PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • UniCredit
    • VeloBank
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaProdukty bankowe coraz częściej z ubezpieczeniem

Produkty bankowe coraz częściej z ubezpieczeniem

Ubezpieczenia 13.10.2011 (11:45)

Grupa Ubezpieczeniowa Europa podsumowała pierwszą w Polsce edycję badania rynku bancassurance. Wyniki pokazują, że Polacy coraz chętniej nabywają dodatkowe ubezpieczenia przy produktach bankowych, a ponad 90 proc. korzystających z tych ubezpieczeń pozytywnie ocenia zakupiony produkt.

– Polski rynek bancassurance rozwija się bardzo dynamicznie. Widzimy to zarówno w liczbie tworzonych, jak i sprzedawanych produktów. Rośnie zainteresowanie banków współpracą z nami. Przeprowadzone przez nas badania pokazują, że klienci są zadowoleni z produktów ubezpieczeniowych nabywanych za pośrednictwem banków. – mówi Jacek Podoba, Prezes Towarzystwa Ubezpieczeń Europa SA i Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Europa SA.

 

Grupa Ubezpieczeniowa Europa, specjalizująca się w obszarze produktów bankowo-ubezpieczeniowych, właśnie wydała raport „Bancassurance w Polsce”. Przedsięwzięcie zostało zrealizowane przy wsparciu merytorycznym Szkoły Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także we współpracy ze Związkiem Banków Polskich i Konfederacją Przedsiębiorstw Finansowych. Badania prowadzone były przez instytuty badawcze TNS Pentor oraz Instytut Rozwoju Gospodarczego Szkoły Głównej Handlowej.

Polacy nie mają czasu

Jak pokazują badania, klienci instytucji finansowych nie szukają ofert ubezpieczeniowych „na własną rękę”. Chętnie korzystają z propozycji przedstawiciela banku. Ponad 60 proc. badanych dowiedziała się o ubezpieczeniu bezpośrednio od pracownika banku. Takie rozwiązanie posiada, zdaniem klientów, dodatkowe korzyści. Ponieważ ubezpieczenie jest produktem dodawanym do produktu bankowego, badani nie chcą „zawracać sobie nim głowy” i tracić czasu na szukanie innych ofert.

 
Kryzys gospodarczy zachęca do ubezpieczeń

Najczęstszym powodem podjęcia decyzji o skorzystaniu z ubezpieczenia jest chęć zabezpieczenia się na wypadek utraty pracy (48 proc. badanych) oraz w razie śmierci lub wypadku (43 proc.). Taką deklarację składały najczęściej osoby korzystające z produktów kredytowych. Liczba ankietowanych wyrażająca chęć zawarcia ubezpieczenia od utraty pracy wzrosła znacząco w ciągu ostatnich 3 lat, co może świadczyć o rosnącej w społeczeństwie świadomości ekonomicznych skutków spowolnienia gospodarczego dla warunków kredytowych w Polsce.

 
Dobry wybór

Ankietowani są zadowoleni ze swojego ubezpieczenia (aż 93 proc. pytanych) i uważają, że jest im ono potrzebne (91 proc.). Ponad 80 proc. respondentów wykupiłoby ubezpieczenie, gdyby ponownie miało podejmować taką decyzję.

Ubezpieczenia kojarzą się badanym z pewnością, bezpieczeństwem, zabezpieczeniem. Dają im poczucie stabilizacji. Ponieważ świadomość posiadania ubezpieczenia zaspokaja bardziej emocjonalne, niż funkcjonalne potrzeby, respondenci nie skupiają się już na wnikliwej analizie warunków ubezpieczenia. 

Nie wiem, kto mnie ubezpiecza

Co czwarty badany nie zna nazwy firmy ubezpieczeniowej, w której ma wykupione ubezpieczenie. Nieznajomość marki jest szczególnie widoczna w przypadku ubezpieczenia do kredytu gotówkowego, samochodowego oraz kart płatniczych. W przypadku tych produktów aż 30% badanych nie zna swojego ubezpieczyciela. Największą wiedzą mogą pochwalić się osoby, które korzystają z ubezpieczenia przy kredycie hipotecznym.
 

Wszystkie drogi prowadzą przez bank

Wiarygodność towarzystwa ubezpieczeniowego oferującego ubezpieczenie do produktu bankowego jest wspierane poprzez instytucję samego banku. Rekomendacja ubezpieczenia przez pracownika banku podnosi zaufanie klientów i praktycznie eliminuje potrzebę sprawdzenia ubezpieczyciela przez klienta. W opinii ponad 80 proc. respondentów pracownik banku potrafił jasno wyjaśnić zasady funkcjonowania ubezpieczenia i odpowiadał na wszystkie pytania. 72 proc. badanych stwierdziło, że sprzedawca zachęcił ich do skorzystania z oferty. Marka ubezpieczyciela ma dla klienta drugorzędne znaczenie, liczy się dopiero w sytuacji, gdy klient sam dokonuje wyboru ubezpieczyciela. W takiej sytuacji klienci najczęściej wybierają znane marki, z którymi mają już pozytywne doświadczenia.

Jak pokazują badania Grupy Ubezpieczeniowej Europa, respondenci wysoko oceniają wiedzę pracowników banków na temat produktu bankowego. Mają też świadomość, że bankowcy nie mają dużej wiedzy w zakresie ubezpieczeń, ponieważ specjalizują się w innych produktach. Ponad 85 proc. respondentów uważa jednak, że podczas wizyty w oddziale banku otrzymali pełne informacje produktowe. 83 proc. ankietowanych oceniło wiedzę pracownika dobrze lub bardzo dobrze, a tylko 1% negatywnie.
 

Rozwój oferty i wzrost zainteresowania

Zdaniem managerów i pracowników banków znaczenie produktów bancassurance wzrosło istotnie w kilku ostatnich latach. Za punkt zwrotny badani uważają nadejście kryzysu finansowego. Znacząco zwiększyła się wówczas świadomość i chęć zarówno klientów jak i banków do dodatkowego ograniczania ryzyka. Pojawił się istotny impuls do wzrostu sprzedaży produktów ubezpieczeniowych. Zwiększenie znaczenia produktów bancassurance wynika także z obopólnych korzyści zarówno dla banków jak i dla klientów. Badani przewidują, że oferta ubezpieczeniowa mocno rozwinie się w przyszłości i będzie stanowić istotną część dochodów banków. Te, w poszukiwaniu kompleksowych usług, będą zacieśniać współpracę z towarzystwami kojarzonymi z najlepszą ofertą.

Banki wybierają innowatorów

Poziom reprezentowany przez towarzystwa ubezpieczeniowe jest bardzo wysoki. Podejmując decyzję o nawiązaniu współpracy z ubezpieczycielem badani kierują się przede wszystkim parametrami proponowanej oferty, stopniem jej innowacyjności oraz ceną dla klienta finalnego. Towarzystwo, które może zaproponować nowy produkt, wychodzący poza standardy jest w stanie na trwałe zyskać znaczącą przewagę nad konkurencją.

Ponieważ to bank dystrybuuje produkty bancassurance, klient docelowy utożsamia z nim także produkty ubezpieczeniowe. Wszelkie trudności oraz niedociągnięcia ze strony towarzystwa ubezpieczeniowego mogą zatem zaowocować pogorszeniem wizerunku banku w oczach jego klientów. W ocenie banków, ubezpieczyciel musi wykazywać się profesjonalizmem w każdym aspekcie współpracy, zwłaszcza przy wypłacie świadczeń oraz likwidacji szkód, na które szczególnie wrażliwy jest finalny klient.

Metodologia badania

Badania konsumentów realizowane przez TNS Pentor obejmowały różne narzędzia badawcze. Badanie omnibusowe przeprowadzone zostało w styczniu 2011 r. na reprezentatywnej próbie ok. 1000 Polaków powyżej 15 roku życia. Realizacja badań obejmowała także metodę CAWI, wykorzystaną do przeprowadzenia wywiadów z osobami, które w ostatnich 12 miesiącach zawarły umowę ubezpieczenia do produktów bankowych. Innymi wykorzystanymi metodami były zogniskowane wywiady grupowe z klientami oraz indywidualne wywiady pogłębione z przedstawicielami kadry zarządzającej banków.

Do przygotowania raportu wykorzystano także badania kondycji gospodarstw domowych zlecone przez Konfederację Przedsiębiorstw Finansowych, a prowadzone przez Instytut Rozwoju Gospodarczego Szkoły Głównej Handlowej (IRG SGH) oraz badania koniunktury w placówkach bankowych przeprowadzane przez TNS Pentor Instytut Badania Opinii i Rynku we współpracy i na zlecenie Związku Banków Polskich.

Źródło: Europa

autobanki bancassurance ubezpieczenia 2011-10-13
Redakcja PRNews.pl
Tagi: autobanki bancassurance ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez "gwiazdek"
15.11.2025 (07:05) – informacja prasowa

UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez "gwiazdek"

W Polsce, pod europejską marką UniCredit, rozpoczął działalność nowy bank łączący szybkość i atrakcyjność fintechu …

a 0 Prawie 90% księgowych rozszerza obowiązkowe OC. Pierwsza polska mapa ubezpieczeń dla branży księgowej
14.11.2025 (03:40) – informacja prasowa

Prawie 90% księgowych rozszerza obowiązkowe OC. Pierwsza polska mapa ubezpieczeń dla branży księgowej

Aż 87% księgowych w Polsce rozszerza obowiązkowe ubezpieczenie OC zawodowe ponad ustawowe minimum – wynika z …

a 0 Santander Bank Polska z EFFIE AWARDS 2025 za kampanię MSP
14.11.2025 (03:39) – informacja prasowa

Santander Bank Polska z EFFIE AWARDS 2025 za kampanię MSP

Statuetka trafiła do banku za kampanię dla przedsiębiorców „Konto firmowe za 0 zł na zawsze” wspartą cyklem „O …

a 0 Bank Pekao będzie współpracował z BGK na krajowym i zagranicznym rynku obligacji
14.11.2025 (03:30) – informacja prasowa

Bank Pekao będzie współpracował z BGK na krajowym i zagranicznym rynku obligacji

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) podpisał z Bankiem Pekao SA umowę o współpracy przy emisjach obligacji BGK. …

a 0 „Świętuj po swojemu” - nowa kampania Twisto, dodatkowe zniżki na zakupy ratalne
14.11.2025 (03:28) – informacja prasowa

„Świętuj po swojemu” - nowa kampania Twisto, dodatkowe zniżki na zakupy ratalne

Twisto startuje ze świąteczną kampanią „Świętuj po swojemu”, w ramach której przyznaje dodatkowe zniżki na zakupy …

a 0 Uniqa ponownie sponsorem strategicznym biegu z misją “Biegiem Pomagam”
14.11.2025 (03:22) – informacja prasowa

Uniqa ponownie sponsorem strategicznym biegu z misją “Biegiem Pomagam”

W Mikołajki, 6 grudnia, odbędzie się czwarta edycja „Biegiem Pomagam” – biegu pomocników Św. Mikołaja. UNIQA w …

PRNews.pl

Zobacz również

Unicredit robi porządki po Aionie. „Wypowiedzieli mi umowę!”

Unicredit robi porządki po Aionie. „Wypowiedzieli mi umowę!”

Czytelnik skarży się na wypowiedzenie umowy przez…

Alior przekonuje, że należy wam się 1000 zł. Rusza nowa promocja

Alior przekonuje, że należy wam się 1000 zł. Rusza nowa promocja

Alior Bank rozpoczął nową promocję kont osobistych…

Wyciek danych z 9000 sklepów, rozważcie zastrzeżenie PESEL-u

Wyciek danych z 9000 sklepów, rozważcie zastrzeżenie PESEL-u

Doszło do wycieku danych z platformy sky-shop.pl,…

Odbierz paczkę i weź kredyt. InPost instaluje Paczkomaty w placówkach BNP Paribas

Odbierz paczkę i weź kredyt. InPost instaluje Paczkomaty w placówkach BNP Paribas

InPost rozpoczyna instalację paczkomatów w placówkach Banku…

Openbank zastąpi kolejną markę w Polsce. Zmiana dla 1,5 mln klientów

Openbank zastąpi kolejną markę w Polsce. Zmiana dla 1,5 mln klientów

Szykuje się kolejny rebranding na Polskim rynku.…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Maciej Zamysloski:

Ciekawi mnie, czy Ci młodzi ludzie pamiętają o odprowadzaniu podatków od inwestycji na …

wt., 9 wrz 2025 (10:32) • Revolut Money Report: młodzi Polacy wolą inwestować w akcje, niż preferowane przez starsze pokolenia nieruchomości

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców