– Zmiana nazwy ma ułatwić potencjalnym klientom skojarzenie firmy z usługami i produktem, jaki oferuje – mówi Vladimir Michniewicz, Dyrektor Zarządzający Profi Credit Poland. – Nowa nazwa jest dla nas nowym wyzwaniem, zarówno pod względem biznesowym jak i pod względem nowego image’u. Wierzę, że Profi Credit Poland stanie się synonimem nowoczesnego, ukierunkowanego na klienta przedsiębiorstwa. Wraz z nową nazwą radykalnie zmienia się również znak firmowy. Nowe logo ma symbolizować dynamizm i nowoczesność.
Spółka Profireal została założona w 1994 roku w Czechach. Początkowo zajmowała się handlem nieruchomościami oraz skupem wierzytelności. Od 2000 roku firma skupia się wyłącznie na świadczeniu usług finansowych. Obecnie prowadzi działalność w pięciu krajach: w Czechach, na Słowacji, w Polsce, Bułgarii i Rumunii.
– Polski rynek jest dla nas dużym wyzwaniem. Ma on ogromny potencjał, który najlepiej prezentuje wynik osiągnięty tam w ostatnim roku, kiedy wielkość sprzedaży pożyczek wzrosła o 38% względem roku poprzedniego – mówi David Chour, Członek Zarządu Profireal Group.
W ciągu najbliższych kilku lat zarząd Profireal Group rozważa możliwość kolejnej ekspansji terytorialnej firmy – na Ukrainę lub Rosję.
Profi Credit Poland działa na polskim rynku od 2004 roku (do lutego 2008 pod nazwą Profireal Polska). Specjalizuje się w udzielaniu szybkich i łatwo dostępnych pożyczek gotówkowych w kwocie 1500-20000 PLN osobom fizycznym. Sprzedaż opiera się na sieci handlowej złożonej z prawie 1000 doradców finansowych działających w całej Polsce. Firma jest częścią Spółki Europejskiej – Profireal Group SE z siedzibą w Holandii, która jest 100% właścicielem wszystkich spółek wchodzących w skład holdingu zlokalizowanych w Czechach, Słowacji, Polsce, Bułgarii i Rumunii. W roku 2007 przychody spółki w Polsce zwiększyły się o 38% względem roku ubiegłego. Firma udzieliła pożyczek ponad 13 000 klientów o łącznej wartości prawie 100 milionów PLN.