PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRProblemy z bezpieczeństwem zniechęcają firmy do wdrażania aplikacji Web 2.0

Problemy z bezpieczeństwem zniechęcają firmy do wdrażania aplikacji Web 2.0

Marketing i PR 29.09.2010 (11:22)

Według wyników badań opublikowanych przez firmę McAfee, choć szefowie przedsiębiorstw dostrzegają zalety narzędzi Web 2.0 jako rozwiązań podnoszących produktywność i zwiększających przychody, mają jednak duże obawy przed związanymi z nimi zagrożeniami.

Badaniem ankietowym objęto ponad 1000 decydentów z firm w 17 krajach. Wykazało ono, że połowa (50%) przedsiębiorstw niepokoi się o bezpieczeństwo takich aplikacji Web 2.0, jak media społecznościowe, mikroblogi, platformy umożliwiające współpracę, poczta elektroniczna dostępna przez przeglądarkę i narzędzia do współdzielenia informacji. Z kolei 60% ankietowanych wyraziło obawę przed możliwością utraty reputacji w wyniku niewłaściwego użytkowania rozwiązań opartych na technologii Web 2.0. Sześć na dziesięć przedsiębiorstw (60%) już odnotowało z tego tytułu straty sięgające średnio 2 mln USD, a łączne straty wynikające z incydentów w zakresie bezpieczeństwa wyniosły w zeszłym roku ponad 1,1 mld USD. Najwięcej firm decydujących się na wdrożenie narzędzi Web 2.0 działa w Brazylii, Hiszpanii i Indiach, natomiast najmniej – w Kanadzie, Australii, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

 

Raport zatytułowany „Web 2.0: A Complex Balancing Act — The First Global Study on Web 2.0 Usage, Risks and Best Practices” (Web 2.0 — trudny wybór. Pierwsze globalne badanie dotyczące użytkowania, ryzyka i sprawdzonych procedur w dziedzinie technologii Web 2.0) został wykonany na zlecenie firmy McAfee przez Centrum Edukacji i Badań nad Bezpieczeństwem i Poufnością Informacji (CERIAS) Uniwersytetu Purdue. W ramach badania przeanalizowano czynniki wpływające na podejmowanie decyzji o wdrożeniu narzędzi Web 2.0 i aplikacji społecznościowych w przedsiębiorstwach, oceniono ich zalety i związane z nimi ryzyko. Badanie dowodzi, że choć firmy dostrzegają korzyści wynikające ze stosowania narzędzi Web 2.0, to jednak decydenci nadal rozważają, czy i w jaki sposób umożliwić pracownikom korzystanie z tej technologii w miejscu pracy.

 

„Technologie Web 2.0 wpływają na wszystkie aspekty działania przedsiębiorstw” — powiedział George Kurtz, dyrektor techniczny firmy McAfee. „W miarę, jak aplikacje Web 2.0 zdobywają popularność, firmy coraz częściej stają przed wyborem, czy pozwolić na ich niekontrolowane wykorzystywanie, całkowicie je zablokować, czy też odpowiednio je wdrożyć i korzystać z ich zalet, zarządzając nimi w bezpieczny sposób”.

 

Najważniejsze wnioski wynikające z badania dotyczącego wykorzystania Web 2.0 w firmach:

  • Poziom akceptacji jest różny w różnych krajach — ogólny wskaźnik akceptacji narzędzi Web 2.0 jest wysoki, a wśród badanych firm z Brazylii, Hiszpanii i Indii nawet przekracza 90%. Technologia ta była natomiast najmniej popularna wśród badanych firm ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Australii i Kanady.

  • Najważniejszym celem są nowe źródła przychodów — trzy na cztery firmy (75%) poinformowały, że wykorzystanie technologii Web 2.0 dało im nowe przychody, natomiast 40% ankietowanych stwierdziło, że narzędzia te pozwoliły im zwiększyć produktywność i zoptymalizować skuteczność strategii marketingowych.

  • Główne obawy dotyczą bezpieczeństwa — połowa ankietowanych wskazała bezpieczeństwo jako główną obawę związaną z technologią Web 2.0. Jedna trzecia badanych stwierdziła też, że obawy dotyczące bezpieczeństwa są główną przyczyną, dla której ich firmy nie stosują aplikacji Web 2.0 na szerszą skalę. Jako cztery najważniejsze zagrożenia wynikające ze stosowania technologii Web 2.0 przez pracowników wymieniano: szkodliwe oprogramowanie (35%), wirusy (15%), wyciek informacji (11%) i oprogramowanie szpiegujące (10%).

  • Najpoważniejszą konsekwencją dla firm jest utrata reputacji — 60% respondentów stwierdziło, że najistotniejszą konsekwencją niewłaściwego wykorzystania technologii Web 2.0 i mediów społecznościowych jest utrata reputacji przez firmę i jej markę oraz utrata klientów lub ich zaufania. Jedna trzecia ankietowanych poinformowała, że była zmuszona poczynić nieplanowane inwestycje, aby obejść problemy związane ze stosowaniem mediów społecznościowych w środowisku pracy. 14% firm poinformowało o procesach sądowych lub zagrożeniach prawnych spowodowanych przez pracowników, którzy ujawnili poufne informacje, przy czym do ponad 60% takich incydentów doszło za pośrednictwem serwisów społecznościowych.

  • Wiele firm blokuje aplikacje Web 2.0 zamiast wdrożyć politykę regulującą ich wykorzystywanie — na całym świecie 13% firm blokuje wszelkie działania związane z technologią Web 2.0, a 81% ogranicza możliwości korzystania z co najmniej jednego narzędzia Web 2.0 z powodu obaw o bezpieczeństwo. Jednocześnie niemal jedna trzecia ankietowanych przedsiębiorstw nie wdrożyła żadnej polityki w zakresie mediów społecznościowych. Jedna czwarta (25%) firm uczestniczących w badaniu monitoruje sposób korzystania z serwisów społecznościowych przez pracowników. 66% firm wprowadziło politykę regulującą wykorzystywanie mediów społecznościowych, przy czym 71% spośród nich stosuje do egzekwowania zasad rozwiązania techniczne.

 

Uczestniczący w badaniu członkowie kadry kierowniczej i eksperci branżowi są zgodni — skuteczne wykorzystanie technologii Web 2.0 w firmach jest złożonym i trudnym zadaniem. Przedsiębiorstwa muszą przeanalizować potencjalne wyzwania i szanse, a jednocześnie zmniejszyć ryzyko, zapewnić przeszkolenie personelu i wdrożyć zaawansowane technologie, w celu uniknięcia cyberataków.

 

„Technologia Web 2.0 i serwisy społecznościowe mogą być skutecznie wykorzystywane w biznesie” — powiedział Eugene H. Spafford, założyciel i dyrektor wykonawczy centrum CERIAS. „Jednak aby czerpać korzyści z narzędzi Web 2.0, firmy muszą działać prewencyjnie. W tym celu niezbędne jest zdefiniowanie odpowiedniej polityki i wdrożenie narzędzi, które pozwolą ją wyegzekwować”.

 

Temu tematowi będzie poświęcona transmisja internetowa zatytułowana „Bridging the Web 2.0 Security Gap” (Pokonywanie problemów związanych z bezpieczeństwem technologii Web 2.0), która odbędzie się 6 października 2010 r. o godz. 20.00 czasu polskiego. W transmisji weźmie udział Chenxi Wang z firmy Forrester Research, który zaprezentuje wyniki najnowszego badania dotyczącego trendów w dziedzinie bezpieczeństwa aplikacji Web 2.0, przeprowadzonego przez firmę Forrester Research na zlecenie firmy McAfee. Pozwoli to użytkownikom korporacyjnym dowiedzieć się, jak chronić firmę, a jednocześnie z powodzeniem korzystać z technologii Web 2.0.

 

Raport firmy McAfee „Web 2.0: A Complex Balancing Act — The First Global Study on Web 2.0 Usage, Risks and Best Practices” jest dostępny na stronie www.mcafee.com.

Źródło: McAfee

internet msp serwisy społecznościowe 2010-09-29
Redakcja PRNews.pl
Tagi: internet msp serwisy społecznościowe

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców