Posiadacze kart Mastercard wydanych przez Alior Bank, Bank Pekao S.A., Banki Spółdzielcze SGB oraz fintech ZEN, mogą korzystać ze wszystkich funkcji programu Mastercard Bezcenne Chwile z poziomu aplikacji mobilnej swojego wydawcy. Bank Pekao S.A. oraz bank Citi Handlowy oferują dostęp do programu w swojej bankowości online. To duże udogodnienie dla uczestników programu, które pozwoli im z łatwością zarządzać swoim kontem z poziomu smartfona, bez konieczności logowania się na stronie internetowej Programu.
Mastercard Bezcenne Chwile to program dla ludzi z pasją. Oferuje unikatowe, spersonalizowane nagrody i benefity, często niedostępne nigdzie indziej. Każda płatność kartą Mastercard automatycznie zasila konto użytkownika punktami, a płatność u partnerów programu (np. na Allegro, na stacjach Circle K, w Carrefour, Empiku, czy Cinema City) jest dodatkowo premiowana. Zgromadzone punkty są widoczne w aplikacji mobilnej banku, dzięki czemu w jeszcze bardziej przejrzysty i szybszy sposób można wymienić je na nagrody czy realizację wybranych celów.
Każdy z wydawców dostosował ofertę programu, katalogu oraz dostępnych doświadczeń do potrzeb i oczekiwań swoich klientów. Jest to możliwe dzięki funkcjom platformy Mastercard Bezcenne Chwile, w oparciu o którą budowane są indywidualne rozwiązania lojalnościowe w bankach uczestniczących w programie.
– Rozwój bankowości mobilnej przyspiesza, a oczekiwania konsumentów względem aplikacji mobilnych stale rosną. Banki i podmioty, które udostępniają program Bezcenne Chwile za pomocą swoich cyfrowych kanałów zwiększają w ten sposób ich atrakcyjność, a dodatkowo mogą przyciągnąć do nich nowych użytkowników i zwiększyć częstotliwość odwiedzin. Programy lojalnościowe są istotnym źródłem wiedzy o klientach, na nieosiągalnym do niedawna poziomie i dodatkowym punktem styku z nimi. Pomagają budować lojalność, zaangażowanie i przywiązanie do marki. Udostępniając program Bezcenne Chwile za pomocą aplikacji mobilnej, wydawcy oferują swoim konsumentom unikatową wartość dodaną – mobilny dostęp do nagród i wyjątkowych przeżyć, których oczekują klienci – mówi Marcin Klimkowicz, dyrektor ds. rozwiązań lojalnościowych i CRM w polskim oddziale Mastercard Europe.
Już 62% Polaków korzysta z co najmniej jednego programu lojalnościowego. 87% respondentów deklaruje, że robi to za pomocą aplikacji mobilnych – w porównaniu z ubiegłym rokiem to wzrost o 13 p.p. – pokazuje badanie Monitor Programów Lojalnościowych 2022. Prym popularności wśród programów lojalnościowych wiodą te, które opierają się na emocjach, doświadczeniach i spersonalizowanych ofertach – wynika z raportu Global Customer Loyalty Report 2022. Ponad 40% firm prowadzących program lojalnościowy deklaruje, że właśnie takie nagrody oferuje swoim użytkownikom, więcej niż 55% planuje wdrożyć je w ciągu najbliższych dwóch lat. Niemal 45% ankietowanych firm przyznało, że planuje udostępnić swoim klientom program lojalnościowy korzystając z gotowego rozwiązania. Jak wskazują wyniki badania, bardziej zadowolone są te firmy, które opierają się na narzędziu zewnętrznego dostawcy (63%) niż te, które stworzyły własny program lojalnościowy (49%).
Jednym z istotnych czynników jest digitalizacja programów lojalnościowych, które powinny być łatwo dostępne dla użytkownika (np. z poziomu różnych urządzeń, również tych mobilnych), przyjazne i proste w obsłudze oraz na bieżąco aktualizowane. Kolejną cechą, na którą zwracają uwagę konsumenci to personalizacja – oferowane w programie nagrody powinny być unikatowe, dopasowane do zainteresowań konsumenta i, co ważne – wpisujące się w kanon wartości, które dana osoba reprezentuje lub promuje, jak np. temat ekologii i zrównoważonych rozwiązań.
Źródło: Mastercard