wszystkich grup wiekowych to najmłodsi, między 18 a 29 rokiem życia najczęściej chcą kupić auto z drugiej ręki – deklaruje tak już 74 proc. z nich. Podobnie wygląda sytuacja wśród sześćdziesięciolatków, 70 proc. wybierze samochód pochodzący z rynku wtórnego.

– Nasze najnowsze badanie potwierdza naturalne preferencje zakupowe rynku, gdzie zakup używanego auta jest najbardziej optymalny dla osób o niższych zarobkach. Decyzje o zakupie auta używanego spotykamy najczęściej wśród młodszych ankietowanych czy mieszkańców wsi. Wśród grupy, która planuje w tym roku wymianę samochodu, 94 proc. polskich kierowców o pensji netto do 2000 zł, 93 proc. z wykształceniem podstawowym lub zawodowym oraz 70 proc. mieszkańców terenów podmiejskich deklaruje, że wybierze model z drugiej ręki – komentuje Paweł Śnigurski, Menadżer ds. finansowania samochodów używanych z Santander Consumer Multirent z Grupy Santander Consumer Bank.

Zwolennikami zakupu nowego auta jest z kolei  40 proc. kierowców z grupy, która planuje w bieżącym roku wymienić samochód. Wśród nich przeważają osoby o zarobkach od 7 tys. złotych netto  w górę (77 proc.) oraz między 30 a 39 rokiem życia (54 proc.).

Niskim kosztem, za gotówkę

Z raportu wynika również, że polscy kierowcy nie chcą w tym roku przeznaczać zbyt wysokich kwot na wymianę auta. Co piąty z nich (21 proc.) planuje na ten cel przeznaczyć od 11 do 30 tys. złotych. W dalszej kolejności ankietowani odpowiadali, że ich budżet wynosi do 10 tys. złotych  oraz między 51 a 100 tys. złotych (w obu przypadkach po 18 proc.). Dodatkowo 15 proc. polskich kierowców, którzy w tym roku planują wymianę auta przeznaczy na to od 31 do 50 tys. zł, a 14 proc. od 101 do 150 tys. zł. Ponadto 8 proc. wyda od 151 do 250 tys. zł. Najmniej, bo tylko 3 proc. ma w planach wydać powyżej 250 tys. zł.

Co ciekawe, większość kierowców, którzy chcą w tym roku wymienić auto, planuje sfinansować to z własnej gotówki (57 proc.). Część jednak chce skorzystać z pomocy  z zewnątrz. Te osoby najchętniej wybiorą leasing (12 proc.), a w dalszej kolejności – kredyt gotówkowy i kredyt samochodowy (oba po 10 proc. wskazań). Dodatkowo bardzo małą popularnością cieszą się najem krótkoterminowy (2 proc.) oraz długoterminowy (1 proc.).

– Większość polskich kierowców jest zdeterminowanych, aby pokryć koszt zakupu samochodu z własnej kieszeni. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że istnieją inne bezpieczne i wygodne metody finansowania wymiany auta. Dobrym sposobem na to, żeby nie wydać jednorazowo wszystkich zaoszczędzonych środków a jednocześnie móc cieszyć się z wymiany samochodu na nowszy jest leasing z opłatą wstępną od 0 proc. Z takiego leasingu możemy skorzystać nawet na okres do 60 miesięcy.– komentuje Paweł Śnigurski z Santander Consumer Multirent. – Klient indywidualny może z kolei skorzystać z  pożyczki konsumenckiej  w SCFS na kwotę nawet do 100 00 zł.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 22-30 stycznia br. na osobach, które posiadają prawo jazdy i aktywnie je wykorzystują na zlecenie Santander Consumer Multirent przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS). Zrealizowano je metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI). Próba n=1000.

Źródło: Santander Consumer Multirent

2024-03-13
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Wojciech Rabiej dołącza do zarządu Uniqa w Polsce
23.06.2025 (15:35)

Wojciech Rabiej dołącza do zarządu Uniqa w Polsce

Od lipca 2025 roku Wojciech Rabiej będzie członkiem zarządu UNIQA w Polsce. W nowej roli przejmie zarządzanie …

a 0 Autopay wspiera płatności za e-winiety bezpośrednio z samochodów Mercedes-Benz
23.06.2025 (15:30)

Autopay wspiera płatności za e-winiety bezpośrednio z samochodów Mercedes-Benz

Autopay umożliwia cyfrowy zakup e-winiet do Bułgarii, Czech, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii i Węgier. Rozwiązanie …

a 0 Se(a)ns sztuki – nowy autorski cykl filmowy Zachęty i Fundacji Banku Millennium
23.06.2025 (15:26)

Se(a)ns sztuki – nowy autorski cykl filmowy Zachęty i Fundacji Banku Millennium

Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki wraz z Fundacją Banku Millennium zapraszają na nowy cykl filmowy Se(a)ns sztuki – …

a 0 Polacy planują wydać na wakacje nieco więcej niż w ubiegłym roku. Raport ZBP
23.06.2025 (09:59)

Polacy planują wydać na wakacje nieco więcej niż w ubiegłym roku. Raport ZBP

W obliczu rosnących kosztów życia i niepewności gospodarczej Polacy wciąż muszą zachować rozwagę w planowaniu …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - maj 2025 r. Średnia wartość pożyczki wzrosła o 1,2 proc. w ujęciu miesięcznym
23.06.2025 (09:33)

Rynek pożyczkowy w Polsce - maj 2025 r. Średnia wartość pożyczki wzrosła o 1,2 proc. w ujęciu miesięcznym

393,6 tys. pożyczek udzieliły instytucje pożyczkowe w maju 2025 r. Udział nowych klientów pozostaje w trendzie …

a 0 Santander Bank Polska liderem „Rankingu ESG. Odpowiedzialne zarządzanie 2025”
23.06.2025 (09:28)

Santander Bank Polska liderem „Rankingu ESG. Odpowiedzialne zarządzanie 2025”

W „Rankingu ESG. Odpowiedzialne zarządzanie” bank zdobył 100% punktów we wszystkich kategoriach, które wskazał jako …

PRNews.pl

Zobacz również

Strona knf.pl prowadzi do giełdy kryptowalut. W dodatku widniejącej na liście ostrzeżeń KNF

Strona knf.pl prowadzi do giełdy kryptowalut. W dodatku widniejącej na liście ostrzeżeń KNF

Instytucje rządowe korzystają z domeny gov.pl, co…

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Dopiero po wakacjach dowiemy się, jaka przyszłość…

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Jeden z klientów Citi Handlowego przesłał nam…

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców