Klienci Banku BPS oraz zrzeszonych Banków Spółdzielczych będą mieli możliwość złożenia wniosku do Programu 500+ za pośrednictwem systemu bankowości internetowej, dostępnego w ich Banku.
Bank BPS oraz zrzeszone w Grupie BPS Banki Spółdzielcze będą pośredniczyć w wymianie informacji pomiędzy Klientem a Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Klient korzystając z systemu bankowości internetowej, będzie mógł samodzielnie wypełnić oraz przesłać wniosek bez wychodzenia z domu.
Sekcja dot. Programu 500+ będzie skonstruowana w intuicyjny sposób, by maksymalnie ułatwić uzupełnianie wniosku. Klient będzie mógł korzystać z pomocy i wskazówek wyświetlanych na ekranie. Po wypełnieniu na wskazany przez Klienta adres e-mail wysyłane będzie potwierdzenie wpłynięcia wniosku do systemu Emp@tia, prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (UPO – Urzędowe Potwierdzenie Odbioru). Następnie wniosek będzie dystrybuowany do lokalnych urzędów, które rozpatrzą go pod względem merytorycznym oraz podejmą decyzję o przyznaniu lub odrzuceniu świadczenia.
– Sektor bankowości spółdzielczej wyrósł z potrzeb lokalnych społeczności i niezmiennie działa na rzecz ich wsparcia, zarówno gospodarczego, jak i społecznego. Zaangażowanie w Program 500+ jest naturalną decyzją dla Banków Spółdzielczych oraz Banku BPS, ponieważ stanowi realizację misji budowania dobrych i długotrwałych relacji z Klientami. Warto pamiętać, że Banki Spółdzielcze w swej działalności nie uznają kierowania się jedynie maksymalizacją zysku, często współpracują z Klientami wykluczonymi przez komercyjny sektor bankowy. Bez wahania zdecydowaliśmy w Grupie BPS podjąć działania, które mogą w dodatkowy sposób wspomóc naszych Klientów – mówi Daria Pawęda, Dyrektor Departamentu Bankowości Internetowej i Mobilnej Banku BPS S.A.
/ Bank BPS