Cyberzagrożenia stają się coraz bardziej powszechne i wyrafinowane. Zapewne coraz częściej zdarza się nam odebrać podejrzany SMS lub telefon, który na pierwszy rzut oka wydawał się wiarygodny. Aby skutecznie chronić się przed cyberprzestępcami niezbędna jest wiedza na temat rodzajów i mechanizmów potencjalnych zagrożeń. Już 23 lipca
o godzinie 16:00, na platformie edukacyjnej ABCsenior.com, odbędzie się kolejne spotkanie online w ramach cyklu „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta”. Organizowany przez Bank Pocztowy webinar skupi się na rozpoznawaniu oszustw telefonicznych. Po części merytorycznej uczestnicy będą mogli zadawać pytania ekspertce – Violettcie Kasperowicz, Naczelnik Wydziału Obsługi Klienta w Banku Pocztowym.
Kurs na platformie ABCsenior.com jest dedykowany osobom, które chcą dowiedzieć się np. w jaki sposób zweryfikować czy osoba podająca się za pracownika banku nie jest oszustem oraz poznać kluczowe zasady robienia bezpiecznych zakupów przez internet. Podczas najbliższego spotkania (23 lipca, o godz. 16:00), które poprowadzą Violetta Kasperowicz, Naczelnik Wydziału Obsługi Klienta w Banku Pocztowym oraz podinsp. Karolina Makos z Komendy Stołecznej Policji uczestnicy będą mogli zdobyć cenne informacje i praktyczne porady dotyczące ochrony swoich finansów. Po części merytorycznej będzie możliwość zadawania pytań na czacie.
– Bezpieczeństwo w sieci to nie tylko kwestia technologii, ale przede wszystkim świadomości i wiedzy. Dzięki programom takim jak „Cyberdojrzali”, nie tylko nasi Klienci mają szansę dowiedzieć się, w jaki sposób skutecznie chronić swoje dane i finanse. Od ponad roku podejmujemy bowiem szereg działań, aby edukacja w tym zakresie trafiła do jak najszerszego grona odbiorców. We współpracy z Komendą Stołeczną Policji organizujemy webinary, konferencje i spotkania, na których w przystępny sposób prezentujemy zagrożenia w korzystaniu z usług finansowych oraz sposoby ich unikania. Obecnie dzięki współpracy z ABCsenior.com, czyli uznaną szkołą online dla seniorów, chcemy zwiększyć zasięg naszej inicjatywy oferując kolejne sprawdzone źródło, w którym osoby dojrzałe będą mogły zdobywać wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu cyberbezpieczeństwa – mówi Radosław Kazimierski, Dyrektor Departamentu Marketingu i PR Banku Pocztowego.
Dotychczas ABCsenior.com zrealizowało ponad 200 zajęć, w których uczestniczyło ponad 76 000 seniorów. Do platformy dołączyły także 404 organizacje senioralne.
Program „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta” został zainicjowany z myślą o edukacji osób dojrzałych w zakresie rozpoznawania i unikania oszustw, zarówno w internecie, jak i w realnym świecie. Bank Pocztowy, który stworzył ten program, kładzie duży nacisk na międzypokoleniową dyskusję pomiędzy osobami starszymi a ich dorosłymi dziećmi. W poprzednich edycjach programu omówiono m.in. oszustwa metodą „na policjanta”, „na wnuczka” oraz „na pracownika banku”. Poruszono również tematykę związaną z pokazami sprzętu AGD i oferowaniem zbędnych dóbr i usług, zgłębiono zagadnienie „oszustwa na miłość” i niebezpieczne linki, a także rozmawiano o psychologicznych metodach wybierania wpływu.
Więcej informacji oraz możliwość rejestracji na nadchodzące spotkania w ramach akademii ABCsenior.com można znaleźć na stronie programu „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta”. Natomiast zrealizowane już webinary można obejrzeć na stronie internetowej programu https://www.pocztowy.pl/cyberdojrzali oraz na kanale YouTube Banku Pocztowego (www.youtube.com/@BankPocztowy).
Źródło: Bank Pocztowy