Monitoring najpopularniejszego wśród internautów serwisu społecznościowego -Facebooka oraz mikroblogów – Twittera i Blipa jako pierwsza na polskim rynku zaoferowała agencja informacyjna PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
Nowa usługa obejmuje monitoring marek, firm, osób i podmiotów spośród ogólnodostępnych postów. Zaawansowane systemy IT umożliwiają dostarczanie wyników monitoringu odbiorcom usługi niezwłocznie po ich wyszukaniu. Zmonitorowane wpisy i notki mogą być wzbogacone o informację na temat wydźwięku materiału.
Wyszukiwanie informacji z Facebooka, Twittera i Blipa jest odpowiedzią na potrzeby firm zaangażowanych w działania interaktywne w mediach społecznościowych – tłumaczy Katarzyna Popławska, kierownik działu marketingu i PR. – Pozwala sprawdzać skuteczność komunikacji w sieci i na bieżąco analizować opinie internautów.
Monitorowanie social media umożliwia śledzenie efektów realizowanej strategii marki i błyskawiczne reagowanie na konieczność ewentualnej modyfikacji. Dostarcza wiedzę niezbędną do lepszego zrozumienia konsumenta, budowania relacji z fanami oraz rozwijania nowych produktów i usług. Wpływa na zwiększenie efektywności działań marketingowych i PR. Umożliwia analizę działania konkurencji i ocenę reputacji danej marki.
Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów